Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW n52 valvetronic - Nie otwiera zaworow ssacy ch.

volf1313 07 Sep 2016 19:31 12681 9
  • #1
    volf1313
    Level 9  
    Cześć wszystkim. Może trafi ma ten temat jakiś znawca n52 i pomoże rozwiązać problem. Silnik n52 258km. Był zatarty na 3 cylindrach. Nowe tuleje tloki pierścienie, naprawa głowicy itd. Rozrzad złożony na blokadach. Efekt taki, że nawet po adaptacji silnika valvetronic zaworów nadal nie otwiera i silnik nie ma sprezania. Wydechowe zawory chodzą w całym zakresie. Szukam przyczyny 4 dzień i nie wiem gdzie zajrzeć. Przepustnica w trakcie kręcenia otwarta błędów w silniku brak. Popychacze wymieniane itd. Cały czas wygląda na błędnie ustawiony valvetronic. Silnik ogólnie złożony kompletnie oprócz chłodnic i odłączone wtryski żeby nie lało paliwa. Ciśnienie oleju podczas próby odpalenia 3bary. Sprezanie jest przez jeden ruch tloka czyli pierwsza sekunde krecenia. Spreza tyle co zdazyl zassac przez chwike postoju. Popychacze wydechowe pełne a ssacego tylko do połowy. Smarowanie na walki jest od poczatu do końca. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam !
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Wkleję ci link z innego forum na pw . Osobiście miałem podobny problem z n42. Winny okazał się wanos ssący. Jak zaczynał kręcić to przestawial się wałek i zero kompresji. Jakie masz kąty wychylenia wanosow?
  • #3
    volf1313
    Level 9  
    Nie wiem. Jak sprawdzic wychylenie wanosow? Czy ssacy i wydech jest taki sam? Może podmienić je na próbę ?
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Są dwa różne, opisane in i ex. In to ssący ex to wydech. Wychylenie sprawdzisz na podgladzie parametrow
  • #5
    volf1313
    Level 9  
    Posługuje się launchem, a tam nie ma wartości zadanych tylko rzeczywiste. Jakich mam się spodziewać tzn jakie wychylenia są w normie ?
  • #6
    volf1313
    Level 9  
    Wejście 115.34 wyjście - 108. Vanos adaptacja wejście - 0.36 vanos wyjściowy adaptacja 2.24.
    Parametry się nie zmieniają przy probie odpalania.
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Nie mialem dzisiaj czasu zerknąć jakie wartosci powinny byc bo w glowie tego nie mam. A adaptacje vanosow robiles?
  • #8
    volf1313
    Level 9  
    Samochód odpaliłem. Winny okazał się jeden z zaworów w głowicy te z sitkiem od magistrali blokował połowę smarowania na ssacy walek. Samochód odpala jeszcze nie złożyłem idealnie na blokady tylko na swoje znaki. Odpala ale chodzi jakby na 5 garach. Faluja obroty i mam błędy między innymi od adaptacji przepustnicy przepływomierza i ssacego vanosa. W launch nie widziałem opcji adaptacji vanosów...
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    I jak, poradziles sobie z tematem?
  • #10
    volf1313
    Level 9  
    Ogólnie tak. Głównym problemem był pływający ecu. Naprawiony i działa ale... słyszę po silniku ze jest ciut opóźniony, mało brakuje aby strzelił w wydech. Rozrzad jesCze RAz zablokowalem i jest ok. Potrzebuję logi prawidłowych wychylen vanosów bo inaczej sobie nie poradzę. Co któres odpalenie wyskakuje błąd corelacji wal a walek 2a98 i do tego 2a82 czyli vanos intake. W czasie pracy nie wyskakuje. Czekam na sugestie !