Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HONDA CBR600F4 - Niski pomiar AC z alternatora.

ragged13 08 Sep 2016 02:15 2622 12
Helukabel
  • #1
    ragged13
    Level 2  
    Witam.

    1. Przy odpalonym silniku na kostce alternatora mialem 3-7volta. Motor zdychal, bateria zdychala.
    2. Zamontowalem nowy alternator i:
    - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika),
    - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia,
    10v przy 5000 obrotow i obciazeniu.

    Co jest nie tak? Powinienem miec przy 5000rpm 65-70v, a bez odkrecania manetki jakies 18-20v.


    Jakies pomysly?


    Pozdrawiam.
  • Helukabel
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    ragged13 wrote:
    - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika)
    Czyli alternator czyni to ładowanie poprawnym :D .
    ragged13 wrote:
    Jakies pomysly?
    Żadnych - czym to napięcie przemienne mierzysz, i jak, a w ogóle co cię ono obchodzi, skoro po regulatorze jest 14,5 VDC?
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ragged13 wrote:
    Powinienem miec przy 5000rpm 65-70v, a bez odkrecania manetki jakies 18-20v.


    Kolego proszę nie pisz głupot, naczytałeś się internetowego gów...... i szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
  • #4
    ragged13
    Level 2  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ragged13 wrote:
    Powinienem miec przy 5000rpm 65-70v, a bez odkrecania manetki jakies 18-20v.


    Kolego proszę nie pisz głupot, naczytałeś się internetowego gów...... i szukasz problemu tam gdzie go nie ma.


    Może dla Ciebie to internetowe gówno, jakoś wszelkie opisy statorów wskazują podobne wartości.

    Być może moja wina, że mierzyłem to na podłączonym kablu z regulatorem napięcia.

    A problem mam, bo moto mi zdycha na trasie. Pchanie 150kg krowy nie wchodzi w grę, tylko laweta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    ragged13 wrote:
    - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika)
    Czyli alternator czyni to ładowanie poprawnym :D .
    ragged13 wrote:
    Jakies pomysly?
    Żadnych - czym to napięcie przemienne mierzysz, i jak, a w ogóle co cię ono obchodzi, skoro po regulatorze jest 14,5 VDC?


    Ze starym altkiem mierzyło mi podobnie, po pewnym czasie bateria spadała z 14.5v na 12.5v i moto zdychał.

    Nie miałem jeszcze czasu zostawić moto chodzącego na dłużej. Trzy fazy sprawdzałem w podłączonej kostce. Jutro spróbuję rozłączyć i sprawdzić lepiej.

    Dzięki!
  • Helukabel
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ragged13 wrote:
    jakoś wszelkie opisy statorów wskazują podobne wartości.


    Wiesz tyo że muchy mają pewne upodobania i jest ich miliony to nie znaczy ze to jest dobre dla wszystkich.

    Kolego nie masz racji stator z podłączonym regulatorem i akumulatorem nigdy nie wygeneruje 60V nawet 18v.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A to że ci brakuje łądowania może być winą regulator i taki bym wymienił i polutował konektory na stałe bo to one są przyczyną palenia regulatora przeważnie.
  • Helpful post
    #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    ragged13 wrote:
    - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika),
    - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia,

    Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe z podłączonym regulatorem.
    Dużo lepsze wyniki w diagnostyce robi się miernikiem cęgowym mierząc rzeczywisty prąd ładowania wraz z napięciem ładowania.
  • #7
    ragged13
    Level 2  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ragged13 wrote:
    jakoś wszelkie opisy statorów wskazują podobne wartości.


    Wiesz tyo że muchy mają pewne upodobania i jest ich miliony to nie znaczy ze to jest dobre dla wszystkich.

    Kolego nie masz racji stator z podłączonym regulatorem i akumulatorem nigdy nie wygeneruje 60V nawet 18v.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A to że ci brakuje łądowania może być winą regulator i taki bym wymienił i polutował konektory na stałe bo to one są przyczyną palenia regulatora przeważnie.


    Akurat poki co, od nikogo z was tego sie niedowiedzialem. I sam tez tak nie twierdzilem, ani nie upieralem sie. Po prostu brak wiedzy, stad moje zapytania. Po to sa takie fora. Na pewno nie po to, zeby traktowac kogos jak idiote.

    Takze, wielcy medrcy elektrody LOL...

    Temat do zamkniecia. Pomogli... inni... Alternator musi byc odpiety. Ostatnie pomiary ZWYKLYM miernikiem pokazuja 20-22v przy 1500obrotach , i 70-82v przy 5000 obrotach.

    Nowy alternator dziala bardzo dobrze. Dziekuje i dobranoc.
  • #8
    Pietras8978
    Level 10  
    Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny.
    Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma.
    Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem motocykl żeby po prostu odpalił i ładowanie było 14.05V lecz gdy akumulator jest wpięty do intalacji to ładowanie wynosi 12.50V a czasem jest mniejsze.Ręce mi już opadają nie wiem co jeszcze mogło by być powodem braku ładowania jakieś zwarcie jakiś czujnik nie mam pojęcia.
    Na tej stronie https://www.slideshare.net/andonis-artist/2007-owner-manual-honda-cbr600rr jest serwisuwka i cały schemat instalacji gdyby ktoś mógł mi powiedzieć co tam jeszcze może być nie tak bardzo będę wdzięczny.
  • #11
    Pietras8978
    Level 10  
    napiecie na stojanie pomiedzy fazami mierze przy 5tys. rpm. wychodzi okolo 35V na kazdej fazie jest rowne przy 1 tys. rpm wynosi 12V i zawsze jest takie samo czy to na zimnym czy na cieplym.Opornosc na kazdej fazie wynosi 0.6ohm.Diody na regulatorze zmierzylem i kazda pokazuje 0.465 zreszta juz zakladalem dwa regulatory i nic to nie dalo.Zrobilem tez test zarowki 230V i przy 8tys. rpm lekko sie zajarzyla.
    Nie mam skad wziasc danych jakie ma byc napiecie na stojanie np. przy 5tys obrotow mi wychodzi okolo 35V tak jak pisalem wczesniej.Mierzylem czy stojan nie ma przypadkiem przebicia za pomoca omomierza i multimetr pokazuje wartosc nieskonczenie wiele czyli powinno byc ok
  • #12
    BANANvanDYK
    Level 40  
    W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
  • #13
    Pietras8978
    Level 10  
    wychodzi na to ze jest cos nie tak albo z instalacja w motocyklu albo z kolem magnesowym.Zamontowalem drugi stator niby uzywany ale sprzedawca pisal ze sprawny 100% lecz nic to nie dalo jedynie tyle ze na moim starym statorze przy 1tys. rpm na fazach bylo napiecie 10,5V a na tym drugim przy tych samych obrotach jest 14V .Moim zdaniem regulator napewno odpada bo zamontowalem jeden uzywany i potem nowy i nic to nie dalo.Zastanawia mnie tylko jedno ze ten kolega ktory zalozyl temat pisal ze jemu przy 5tys. rpm pokazuje 65-70V a u mnie jest to okolo 35V.I jeszcze druga sprawa to przy odpieciu akumulatora z instalacji przy 5 tys. obrotow ladowanie jest 14,05 a jak go wepne w instalacje to jest tylko 12,50V