Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Volvo V40 1.9 Di 70kW - ciężko pali

08 Sep 2016 10:07 2331 6
  • Level 10  
    Problem mam taki w moim dieslu.
    Na zimno ciężko pali trzeba go trzymać na rozruszniku dobre 40 sek żeby załapał.
    Jak już odpali brak mocy zdecydowanie wyczuwalny jakby mu ktoś ze 40 kucy zajumał.
    Co ciekawe kiedy silnik się rozgrzeje objawy ustępują.
    A teraz mały eksperyment na zimnym silniku:
    Kiedy już go odpalę gaszę i próbuję drugi raz a więc przekręcam kluczyk kontrolki pogasną rozruch ta sama akcja odpala z trudem brak mocy.
    A teraz niespodzianka : Odpalam auto bez czekania jak benzynę. Przekręcam kluczyk do oporu bez czekania na świece itp. Auto odpala moc wraca.
    Co sprawdziłem :
    Świece ok. założyłem nowe, przekaźnik od świec świece się nagrzewają więc działa czujnik temperatury płynu też działa bo świece w ogóle grzeją.
    I zostają nieszczęsne czujniki temperatury powietrza .
    I tu pytanie za które z czujników się zabrać
    Czy tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego czy jest jeszcze coś?
    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, które w ogóle czujniki mają znaczenie przy odpalaniu tego auta tak łopatologicznie to mój pierwszy diesel. :D
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 42  
    A nie lepiej zacząć od diagnostyki i podglądu pracy czujników ?
  • Level 10  
    Ano jest tak że lokalni magicy nie dostrzegają problemu z czujnikami,a dokładniej w efekcie ich działań wymieniłem czujnik położenia wału zafundowali mi też czyszczenie układu paliwowego po którym wycieka mi paliwo ze zbiornika po zatankowaniu do pełna.
    Ja nie posiadam komputera dlatego jestem uzależniony od takich ćwierć- wałków, Koszty czujników nie są takie kolosalne czujnik temperatury powietrza dolotowego to jakieś 25-35 zł czujnik temperatury cieczy chłodzącej to 40 zł.
    Jest tylko jeden problem jak sprawdzić czy lub który jest uszkodzony. Autko jest z 2000 r może to jakiś kabel ?
    Po co mam jeździć po mechanikach i płacić im za wróżenie z fus...

    :cry:
  • Level 10  
    Też tak myślałem powymieniałem filtry ponownie uszkodzone urządzenie nadmiarowe w zbiorniku wymieniłem, wężyki dolotowe i powrotne paliwa z pompy wymieniłem na przeźroczyste wymieniłem membranę na ręcznej pompce przy filtrze pompa uszczelniana w zeszłym roku. Nic nie cieknie nie kapie dołożyłem nawet dodatkowy zawór zwrotny na układzie paliwowym. Pompę mi sprawdzali panowie z serwisu Boscha przy okazji uszczelniana, niby ok. A objawy pojawiają się przy spadku temperatury poniżej 10 stopni. Zostały tylko czujniki tak sobie kombinuję że to pompa z elektronicznym sterowaniem więc musi być jakiś pitolnik który wpływa na dozowanie dawki paliwa. Coś na zasadzie niższa temperatura większa dawka paliwa coś jak ssanie w maluchu. Pytanie tylko, który ten pitolnik. W poniedziałek wezmę się za testowanie czujników. Sprawdzę co pokazuje miernik na zimnym czujniku. Później go podgrzeję i zobaczymy co wtedy. Jeżeli to nie da rezultatów to się zestresuję....
  • Level 10  
    Problemem były naderwane kable przy wtyczce do czujnika położenia wału. Nie zawsze "przewodziły"
    Wymiana końcówki na używaną + polutowanie przewodów.