Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 4 - Centralny zalek duży prąd i słaby zasięg

daniel19_1987 08 Wrz 2016 21:27 1476 6
  • #1 08 Wrz 2016 21:27
    daniel19_1987
    Poziom 14  

    Witam
    Mam problem z zamkiem z pilota.
    Pilot radiowy posiada bardzo mały zasięg ~1,5 m i to od strony kierowcy.
    Rozebrałem kluczyk wygląda następująco.
    VW GOLF 4 - Centralny zalek duży prąd i słaby zasięg VW GOLF 4 - Centralny zalek duży prąd i słaby zasięg VW GOLF 4 - Centralny zalek duży prąd i słaby zasięg VW GOLF 4 - Centralny zalek duży prąd i słaby zasięg
    Czy dało by się wlutować jakiś mały krótki cienki przewód który by robił jako antena? jak tak to proszę o zaznaczenie miejsca bo nie mogę jednoznacznie określić.

    Ogólnie na zamkniętym aucie prąd jaki pobiera cała instalacja w aucie to 0,36A po wyjęciu bezpiecznika "14" 0,05. na tym bezpieczniku jak się nie mylę to centralny jest podłączony razem z oświetleniem wnętrza. Przypuszczam, że z oświetleniem jest wszystko OK chociaż z tym się jeszcze upewnienie wyciągając każda żarówkę kolejno.
    Proszę o pomoc czy mogę coś zrobić z prądożernym centralnym? Ogólnie nie wiem czy jest to oryginalny centralny czy też nie bo auto mam 2 tyg.
    Czy można zwiększyć zasięg pilota? może jakaś dłuższa antena przy odbiorniku w aucie?

    0 6
  • #2 09 Wrz 2016 05:21
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Jeżeli pobiera Ci 0.36A to po 3 dniach nieodpalania już go nie odpalisz. Skoro ma 1.5m zasięgu tzn. że jest uszkodzony i nie ma co kombinować. Sterownik centralnego to koszt ok 65 zł wiec gra nie warta świeczki. A skoro pobiera tyle prądu to albo źle podpięty albo uszkodzony. Polecam sterownik firmy Noxon.

    0
  • #3 15 Wrz 2016 15:52
    daniel19_1987
    Poziom 14  

    A masz może pomysł co zrobić z oryginalnym centralnym zamkiem? mogę go odłączyć bez konsekwencji? rozumiem że nową stację sterującą pracą siłowników mogę kupić ale co z starą? przecież pobiera prąd?

    1
  • #4 15 Wrz 2016 16:15
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Opisz jak wykonałeś pomiar prądu. Miałeś zamknięte wszystkie drzwi i zatrzaśnięty zamek od maski? Po jakim czasie od zamknięcia wszystkiego robiłeś pomiar?

    0
  • #5 21 Wrz 2016 16:00
    daniel19_1987
    Poziom 14  

    Pomiar wykonałem multimetrem wpiętym na minusie akumulatora klema minusowa zdjęta z akumulatora.
    Czy drzwi były zamknięte czy otwarte wynik wygląda tak samo. Na dzień dzisiejszy ciekawe jest, że gdy odłączyłem moduł komfortu ten pod deską od prądu to spadło do 0,05 - czyli wina gdzieś na nim.
    Rozebrałem tylną klapę i zacząłem odłączać mikrostyki (są dwa). Prąd spadł z 0,36-0,32 do 0,16. czyli jakieś 0,2. Dziwne jest to że mikrostyk prawdopodobnie działa poprawnie ale po zamknięciu obwodu pobiera prąd - pewnie robi zwarcie. po chwili odłączyłem wszystko z klapy i prąd nie spadł do 0,05.
    Zauważyłem że po zamontowaniu żarówki ledowej ona tak jak by delikatnie się jarzy. Gaśnie po załączeniu dowolnej innej zwykłej żarówki - tak jak by został prąd w układzie z napięciem 0,35V.
    Spadki napięcia były widoczne po około 5-8s od zamknięcia - ustabilizowanie skoków (0-2A) prądu (światło).

    0
  • #6 14 Gru 2016 22:09
    LUKASZ16
    Poziom 13  

    Sprawdź jeszcze czy przy tylnej klapie nie masz nadłamanych kabli ( kable łączące klapę z autem w tej gumowej rurce) Ja mam problem słabego zasięgu przy Passacie B5FL mam dwa klucze i jeden działa lepiej od drugiego po wymianie baterii tak samo , poprawione luty tak samo

    0
  • #7 15 Gru 2016 01:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zmierz prąd po zamknięciu auta i odczekaniu ok 15min by moduł się uśpił - nie możesz odłączać akumulatora bo nic Ci z tego pomiaru nie wyjdzie.
    Problem raczej jest w pilocie, moduł jest sprawny ale źle mierzysz prąd bo robisz to na nieuśpionym module.

    0