Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najlepszy mikrofon do kamery na salę 2016

MichalakMariusz 08 Wrz 2016 23:33 2031 10
  • #1 08 Wrz 2016 23:33
    MichalakMariusz
    Poziom 5  

    Szukam lepszego mikrofonu do kamery ( sala - wesela ). Aktualnie mam AT 2031 Audiotechnica. Moje pytanie jaki KONKRETNY MODEL ( cena nie gra roli ) wybrać abym zauważył różnicę i czy w ogóle ją dostrzegę ? Technika idzie szybko zapewne i w tej dziedzinie . Znam tematy typu oddzielnego rejestrowania na zooma dlatego pomijam to. Generalnie czy jest na dziś dzień jakiś Super mikrofon , który zamontowany na kamerze z przemieszczającym sie kamerzystą po sali da dużo lepsze efekty niż wspomniany 2031 ? Pewnie większość z Państwa i tak oleje moje pytanie ale proszę SERDECZNIE O POMOC. Nie kończyłem studiów w tym zakresie dlatego też jedyną jakże nieodzowna pomocą są dla mnie fora. Dziękuję !

    0 10
  • #3 09 Wrz 2016 09:10
    huluk
    Poziom 29  

    Zacząć trzeba od tego jakie te "lepsze efekty" mają być. Czy potrzebujesz czegoś kierunkowego do rejestracji dźwięku z tego miejsca które aktualnie masz w kadrze, czy potrzebujesz mikrofonu który będzie rejestrował ogólny dźwięk sali (bez efektu przemieszczania się źródeł dźwięku wraz z obrazem - tak jak się rejestruje koncerty)?

    0
  • #4 09 Wrz 2016 10:45
    MichalakMariusz
    Poziom 5  

    huluk napisał:
    Zacząć trzeba od tego jakie te "lepsze efekty" mają być. Czy potrzebujesz czegoś kierunkowego do rejestracji dźwięku z tego miejsca które aktualnie masz w kadrze, czy potrzebujesz mikrofonu który będzie rejestrował ogólny dźwięk sali (bez efektu przemieszczania się źródeł dźwięku wraz z obrazem - tak jak się rejestruje koncerty)?


    Zdecydowanie to drugie !

    0
  • #5 09 Wrz 2016 11:23
    huluk
    Poziom 29  

    W takim przypadku pozostaje zewnętrzny mikrofon zamocowany na stałe gdzieś w wybranym punkcie sali. Jeśli nie chcesz rejestrować na osobny rekorder to trzeba zacząć przeglądać systemy bezprzewodowe które prześlą Ci dźwięk do kamery.

    1
  • #6 09 Wrz 2016 14:26
    MichalakMariusz
    Poziom 5  

    huluk napisał:
    W takim przypadku pozostaje zewnętrzny mikrofon zamocowany na stałe gdzieś w wybranym punkcie sali. Jeśli nie chcesz rejestrować na osobny rekorder to trzeba zacząć przeglądać systemy bezprzewodowe które prześlą Ci dźwięk do kamery.


    Dobrze. Proszę wiec o podanie konkretnych dobrych wg cb modeli .

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Sty 2017 07:17
    montertb
    Poziom 22  

    Mikrofon stereo: AudioTechnica AT8022 lub wypasiona jego wersja AT4025.
    Pozostaje prawa jak to przesyłać do kamery w stereo, ja bym użył zestawu do bezprzewodowego monitora dousznego IEM z małym mikserem/przedwzmacniaczem przy mikrofonie.

    0
  • #8 03 Kwi 2017 15:26
    MichalakMariusz
    Poziom 5  

    montertb napisał:
    Mikrofon stereo: AudioTechnica AT8022 lub wypasiona jego wersja AT4025.
    Pozostaje prawa jak to przesyłać do kamery w stereo, ja bym użył zestawu do bezprzewodowego monitora dousznego IEM z małym mikserem/przedwzmacniaczem przy mikrofonie.


    Myślę od dłuższego czasu o AT 8022. Nie rozumiem niestety drugiego zdania. Czy to znaczy ze nie wystarczy zwykłe podłączenie kablem XLR. Sprzęt pod jaki to chce podpiąć to Sony PXW X70. Sam wydatek mika jest dla mnie dużym przedsięwzięciem dlatego czy nie da się bez dodatkowych kosztów ? No i co to jest w ogóle ten zestaw bezprzewodowy o którym piszesz ?

    0
  • Pomocny post
    #9 03 Kwi 2017 15:33
    huluk
    Poziom 29  

    Akurat do tej kamery da podłączyć - ma odpowiednie wejścia i zasilanie, problem tylko w tym, że jeśli dźwięk ma być rejestrowany w stałym miejscu sali (ogólny) niezależnie od miejsca w którym aktualnie znajduje się kamera i jaką scenę nagrywa, to bez systemu bezprzewodowego trzeba ciągnąć za sobą plączące się kable.

    0
  • #10 03 Kwi 2017 16:02
    MichalakMariusz
    Poziom 5  

    Z systemu bezprzewodowego mam leżące w szufladzie UTX - B03 Sony i URX-P03; niestety nie potrafię tego sensownie podłączyć a nikt wiedzą nie chce sie za specjalnie dzielić lub dzieli się w NIEZROZUMIAŁY DLA MNIE SPOSÓB (nie pracuje w TV ani nie kończyłem żadnych studiów tech. w tym zakresie ) ... wykorzystuje więc Zoom H6 , bo nauczyłem się go obsługiwać. Dodatkowo mam 2x AT 2031. Chętnie zapłaciłbym Panu lub komukolwiek innemu ( proszę jedynie o wiad. prywatna, maila ) aby mieć to jakoś rozrysowane na schematach jak, co i gdzie podłączyć i rozmieścić na sali osiągając jak najlepszy dźwięk; po prostu tak łopatologicznie. Męczę się z tym dłuższy czas bez spodziewanych efektów. Kościół mam opanowany dlatego pomijam. Nagrywam tylko na 1kamere. 7 lat doświadczenia z kamerą i aparatem , opanowane w pełni manualne ustawienia , Sony Vegas , piękny obrazek a dźwięk po prostu leży i nie wystarcza mi już to... Chciałbym mieć idealny dźwięk na filmie ale nie mogę nikogo znaleźć do pomocy... naprawdę chętnie zapłacę za przygotowanie 1-2 stron użytecznych dla mnie informacjii.

    0
  • #11 06 Kwi 2017 07:28
    huluk
    Poziom 29  

    Z tego zestawu osiągniesz tylko dźwięk jednokanałowy. dla dobrego zgrania tła stereo potrzebowałbyś czegoś w rodzaju URX-P03D i do tego dwa nadajniki mikrofonowe UTX-P03. Mikrofony i ich umieszczenie to już zależne od konkretnych warunków sali i oczekiwanych rezultatów. Co do podłączenia - nie ma tu wielkiej filozofii - 2 kanały z odbiornika do wejść kamery, mikrofony bezpośrednio do nadajników. Sposób konfiguracji i parowania nadajnik - odbiornik jest opisany w instrukcji.
    Ja, ze względu na "cięcie kosztów" używam właśnie H6 na który pobieram sobie 6 kanałów, czasami jeszcze "dociągam" instrumenty na BOSSa BR-800 (póki co z recorderów tylko takowe posiadam). Pozostaje jedynie problem synchronizacji kamera - H6 - BR-800 w oprogramowaniu montażowym ale na to też są "sztuczki" w stylu klapsa kamerowego.

    0