Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Carisma 1,9 TD - Niebieski dym na zimnym silniku, skaczące obroty.

dj magic 09 Sep 2016 09:21 1326 7
Optex
  • #1
    dj magic
    Level 19  
    Witam.

    Posiadam Carismę z 2000 roku z silnikiem Renault 1,9 TD.
    Jestem z niej bardzo zadowolony ale mam jeden problem.
    Rano gdy odpalam (bez problemu) kopci mi na niebiesko na biegu jałowym oraz podczas jazdy i skaczą obroty od 400 do 900. Jak się rozgrzeje to nie ma dymu tylko nieznacznie skaczą obroty 600-800. Olej w porządku - nie bierze, płyn w chłodnicy to samo. Posiadam auto dwa lata i nigdy nie było z nim problemów ale od miesiąca jest coraz gorzej. Przy w/w usterce zapala się kontrolka od silnika. Nawet gdy nie kopci.
  • Optex
  • Optex
  • #3
    krau
    Level 24  
    wzielonymgaju18 wrote:
    Sprawdź cewki zapłonowe i kopułkę.


    Taaa... Jasne. W dieslu.
  • #4
    dj magic
    Level 19  
    Dzisiaj podeślę filmik jak to rano wygląda. Sąsiad nawet stwierdził że chodzi jak dawna syrenka :)
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ale to normalne w tym silniku że zimny kopci .

    To ze faluje to inna sprawa odczytaj błędy albo daj komuś auto do zrobienia, zapewne pompa do wymiany.
  • #6
    Pedros050
    Level 43  
    Świece żarowe sprawne ?

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Jaki ma przebieg?
  • #7
    dj magic
    Level 19  
    Świece sprawdzone miernikiem, przebieg 255 tyś. km. Dzisiaj sprawdzę wtryski. Wymieniłem filtr paliwa, przeczyściłem EGR, świece sprawdzone.
  • #8
    dj magic
    Level 19  
    Po wielu bojach - wyniki, fachman stwierdził iż przestawił się pasek rozrządu i go "poprawił" - już nie kopci itp itd ale głośno chodzi, turbina załącza się dopiero przy 3 tyś obrotach, cały czas na jałowym 500 obr/min i mniej ducha - jak jest zimnu to się bardzo dławi i gaśnie przy ruszaniu - czyli gorzej jak przed. Byłem u 4 elektryków żaden nie mógł połączyć się z komputerem - więc dzisiaj sam się tym zająłem - pin 1 i 4 i oto efekty:
    Błędy 12, 17,18,24,25,38,51,53,54

    12-dźwignia przestawiacza potencjometru
    17-czujnik ruchu iglicy
    18 i 38 czujnik prędkości jazdy (zrobiony)
    24 i 25 oraz 53 i 54 przekaźnik świec żarowych (świece sprawdzone, napięcie z przekaźnika też i wszystko ok)
    51 zawór elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)

    nie wiem tak więc zostały do sprawdzenia 3 rzeczy - zawór kupię i wymienię. Ale czujnik ruchu iglicy oraz dźwignia przestawiacza potencjometru - nie wiem co dalej z tym fantem - ktoś coś?