Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WD My Cloud 3TB - Nie mogę usunąć plików i katalogów z polskimi znakami w nazwie

grassme 09 Wrz 2016 10:40 651 2
  • #1 09 Wrz 2016 10:40
    grassme
    Poziom 10  

    Mam problem z plikami i katalogami na dysku sieciowym WD My Cloud 3TB, ale tylko ze znakami szczególnymi - znaki polskie, niemieckie, francuskie, apostrof - najprawdopodobniej zaczęło się to po upgrade systemu na komputerach do Windows 10 (choć mogło być wcześniej, a nie zauważyłem gdyż nie usuwałem danych z dysku sieciowego). Objawy są takie, że nawet jeżeli zostanie usunięty plik na mapowanym dysku pod Windows, to po ułamku sekundy pliki pojawiają się ponownie lub dla obsługi z zewnątrz jest informacja o błędzie. To samo z próbą zmiany nazwy pliku/katalogu - niemożliwa.
    Katalogi na serwerze jako publiczne z pełnymi uprawnieniami, jeden użytkownik dysku - administrator.

    Próbowałem kilku metod:
    1. Próba usunięcia z dysku mapowanego na komputerze w sieci, gdzie podłączony mam dysk sieciowy. Objawy jak pisałem, albo usuwa i za chwilę przywraca, albo odmawia ze względu na uprawnienia użytkownika. (mimo, że na tym samym komputerze i na tym samym koncie użytkownika - co próba to inny efekt - raz usuwa i przywraca, raz komunikuje o uprawnieniach). Próba zmian uprawnień dla plików/katalogów nie możliwa. Nie mogę zastosować zmian przy dodawaniu pełnych uprawnień w zakładce Zabezpieczenia w oknie Właściwości dla katalogu.

    2.Próba usunięcia katalogów/plików jako użytkownik z zewnątrz przez https://files.mycloud.com/login.php kończy się informacją o błędzie:
    dla katalogu: Failed to delete directory. (400018)
    dla pliku: nazwa.rozszerzenie Internal server error. Retry your last operation. If the error persists, contact WD Support for assistance. (200500)

    3. Próba usunięcia za pomocą programu FileZilla logując się jako do obsługi serwera (nazwa, użytkownik, hasło, port 21). Przy próbie usuwania też komunikaty o błędach:
    dla katalogu: 550 Remove directory operation failed.
    dla pliku: 550 Delete operation failed.

    Niestety doradztwo techniczne WD na razie nie pokazało sposobu rozwiązania. Może ktoś miał podobne problemy i znalazł rozwiązanie.

    Może problem tkwi w przydzielaniu uprawnień pod systemem Windows 10? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi rozwiązania problemu.

    0 2
  • #3 14 Wrz 2016 06:44
    grassme
    Poziom 10  

    wasyl32 napisał:
    Próbowałeś przez konsolę SSH?


    Dzięki za trop, choć jak dla mnie (laika unix) połowiczny...

    Ale udało się.

    1. Zgodnie z radą najpierw wg przesłanego linku włączyłem obsługę protokołu SSH w zakładce ustawienia dla dysku.
    2. Zmieniłem przy pomocy narzędzia PuTTY domyślne hasło dla użytkownika "root" - konieczne, automatycznie wymagane przez WD My Cloud.
    3. Uruchomiłem łatwiejszą w obsłudze aplikację WinSCP z graficznym interfejsem typu Total Commander. Obsługa protokołu SSH dla użytkownika "root" ze zmienionym już hasłem, umożliwiła zarządzanie katalogami i plikami bez ograniczeń.

    W ten sposób udało mi się usunąć niechciane katalogi, czy zmienić polskie znaki w nazwach plików/katalogów, żeby nie mieć problemów z ewentualnym administrowaniem.

    Dzięki - temat zamykam.

    0