Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo 2 - (2010) 1.3 Multijet - nie chce odpalić, gaśnie.

09 Wrz 2016 21:19 7986 32
  • Poziom 8  
    Witam, opiszę od początku:

    Auto kupiłem jakiś miesiąc temu, wszystko gitara (poza zablokowanym radiem), kupiłem w poznańskim salonie fiata jako używany. Wszystko było super, auto paliło od strzała, zero problemów prze 1000km. Wczoraj doszło do mnie radio, orginał z Doblo ale ten ładniejszy, obły. Okazało się, że w aucie nie mam pociągniętego CAN do kostki, poszukałem w internecie, znalazłem żeby CAN wziąć z OBD2 i pociągnąć do radia, tak zrobiłem i radio zagrało - super. Potem nie wiem bo nie zwracałem uwagi czy odpalał czy nie próbowałem, ale wiem że raz nie chciał odpalić tzn. gasł po sekundzie, za drugim razem się udało przejechałem się 50m i z powrotem i zgasiłem. Po kilku godzinach chciałem pojechać do sklepu i przez godzine nie odpaliłem auta, poodpinałem w tym czasie radio, ten prowizoryczny CAN, akumulator... NIC. Pomyślałem "może rano". Rano dalej nic, wstapiłem innym autem do elektronika powiedział, że wieczorem podjedzie. Podjechał podpiął komputer, poklikał, odpalił, mówi że spierniczyła się synchronizacja, coś z kluczykiem, że musiałem coś zrobić przy montażu radia. Ok, ucieszyłem się jak 150, że udało mu się zrobić, powiedział jeszcze, że coś od klimy/sprężarki dogorywa, pstryczek od świateł stopu się kończy i przepływomierz powietrza. Odpalił kilka razy i problem wrócił, odpalił z gazem i jakoś szło, wsiadłem odpaliłem z gazem - gra, da się jeździć. Ale po chwili przestał palić, ale z nieco innym przebiegiem, teraz zapala i nie gaśnie stanowczo po 1s tylko po 2-3s pyr pyr i gaśnie. Jak miał podłączony komputer to udawało się raz zapalić raz nie, chodził sobie 20min elegancko pracował, pogadaliśmy chwile, żeby kupić używany przepływomierz i kolejne próby odpalenia kończyły się właśnie gaśnięciem po 1-3s (ale to nie to co wczoraj i dziś rano kiedy się rozsynchronizowało coś tam). Raz na powiedzmy 30 prób auto zapaliło (z gazem) no ale potem juz nie. No i odkąd był mechanik świeci się kontrolka Check engine. Elektronik jest fachowcem, zna sie z moim ojcem troche, powiedział żeby znaleźć używany czujnik powietrza, i zobaczyć co będzie ale zaznaczył przy okazji, że nie widział żeby przez przepływomierz auto nie paliło, mówił jednak że to nowoczesny diesel i może tak być, że może to łączyć się z DGRem (bo chyba też coś komputer pokazywał). Czujnik pokazywał jakieś temperatury -40, 0C i tak różnie, przepływy też jakieś 10krotnie za niskie, elektronik powiedział, że to może mieć wpływ na podawanie paliwa i zawór DGR. Tylko czy przez to auto nie odpali to miał mieszane zdanie. Dlatego zakładam ten wątek. Może ktoś miał do czynienia z takim przypadkiem. Dziwny to tez zbieg okoliczności, że akurat po wymianie radia.

    Co jeszcze mogę dopisać, jak odłączam czujnik to też nie pali. Przepsikaliśmy czymś styki, nic nie pomogło. Przyda się każda informacja. Może np. mogę ten czujnik jakoś wskrzesić na jakiś czas żeby zobaczyć czy to jego wina? Obecnie auto jest nie do użytku.
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 43  
    Zmień diagnostę niech sprawdzi dokładnie jakie są kody błędów .A radio trzeba było rozkodować to się da zrobić . Gaśniecie po kilku sekundach to może być coś z imo.
  • Moderator Samochody
    Fabryczne radio nie ma 12V po stacyjce, sygnał do włączenia się bierze wyłącznie z CAN. Bez CAN da się je włączyć przyciskiem ale wyłączy się po kilkudziesięciu minutach.

    Magistrala CAN to sieć komputerowa, jej medium to skrętka, nie można się w nią wpinać w przypadkowych miejscach i byle czym. Wpięcie jakiś przypadkowych przewodów i/lub rozkręcenie skrętki spowoduje zmianę impedancji przewodu co skutkuje zakłóceniami lub wręcz uniemożliwi transmisję danych po magistrali. Jak już chcesz sztukować CAN to wepnij się w zegary, bo masz bliżej i użyj skrętki, choćby pojedynczej pary przewodów wyciętej z kabla Ethernetowego (UTP cat.5e). Najlepiej podepnij się pod piny w złączu, nie tnij oryginalnej wiązki, nie wpinaj się w przypadkowym miejscu, w grę wchodzą tylko oryginalne złącza.

    Immobilizer nie zgasi pracującego silnika, to nie stare VW. Jeśli nie ma zgody na rozruch to nie zapali, jeśli jest zgoda i zapali to dalej immobilizer "nie ma już nic do gadania". Zakłócenie pracy magistrali CAN, może natomiast doprowadzić do zgaśnięcia silnika (nie ma w tym aucie wydzielonej magistrali do obsługi silnika).
  • Poziom 8  
    Tylko że elektronik sytuację z canem ogarnąć w.parę minut, radio odcięte i wyjęte, zrobił synchronizację (coś mówił że sie w kompie rozsynchronizowalo z kluczykami) i auto paliło, ale zaczęło wywalac czujnik właśnie przepływu powietrza, i znowu problemy ale to już inaczej wygląda niż przed synchronizacją. Przedtem to było odcięcie poprostu stanowcze sekundę po odpaleniu, odcięcie jak nożem. Teraz auto gasnie po symbolicznie dłuższym czasie, gasnie tak inaczej, nie takim ostrym cięciem. To już napewno coś innego niż wczoraj rano i w nocy.


    Can podpisałem bez cięcia kabli, włożyłem kabel (zwykły 2 żyły) w odpowiednie styki złącza diagnostyczne obd2 (piny 1 i 9) z tym że nie wiem czy tu jest różnica między "+ i -" czy obojętnie jak to połącze (?). Radio w tym doblo jakie kupiłem to ładniejsze.radio fabryczne, ono bez cana wyświetla napis code error i nie można nic wpisać, po podpięciu cana prosi o kod, wpisuje i śmiga (licznik tylko.mruga wiadomo, osiowanie). Ale obecne problemy nie mają związku z radiem czy, bo jak pisałem, to załatwił szybko i radio jest odcięte.


    Błędy pokazało 3: sprężarka klimy, coś ze stopem słabo już, no i przepływomierz powietrza. Nie jestem pewny czy egr też.


    Poszedłem sprawdzić hehe, bez zmian, po prostu gaśnie po sekundzie. Już nie wiem teraz czy wróciło do momentu sprzed synchronizacji przez elektronika. Poprostu gaśnie po sekundzie ale ciężko mi teraz ocenić. Czy ten silnik (1.3 MJT Doblo 2010 - czyli chyba druga wersja tego silnika) może nie odpalić ze względu na przepływomierz powietrza? Ewentualnie przez zawór EGR? On znów nie odpala. Chyba że to naprawdę coś z CANem, może coś się uwaliło? Ale wczoraj jak był elektronik to auto chodziło i paliło normalnie (tylko chyba z wciśniętym gazem, a do przedwczoraj łapał od strzała zawsze).
  • Moderator Samochody
    Silnik bez problemu pali z odpiętym przepływomierzem.

    rmn1 napisał:
    Can podpisałem bez cięcia kabli, włożyłem kabel (zwykły 2 żyły) w odpowiednie styki złącza diagnostyczne obd2 (piny 1 i 9) z tym że nie wiem czy tu jest różnica między "+ i -" czy obojętnie jak to połącze (?).
    Oczywiście, że jest różnica i oczywiście, że na "sznurze od żelazka" CAN działać nie będzie.
  • Poziom 8  
    tzok

    No ale CAN zadziałał, na kablu dwużyłowym, radio odpaliło bez tego kabla nie idzie.

    Ale na razie to nie jest problem, problemem jest odpalenie auta tak żeby po dosłownie sekundzie nie zgasło. Co to może być? Ojciec kupił filtr paliwa, ale zły bo sam wkład a tu jest metalowa puszka. Więc trzeba oddać. Ale czy to może być filtr?
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 43  
    Filtr musiałby być zatkany żeby nie palić ale nie sądzę żeby to była wina filtru paliwa.
  • Poziom 43  
    Moja propozycja to serwis Fiata .Może coś ogarną tą usterkę.
  • Poziom 8  
    Jakie to dziwne, no wczoraj jak był elektronik palił. Serwis za wizytę skasuje pewnie pół wypłaty, a jak teraz czytam różne tematy szukając rozwiązania to ile razy już widziałem, że w serwisie ktoś był i ręce rozłożyli. Ehhh, do serwisu mam 30km - tragedia.
  • Poziom 43  
    TO co to za serwis jak nie potrafią ustalić usterki czy nie znają silników Multijet i nie mają do tego urządzeń diagnostycznych ? Jeśli ma samochód działać to tylko wyspecjalizowany SERWIS może stwierdzić usterkę.
  • Poziom 8  
    No nie wiem, czytam drugi dzień wątki o sytuacjach gdzie auto nie pali i kilka razy widziałem, że w serwisie ASO ktoś był i nie wiedzieli o co chodzi. Najgorsze, że żeby zaprowadzić auto do serwisu Fiata muszę brać wolne i holować auto 30km do Wrocławia.


    A jakby ten elektronik jeszcze raz podpiął pod komputer to co muszę spisać, żebyście tu mogli coś zdiagnozować? Dokładne kody błędów tak? I coś jeszcze? Jakieś testy konkretne porobić?

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    Gadałem z elektornikiem, powiedział że wczoraj zsynchronizował kluczyki bo były rozsynchronizowane,(nie chodzi o centralny zamek bo mam własną centralkę dokładaną, ani immo bo kontrolka się nie zapala czyli immo akceptuje) i to chyba znaczy, że stacyjka nie rozpoznała kluczyka tak? Mogę coś z tym sam zrobić czy trzeba sznurkiem ciągnąć do fachowca? Może jest tu ktoś z okolic Oławy (dolny śląsk)?

    Dodano po 55 [minuty]:

    Ok, teraz sytuacja jest tak, mam kolegę z autocom i możemy coś sprawdzić, jakby ktoś powiedział co to ta adaptacja kluczyków to też byśmy sprawdzili.
  • Moderator Samochody
    Jedyna synchronizacja kluczyków to właśnie immobilizer, jakby były niezsynchronizowane to by nie gasła kontrolka CODE i nie dałoby się w ogóle uruchomić silnika. Co najwyżej mógł być zapisany błąd komunikacji immobilizera ze sterownikiem silnika. Ponowna adaptacja kluczyków wymaga wykasowania kodów wszystkich transponderów i ponownego zakodowania wszystkich kluczyków.
  • Poziom 8  
    A powiedz mi jeszcze, czy to ogarnie każdy sensowny warsztat? Czy kierować się do ASO? Użył jednego klucza raczej, ale ja tego właśnie nie rozumiem, tu napewno nie chodzi ani trochę o immo, bo ja mam 3 klucze, 2 z immo, jeden z wyjętą ampułką więc bez, i znam różnicę jak pali na którym, kluczyk bez immo nie zapala, nie podaje paliwa, kręci tylko rozrusznik. A kluczyki z immobilizerem kręcą, dają paliwo, auto odpala i od razu gaśnie. I mi w tych ostatnich dniach kiedy pojawiły się problemy zawsze palił na tą sekundę, nigdy nie pokazała się kontrolka immo z kłódeczką, zawsze chodzi pompka paliwowa. Dlatego nie wiem do końca o co chodzi z tą posypaną synchronizacją którą on w minutę ogarnął komputerem. Auto odrazu zaczęło palić, a potem przestało, on coś klikał i znowu paliło i znowu przestało, jak zapaliło i zostawił to chodziło równiutko na wolnych obrotach ze 20min, dlatego mechanicznie musi grać. A da się zrobić jakiś reset komputerów auta? Jakąś resynchronizację wszytkiego? Może on przywrócił ustawienia seryjne dla tej wersji doblo i zadziałało? Pytanie czemu sie znowu popsuło od razu...
  • Moderator Samochody
    Nie zamokło Ci tam coś czasem, może z tym radiem to był tylko zbieg okoliczności. Serwis - raczej proponowałbym niezależny ale specjalizujący się we włoskich autach.

    P.S.
    CDP+ teoretycznie obsługuje kodowanie kluczyków w tym modelu.
  • Poziom 34  
    Teraz błąd się świeci, bo zmienił status na aktywny. Pytanie który to, skąd się wziął i w ogóle status wszystkich przed i po (plus opcjonalnie zamrożone ramki). Natomiast wspólnym do opisanych objawów jest twarde gaszenie mechanicznie uszkodzonej przepustnicy.
  • Poziom 40  
    Patrzcie pod kątem DTC nie tylko w ECU ale też w Body Computerze.
    Mrugający licznik to owszem, problem z Proxy (osiowaniem), jednak nie powinno to powodować opisanych przez ciebie objawów.
    Tym bardziej nie powinny się rozsynchronizować kluczyki od podłączania radia do CAN, nawet błędnego podłączenia. Tu myślę że twój "elektryk" coś ściemnia...
    O Code Card prosił? Bez tego nie zaprogramuje kluczyków na nowo... Przynajmniej Autocomem, a nawet i fabrycznym Examinerem ;)

    Doblo nie ma jakiś takich typowych usterek jak np Ducato.
    Bywało że wysypał się ECU, półka bezpieczników w komorze silnika, Body...
    Posprawdzać zasilania, bezpieczniki, przekaźniki, masy.

    Daj zrzut wszystkich DTC ze wszystkich centralek, potem wykasujecie błędy, pokręćcie nim lub odpalcie. Jak wywali znów błędy to podaj znów wszystkie ze wszystkich centralek.

    Autocom czasem średni jest. Przydał by się ktoś w okolicy z Examinerem, lub chociaż nowym, legalnym MultiECUScanem.
    Ew zostaje ASO, za samą diagnostykę nie zedrą z ciebie nie wiadomo jak, bez przesady... Tyle że musisz ciągnąć do nich auto...
  • Poziom 8  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi (tu chciałby wpisać "pomogło - auto zapala, no ale jeszcze nie;)), po kolei:

    - to, że przebieg mruga napisałem tylko odnośnie radia, wiem że tak musi być i że trzeba osiowanie zrobić, radio wyjęte więc już nie mruga

    - z kluczykami tak jak pisałem, dziwne bo mam kluczyk bez pastylki i przy nim zapala się kłódeczka, nie chodzi pompka, i auto nie pali, tylko kręci rozrusznik, z dwoma pozostałymi (z pastylkami od immo) jest normalnie i ciągle było normalnie, czyli kłódeczka nie świeci, pompka chodzi, auto odpala na sekunde - i tak było ciągle, jak zauważyłem awarię, jak przyjechał elektronik, jak pojechał i teraz - zawsze kluczyk z immo odpala auto. Do tego nie prosił mnie o kartę kodową, nie prosił o oba kluczyki. Nie wiem jaki sprzęt miał tamten elektronik ale obstawiam, że coś dobrego bo gość się zajmuje TYLKO elektroniką samochodową od daaaawna. Ale jak mówię, objawy były inne niż coś związane z immobiliserem.

    - wczoraj z tym kolegą od pociągów sprawdziliśmy bezpieczniki koło akumulatora te które z opisu mają coś związanego z pracą silnika, wcześniej te w kabinie (je można ocenić bez wyciągania, te koło akumulatora trzeba było wyciągać więc nie sprawdziliśmy wszystkich). Podociskaliśmy przekaźniki...

    - dzisiaj zrobimy coś z tym autocomem cdp+ i wrzucę co będę miał

    - do aso mam 35km w tym po Wrocławi troche, do innego serwisu który ma klika stanowisk i ogólnie robią ciężarówki, osobowe, przeglądy mam 17km i to drogą przez las.


    Na forum Fiata gość mi napisał, że nie ma pojęcia co w takim razie mógł robić elektronik mówiąc o synchronizacji kluczyków, ale "Co mi przyszło do głowy - to może zrobił ten mechanior po prostu autoadaptację...ale wątpię żeby to miało taki wpływ...nie mam innych pomysłów".

    Może o to chodzi? Da się to zrobić tym autocomem?
    - spisałbym błędy
    - skasował
    - odpalił
    - spisał błędy
    - zrobił adaptację
    - odpalił i zobaczył czy pali

    No ale jak zrobił tą autoadaptację (co to znaczy mniej więcej?) to wygląda na to, że znowu się odadaptowało.

    Próbuję napisać wszystko co wiem, wiem że na odległość to tak trudno Wam ocenić.
  • Moderator Samochody
    Karaczan napisał:
    Mrugający licznik to owszem, problem z Proxy (osiowaniem), jednak nie powinno to powodować opisanych przez ciebie objawów.
    Mrugający licznik to niezgodność konfiguracji CAN, czyli pojawienie się lub zniknięcie jakiegoś modułu z sieci CAN. Uszkodzona magistrala CAN również będzie skutkowała miganiem licznika przebiegu (bo BCM nie będzie widział żadnych modułów CAN).

    Adaptacje to można co najwyżej wykasować... robią to się one same podczas jazdy.
  • Poziom 34  
    Nie wykluczone, że ktoś może znać się na głębszych naprawach elektroniki, ale ten facet nie ma pojęcia o tym dieslu. Żaden elektromechanik nie miele jęzorem w ten sposób. Już nawet mój kumpel z sąsiedniej wioski, co oscyloskopu trzymać nie umiał wie, że przepływka nie ma tu nic do rzeczy (tak jak w benzynie), bo miał jakieś podstawowe szkolenie ku temu. Wizyta na takim warsztacie to nie milion dolarów, a już na pewno daleko Ci jeszcze do serwisu.
  • Poziom 8  
    On odrazu zaznaczył, że nie widział nigdy by przez przepływkę silnik nie palił ale z tych 3 błędów (klima, stop i przepływka) to jedyne co może mieć wpływ.

    Czekam na kolegę z autocomem, zobaczymy te błędy.

    Dodano po 3 [godziny] 12 [minuty]:

    Ok, był kolega, błędy te same czyli czujnik stopów (ale działa) przekażnik klimatyzacji i przepływówka + błąd kluczyka ale wczoraj kręciłem kluczykiem bez immo żebys sprawdzić czy kontrolka się zapali. Wykasował i odpalił. Odrazu i klika razy i pokazał się błąd woda w paliwie. Wcześniej tego nie było, ale wczoraj wyciągałem filter paliwa, chciałem wykręcić odpowietrznik (myślałem że otworze obudowę bo podając w sklepie model auta dostałem wkład) chyba coś lekko ukręciłem bo czułem jakbym ukręcał śrubę a nie odkręcał coś;) Może przez to, wcześniej czujnik wody w paliwie nie dawał sygnałów, terz świeci się silnik na pomarańczowo.


    Auto pochodziło, pojechałem do miasta, zrobiłem z 15km i wszystko normalnie, zgasiłem pod domem i odpaliłem normalnie. Teraz po 30min boje sie sprawdzić. Kupie jutro ten filtr chyba. Dzisiaj też pompka włączyła sie na dłuuuugo na zapłonie, dziwne, otworzyłem bak i jakby puściło powietrze, nie zassało tylko wypuściło. Mogo być gdzieś zapowietrzone? Może powietrze się gdzieś zebrało i cofa się w przewodach, nie wiem. Dziwne jest to, że wystarczy podpiąć komputer, skasować błędy i odpala i nie gaśnie...

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    Byłem teraz w aucie odpalił normalnie, zaraz chyba wezmę go na myjnię w nagrodę. Ale co było przyczyną całego zamieszania i czy już nie wróci?


    Zostaje temat radia. Wziąć kabel sieciowy, odwinąć z niego resztę przewodów zostawiając zwinięte dwa tak? Czy mogę wziąć cały kabelek sieciowy i użyc dwa przewody resztę zostawić, tak żeby to było w osłonce normalnie? Mówisz tzok żeby wpiąć się w zegary, a mogę się wpiąć od tyłu w gniazdo OBD2? Teraz wpiąłem się tam od przodu, ale mogę pewnie też ot tyłu, łatwiej mi bo kabel z wnęki na radio przepcham bez rozkręcania niczego do gniazda OBD2. Teraz w radiu mam CAN A i CAN B. Tu znalazłem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1903528.html

    że to w złączu obd 2 piny 1 i 9 (biały i niebieski) tylko który to jest CAN A, a który CAN B? No i czy napewno, ktoś tam w tamtym temacie pyta czy napewno, bo wszystkie schematy mówią inaczej... Tylko, że ja podłączyłem radio do 1 i 9 i się włączyło i poprosiło o kod, a bez tego nie. Wychodzi, że dobrze podłączyłem chyba.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Ehhh, no i lipa, teraz byłem w aucie, ile minęło o ostatniego odpalenia? Półtorej godziny? No i już nie odpalil, tzn. Odpalił i zgasł. O co tu chodzi? Kolega poradził przekręcić na zapłon 10raxy, żeby podpomppwalo paliwo, nic to nie dało. Nie rozumiem, kasowanie błędów naprawia auto, a pp jakimś czasie wszystko wraca, a błędów jest 4 w tym 3 nieistotne i jeden powstały wczoraj.
  • Poziom 40  
    Ten błąd przepływomierza to jaki dokładnie?
    Zwarcie, przerwa, błędny sygnał?
    Najlepiej jakbyś podał numery błędów.

    1.3Multijet Euro4, Euro5?

    Nie każdy diesel odpala bez przepływki, w tym też Multijety, ale nie pamiętam jak jest akurat w 1.3...

    Jakie są parametry silnika?
    Ciśnienie paliwa, masy powietrza, otwarcie EGR? Mierzone i oczekiwane.
    Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczyt i kasowanie błędów...
  • Poziom 8  
    Z tego:
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-3-multijet/css84
    wynika, że Euro 5.

    Kody zapisałem na laptopie ale kolega nie odbiera telefonu więc będę miał jutro.

    Ale bardzo mnie dziwi, że po samym wykasowaniu tych 3 błędów (mimo że kontrolka silnika zaraz się zaświeca) auto przez spory czas pali elegancko. A potem przestaje.
  • Poziom 8  
    Byłem u mechanika, jeden polecany który pracował kiedyś w ASO Fiata powiedział, że nie ma na zakładzie elektronika i sam też nie robi, tylko mechanika. Pojechałem do następnego, gość wydaje się załapany, ogarnia i elektrykę, i komputer i mechanikę. Powiedział żeby przywieść auto i on je naprawi. Teraz czekam na kolegę żeby skasował błędy żebym mógł jechać do mechanika. Będę też miał dokładne kody tych błędów, jakoś za godzinkę. Mechanik wstępnie powiedział, że to może być przepływówka, że ten silnik może nie odpalić bez przepływówki, albo z uszkodzoną, że niektóre mają zapisane jakieś wartości średnie i jadą, a niektóre nie mają. Próbowałem szukać informacji o tym konkretnie moim silniku, ale nic nie znalazłem.

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Ok, kody bledow:
    P0645 - PRZEKAZNIK KLIMATYZACJI, OBECNY
    P0504 - CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO, OBECNY
    P0504 - WLACZNIK PEDALU HAMULCA, OBECNY
    P0100 - PRZEPLYWOMIERZ POWIETRZA, OBECNY

    I odkąd ruszalem first paliwa to:
    P2264 - CZUJNIK OBECNISCI WODY W FILTRZE PALIWA SILNIKA DIESLA, OBECNY

    Reszta "nieciąły", ale.tovchyba chodziło to że my te czujniki odpinalismy i poprostu to zanotował. Filtr paliwa już chyba po wyczyszczeniy styków i wystarczy go nie świeci...
    Fiat Doblo 2 - (2010) 1.3 Multijet - nie chce odpalić, gaśnie.IMG_201609...113113.jpg Download (3.96 MB)
    Fiat Doblo 2 - (2010) 1.3 Multijet - nie chce odpalić, gaśnie.IMG_201609...125904.jpg Download (3.59 MB)
    Fiat Doblo 2 - (2010) 1.3 Multijet - nie chce odpalić, gaśnie.IMG_201609...113044.jpg Download (5.57 MB)
  • Poziom 40  
    Jak dla mnie to gdzieś jest uszkodzona wiązka.
  • Poziom 8  
    Ale jaka wiązka, od przepływówki? Czy ogólnie mówisz, że te błędy mogą być powiązane, kable idą jedna wiązka i "gdzies coś"? Czy chodzi ci o CAN, że coś uszkodziłem tym radiem? O CAN pewnie ci nie chodzi bo ponoć jak tam coś nie gra to miga przebieg...


    A jak wytłumaczyć to, że usunięcie tych błędów trzech skutkuje normalna praca przez 2-3h?
  • Moderator Samochody
    Jeśli masz filtr UFI to czujnik wody nie jest elementem filtra, przekłada się go ze starego filtra do nowego. Ten czujnik może zgasić silnik. Masz też błędy regulatora ciśnienia CR, które na pewno powodują awaryjne wyłączenie silnika... a nie wspominałeś o nich wcześniej. Czujnik temp. powietrza jest częścią przepływomierza.
  • Poziom 8  
    Tylko te czujniki na wydrukowanej kartce, a których nie ma na zdjęciach z programu to są z hmmm, przed podpięciem sprawdziliśmy dołączając wszystkie czujniki, to chyba zapis że było przerwanie komunikacji z czujnikiem. Na zdjęciach ekranu są błędy z dzisiaj czyli po wczorajszym kasowaniu. Wcześniej nigdy tamtych nie było. Tylko klima, hamulec i przepływka.

    Czujnik wody w paliwie był tylko wczoraj bo go wykreślenie musiał się zalać albo nie łączyć, dzisiaj wyjalem filtr, wykrecilem czujnik wytarlem, styki nitro wypedzlowalem i już nie ma problemu. Normalnie wyskakują te błędy że zdjęć ekranu czyli klima, stop i przepływka. Reszta to skutek odlaczania i poprawiania. Tam myślę.
  • Poziom 40  
    Sprawdź dokładnie bezpiecznik F51 (7.5A) w Bodym.
    Wyciągnij i sprawdź dokładnie! Może jest nie spalony a np pęknięty. Albo slabo osadzony w półce.
    Zasila włącznik pedału hamulca, włącznik sprzęgła, czujnik temperatury paliwa i obecności wody, przepływkę, przekaźnik klimy...
    I zgadnij za co jeszcze odpowiada... Jedno z zasilań radia...
    W dalszej kolejności złączkę D004 (nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego).
    Potem już zostaje sprawdzanie kabli we wiązce i szukanie w którym punkcie zasilanie się zgubiło.