Witam,
Posiadam Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI BMM końcówka 2007, ostatnio auto po dłuższym postoju coraz ciężej zapalało, wymieniłem wiec wszystkie filtry ( oleju, paliwa itd) oraz olej. Do tego wymieniłem świece żarowe na nowe ponieważ mechanik stwierdził że 2 świece już bardzo słabo grzeją, dodam że około pól roku temu wymieniane były pierścienie oraz planowana była głowica więc problemu z kompresją nie ma, silnik jest mocny i nie zjada żadnej ilości oleju.
Niestety problem po wymianie świec nie ustał, auto po postoju dłuższym niż doba ma problemy z odpaleniem, po nagrzaniu świec auto zapala dosłownie na moment i gaśnie jak by nie podawało paliwa, po czym muszę kręcić rozrusznikiem na kilka razy zanim zapali ( tak jak by nie mógł zassać paliwa) po czym po odpaleniu podnosi on delikatnie obroty jak by był na ssaniu.
Problem nie występuje na rozgrzanym silniku, błędów pod VCDS nie ma żadnych. Proszę o radę czy trzeba tutaj próbować zwiększyć dawkę rozruchową silnika czy może szukać problemu w pompie paliwa czy pompie wtryskowej, jeśli trzeba zrobię logi odpowiednich grup w VCDS do diagnozy, pozdrawiam
Posiadam Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI BMM końcówka 2007, ostatnio auto po dłuższym postoju coraz ciężej zapalało, wymieniłem wiec wszystkie filtry ( oleju, paliwa itd) oraz olej. Do tego wymieniłem świece żarowe na nowe ponieważ mechanik stwierdził że 2 świece już bardzo słabo grzeją, dodam że około pól roku temu wymieniane były pierścienie oraz planowana była głowica więc problemu z kompresją nie ma, silnik jest mocny i nie zjada żadnej ilości oleju.
Niestety problem po wymianie świec nie ustał, auto po postoju dłuższym niż doba ma problemy z odpaleniem, po nagrzaniu świec auto zapala dosłownie na moment i gaśnie jak by nie podawało paliwa, po czym muszę kręcić rozrusznikiem na kilka razy zanim zapali ( tak jak by nie mógł zassać paliwa) po czym po odpaleniu podnosi on delikatnie obroty jak by był na ssaniu.
Problem nie występuje na rozgrzanym silniku, błędów pod VCDS nie ma żadnych. Proszę o radę czy trzeba tutaj próbować zwiększyć dawkę rozruchową silnika czy może szukać problemu w pompie paliwa czy pompie wtryskowej, jeśli trzeba zrobię logi odpowiednich grup w VCDS do diagnozy, pozdrawiam