Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 1.8t 97r. sprzęgło

10 Wrz 2016 22:03 1023 17
  • Poziom 7  
    Witam, dziś nieodpowiedzialnie paliłem gume swoim passatem, lecz cos jakby pukło i nie moge na zapalonym wrzucić żadnego biegu... passat jak w temacie 97r. 1.8t 150km sedan... padło sprzęgło, czy (mam nadzieje) coś innego??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    Nie możesz wrzucić czy nie jedzie po wrzuceniu ?
  • Poziom 7  
    nie moge wrzucic, odpalilem na biegu, normalnie jechał
  • Poziom 7  
    Witam,

    Stawiałbym w takim razie na sprzęgło 95 % :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Skoro biegi na zgaszonym wchodzą, da się odpalić na biegu j jechać, to skrzynia jest ok.... mówiłem bardziej o częściach typu wysprzeglik.... jakie sprzęgło polecacie, żeby szykować go pod moce rzędu 300 koni? ?
  • Poziom 32  
    mrowki18 napisał:
    Skoro biegi na zgaszonym wchodzą, da się odpalić na biegu j jechać, to skrzynia jest ok.... mówiłem bardziej o częściach typu wysprzeglik.... jakie sprzęgło polecacie, żeby szykować go pod moce rzędu 300 koni? ?

    Customowe, a tak na serio to taki duży chop i bajki ogląda o passatch 1.8T co maja po 300KM i jeżdżą na codzień... rozumiem gdybyś zapytał o jakieś 180-190 ale 300 :crazyeyes: ?
  • Poziom 7  
    Mam kilku znajomych, którzy osiągnęli z takiego silnika, np. Golf 4 1.8 t 270 km, sprawdzone na hamowni...., audi a 4 1.8t 400 km.... wiec można.... kosztuje to troszkę, ale powoli do celu... skoro już muszę robić sprzęgło, chce je zrobić już na przyszłość
  • Moderator Samochody
    To nie jest żadne powoli do celu tylko rozebranie silnika na części pierwsze i zbudowanie na nowo od podstaw. Tylko po co? Passat do sportu się nie nadaje ani do jazdy na co dzień z taką przeróbką silnika. Firmy które regenerują seryjne sprzęgła oferują też custom-owe.
  • Poziom 7  
    Skoro teraz padło sprzęgło, chce zrobić to porządnie, a nie chodzi mi o ,,
    Sportowe auto" tylko żeby nie bać się wyprzedzać... chce zachować ,,komfort" ale nie startować jako ostatni ze świateł
  • Poziom 32  
    Załóż dobre np: sachs czy luk itp i po sprawie (sprawdź jak się ma dwumasa przy okazji).
    Cytat:
    tylko żeby nie bać się wyprzedzać... chce zachować ,,komfort"

    Jeżeli masz tym autem problem z wyprzedzaniem to doprowadź je do ładu i i osiągniesz cel.
  • Poziom 7  
    Kolega mi podpowiada sprzęgło od audi 2.7 biturbo, albo od r32 i przerobienie na jednomas... próbował juz ktoś tego? ?
  • Poziom 12  
    Ja sie zastanawiam jak mogłeś uszkodzić sprzęgło w 1,8T 150 KM/210 nm..co Ty robiłeś z tym autem
    ja mam golfa mk4 1,8T prawie 200 KM i 310 nm i nie mam problemów.
    Poza tym mówisz o problemie z wyprzedzaniem..Passat W8 ma ok 6.5 do setki...

    Moje zdanie takie...albo zrób to auto na 220 KM około i będzie nieźle latał, załóż zwykły zestaw sprzęgła LUK albo Sachs i tyle

    albo..kup W8, lub Audi A4 4x4 1,8T i tego modyfikuj.

    Po pierwsze sprzęgło to nie jedyny problem a co ze skrzynią? myślisz ze klasyczna skromna 5tką da radę? przy takiej różnicy momentu i mocy? a co z hamulcami z przegubami, do tego turbina K04, mocniejsze wtryski, potężny wydech, solidny dolot, cooler + strojenie, a to auto ma 20 lat, nie wiem czy to wytrzyma..

    To są takie koszty że wyjdzie 2x tyle co wartość tego auta.
    Wg mnie to nawet nie tak prosto robi się w S3 czy Cuprze R 1,8T 225 te 300 koni...
    a to jednak dużo mocniejsze odmiany 1,8T


    no od 2,7 biturbo to będzie ok ale czy przypasuje?
    słyszałem o zestawie z Corrado G60 ale nie wiem czy do 300 wytrzyma , raczej tak 200 KM bardziej.

    to co chcesz osiągnąć to jest tzw Stage 3, a to już są koszty i niezłe modyfikacje dla koneserów i tych którzy chcą extra sportowe auta mieć..tylko czy warto przy FWD (chyba że masz 4x4) i 20 letnim aucie?

    U mnie w golfie 4 przy 190 kilku koniach i 310 nm, ok 6,8 do setki w chłodniejsze dni to takim Paskiem przy 220 koniach te 7 sek powinieneś mieć, to za mało?
  • Moderator Samochody
    mrowki18 napisał:
    żeby nie bać się wyprzedzać.

    To się najpierw dowiedz jak się jeździ takim autem z 300 KM. Kompletny brak trakcji, na 5 biegu wciskasz gaz to koła boksują i ściąga Cię do rowu albo pod inny samochód.
  • Poziom 7  
    Mierze bardziej w moc 250-270 koni, skrzynie wrzucę 6 biegowa od Passata fl... juz wcześniej zaczynało mi się slizgac, ale chciałem do zimy jeszcze z nim wytrzymać, żeby zrobić wszystko razem.

    Turbo albo k03s, lub k04, wtryskiem 380 cc

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mierze bardziej w moc 250-270 koni, skrzynie wrzucę 6 biegowa od Passata fl... juz wcześniej zaczynało mi się slizgac, ale chciałem do zimy jeszcze z nim wytrzymać, żeby zrobić wszystko razem.

    Turbo albo k03s, lub k04, wtryski 380 cc, cooler dual, dolot, wylot powietrza/spalin, mapowanie i kilka innych...

    A co do jazdy, to nie jestem młodym, napalonym kierowcą, jeździłem juz nie jednym samochodem, często o mocach sięgających 380 km....
  • Moderator Samochody
    mrowki18 napisał:
    jeździłem juz nie jednym samochodem, często o mocach sięgających 380 km....

    Takimi gdzie elektronika prowadzi samochód a nie kierowca? Ostatnio jeździłem Golfem mk1 z ABF zrobionym na ~270KM. Jeszcze przy 160km/h trzeba się było delikatnie obchodzić z pedałem gazu żeby nie zerwać przyczepności. Nawet sobie nie wyobrażam wyjechać nim na drogi publiczne przy gorszych warunkach pogodowych.
  • Poziom 12  
    Ja jakoś w to wszystko nie wierzę, wątpie żeby prosto i bezboleśnie taki Passek z podstawowym silniczkiem 1,8T poszedł na 270 koni..
    K03s nie da rady wg mnie, nie wiem czy skrzynie tak łatwo się założy.

    Ja bym tu widział prędzej Audi A6 2,7T albo coś mniejszego jak już pisałem ale coś co ma od razu dużą moc wyjściową bo 150 koni to tak do 200 jest ok a potem zaczynają się schody, ok no te 230 da radę kombinacjami ale 270?

    No ale co kto woli...

    No i przy ponad 300 niutonach nie wyobrażam sobie ruszania autem napędem przednim, lekko się zrobi wilgotno i bezsensu.