Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - Dołożenie drugiego wentylatora chłodnicy

Bomber77 11 Wrz 2016 13:53 480 7
  • #1 11 Wrz 2016 13:53
    Bomber77
    Poziom 9  

    Chciałbym w swoim Polonezie wpiąć się z drugim wentylatorem chłodnicy. Czy muszę dawać dodatkowy przekaźnik i bezpiecznik czy wystarczy się tylko wpiąć w wiązkę pierwszego wentylatora?

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 11 Wrz 2016 14:20
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest.
    Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #3 11 Wrz 2016 14:23
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Podczas startu pobierają duży prąd, nie ryzykował bym sklejenia styków i dał drugi przekaźnik.
    Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie?
    Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?

  • Pomocny post
    #4 11 Wrz 2016 14:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wiesz ogólnie polonez w górzystym terenie, ciągający przyczepki i jarający lacza powinien mieć 2 wentylatory.

  • #5 11 Wrz 2016 15:36
    Bomber77
    Poziom 9  

    A.Gieronimo napisał:
    (...)
    Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie?
    Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?


    Mam silnik po swapie. Jeden wentylator bardzo długo schładza. Poza tym jak to napisał Kolega powyżej- lubię czasem trochę gumy zostawić na asfalcie;) Dzięki za pomoc.

  • Fibaro
  • #6 11 Wrz 2016 18:28
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak jarasz kapocha to sobie bypass termostatu założ , przed jaraniem włączasz bypass i wentylatory ręcznie i masz duży zapas bezpieczeństwa wysadzenia silnika.

  • #7 12 Wrz 2016 00:44
    Jackall
    Poziom 25  

    Polonezy miały po dwa wiatraki również fabrycznie, np. mój:-) Sterowane były jednym przekaźnikiem, ale drugi załączał się przy chyba 100 stopniach. Spróbuj przypasować wiatraki z paska b3, jest jeden silnik i pasek pk na drugi wentylator. Są znacznie cichsze i o wiele wydajniejsze od fabrycznych. Wczoraj zapodałem do swojego golfa 2 i nie ma porównania. Włącza się na pół minuty i po sprawie, nie słychać go wcale przy pracującym silniku.

  • #8 09 Paź 2017 12:37
    sta1415
    Poziom 7  

    Jeśli masz nowy typ chłodnicy (wąską, montowaną od 1995 roku) to są w niej dwa miejsca na czujnik. Jeden był fabrycznie wykorzystany, i włączał jeden wentylator.
    Drugie miejsce było przeznaczone na drugi czujnik, który włączał wentylator przy wyższej temperaturze, kiedy pierwszy nie dawał rady.
    W polonezach z silnikiem diesla dwa wentylatory były standardem. Po 1997 roku jak weszła do produkcji wersja plus, drugi wentylator był montowany na zasadzie " jest w magazynie, to zamontujemy, jak nie ma to tylko jeden" oraz w wersji z klimą był standardem.
    Jeśli chcesz dołożyć drugi, to koniecznie przez przekaźnik, i dobrze jak zastosujesz drugi czujnik, ponieważ są one dość awaryjne i warto rozdzielić obwody wentylatorów na całkowicie niezależne od siebie, bo wtedy ma to sens.
    Dodatkowo, zasilanie przekaźników obu wentylatorów poprowadź bezpośrednio z akumulatora, a nie tak jak fabrycznie z wiązki, ponieważ przewody idące do stacyjki są zbyt cienkie i włączenie obu wentylatorów powoduje duże spadki napięcia.
    Masy przekaźników również podłącz bezpośrednio do nadwozia, a nie do wspólnych złącz.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo