Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic II - Jak wyciągnąć półoś długą+ wysprzeglik

11 Wrz 2016 21:00 5541 26
  • Poziom 28  
    Witam
    Jestem w trakcie wymiany wysprzeglika i do zrzucenia skrzyni zostało mi tylko demontaż prawej półośki. I tu mam problem - jak odkręcić podporę półośki - do jednej śruby nie ma dostępu bo zastawia półośka. Jak to rozebrać?

    Kolejna rzecz: czy do wymiany wysprzeglika wystarczy tylko wysunąć skrzynie, czy w tym modelu nie ma na to szans i trzeba ściągać całkowicie? I jeśli tak to wózek tez trzeba opuszczać?

    Na skrzyni nie znalazłem żadnego ucha żeby ja zawiesić. Za który punkt najlepiej ja powiesić żeby w miarę równo wisiała? Jest to dla mnie ważne bo robię sam i nie ma mi kto w demontażu i ponownym montażu pomóc
    trafic 2.0 dci 2008 r
  • Poziom 20  
    odkręc 2 sruby które trzymaja łożysko półosi i wybij ja z podpory bez jej odkrecania , ja sanki odkrecam i skrzynie sciagam całą
  • Poziom 28  
    kończąc dziś robotę tez tak pomyślałem żeby zrobic jak mówisz, ale chciałem sie upewnić ze to dobry trop - dzięki za podpowiedz. A powiedz łożysko w tej podporze mocna siedzi?
  • Poziom 21  
    Do wymiany wyprzęgnika musisz wyciągnąć skrzynie. Jest przykręcany do skrzyni na 2 lub 3 śruby.

    Kolego, prawa półoś to zostaw w spokoju. Ja przy wymianie odkręcam tylko lewą+ dolny sworzeń + końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcam lewą poduszkę i poduszkę od sanek. Pod miskę lewarek przez podkładkę np. drewnianą. Sanki z 4ch śrub w dół. Lewarek popuszczasz i "ukosujesz" silnik/skrzynie. Inaczej nie miniesz podłużnicy. Pod skrzynie podkładam wózek i wyjeżdżam ze skrzynią (ja używam paleciaka z klockami drewnianymi).
    PS. Ja to robiłem bez podnośnika/ kanału na podwórku.
    PS.2. Przy montażu skrzyni uważaj żeby Ci nie spadła sprężynka z simmeringu prawej półosi.
  • Poziom 20  
    10 min roboty żeby wyciagnac polos a przy wkladaniu zepsuje simering i sie 3 razy bardziej namęczy przy samym trafieniu na wałek i połoś jednoczesnie, radze wyciagnąć półoś ale rób jak chcesz
  • Poziom 21  
    jenusz11 napisał:
    10 min roboty żeby wyciagnac polos a przy wkladaniu zepsuje simering i sie 3 razy bardziej namęczy przy samym trafieniu na wałek i połoś jednoczesnie, radze wyciagnąć półoś ale rób jak chcesz


    Nie wiem czy 10 minut czy 30 ale jest to absolutnie zbędne. Ja jak pisałem robię to bez podnośnika czy kanału. Nic się nie namęczy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zdjęcia z wymiany. Ja to robiłem z silnikiem 2,5. Renault Trafic II - Jak wyciągnąć półoś długą+ wysprzeglik Renault Trafic II - Jak wyciągnąć półoś długą+ wysprzeglik Renault Trafic II - Jak wyciągnąć półoś długą+ wysprzeglik
  • Poziom 28  
    Auto od prawie 2 tyg jeździ. Ze sprzęgłem jest wszystko ok
    Ale odrazu po poskladaniu pojawiło sie coś całkowicie innego. Pamiętam ze ten 2-litrowy dci chodzi cicho i kultura jego pracy jest wysoka, a wczoraj jak jechałem to przy dodaniu gazu na niskich obrotach, gdy silnik jest najbardziej obciążony to hałasuje jak stary diesel. Chałas jak ze starego vita. Gdy auto jest rozpędzone to jest wszystko ok. Rożnicy w mocy tez raczej nie ma
    Przy silniku nic nie robiłem i zastanawiam sie co sie mogło stać? Jest co prawda chodniczka spalin uszkodzona, gruszka jest urwana, ale ona raczej takiego hałasu nie robi. Druga rzecz to poduszka pod silnikiem ta "osemka" była oberwana, wypełniłem ja na szybko klejem do szyb, żeby nie trzęsło autem przy ruszaniu.
    Czy zbyt sztywna ta tuleja może robić hałas? Dodam ze buda nie trzesie
  • Poziom 28  
    Chodzi ci o łącze elastyczne tłumika?
  • Poziom 12  
    DawiDD napisał:
    łącze elastyczne tłumika?
    Tak
  • Poziom 20  
    zmień poduszke ,kiedyś tak klejem ratowałem poduchę to nie dało się jeżdzić wydawało się że auto się rozsypie zaraz
  • Poziom 28  
    tylko ze tu nie ma drgań i auto jeździ normalnie, jednie hałas sie pojawił. Jutro sprawdzę tłumik i może ponawiercam poduszkę - będzie mieksza
  • Poziom 28  
    dzis oblookalem łącznik elastyczny i zewnętrzna siatka nie ma uszkodzeń, nie czuć tez przedmuchu trzymając rękę na nim. Mam pytanie czy w oryginalnym łączniku przy traficu pod siatka drucianą jest jeszcze elastyczna rura?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Lekko szarpiąc za rurę tłumika siatka sie poddaje, wiec jeśli rura pod siatka jest, to jest na pewno uszkodzona, ale jeśli nie ma to wygląda na to ze łącznik jest ok
  • Poziom 28  
    Wykręciłem rure z łącznikiem, niestety, łącznik jest caly, siatka jest lekko pęknięta, ale w środku rura jest cala i nie ma tez przedmuchu przy gazowaniu, wiec to nie to. Gdzie szukać jeszcze przyczyny głośnej pracy?
  • Poziom 11  
    Panowie pomóżcie w temacie !!
    Nie mogę namierzyć wszystkich śrub mocujących skrzynię biegów do silnika a tym samym ją zdemontować. Wszyscy piszą aby wyjąć lewą półoś i dalej już z górki, ale jak ją odkręcić od silnika........ Czy z góry silnika znajdują się jeszcze śruby do odkręcenia ? Odkręciłem wszystkie jakie udało mi się wzrokowo zlokalizować.. Od góry taki gąszcz przewodów że ciężko dostrzec blok a tym trudniej włożyć tam choćby rękę.
    Do wymiany mam nieszczęsny wysprzęglik i tak stanołem z robotą na kanale :(
  • Poziom 21  
    U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez wyciągania długiej półosi ale stwierdzam, że to mordęga. lepiej ją wyciągnąć.

    PS. Wpisz sobie w gogle trafic skrzynia i podejrzyj na zdjęciu umiejscowienie otworów na śruby. Nic prostszego.

    Teraz się wczytuję i nie wiem czy chodzi Ci o śruby półosi czy skrzyni? Półoś długa lubi się zapiec łożysko w podporze. Trzeba postukać i wyskoczy z podpory razem z łożyskiem. Wcześniej odkręć "księżyc" zabezpieczający - 2 srubki na klucz 10
  • Poziom 11  
    Dziękuję Ci za konkretne wskazówki.
    Zaglądałem na zdjęcia skrzyń w necie i miałem nadzieję że może to tylko tulejki ustalające :-? Za nic nie mogłem dostrzec tych śrub w gąszczu kabli. Dodatkowo u mnie jest sporo dodatkowych wiązek elektrycznych i węży od ogrzewania/ chłodzenia paki. To przerobiony ambulans (Gifa)
    Czyli reasumując teraz czeka mnie praca od góry. Dzięki wskazówkom znam kierunek.
    Co do półosi to rozłączyłem ze skrzynią tylko lewą stronę. Prawa została na swoim miejscu ponieważ auto stoi nad kanałem podniesione na lewarku tylko z lewej strony. Nie mam możliwości podniesienia całego przodu a jak przepuszczam aby wyjąć oś prawą należy rozpiąć prawą zwrotnicę koła tak jak w przypadku lewej strony, czy może sam demontaż podpory umożliwi jej wyjęcie ze skrzyni ??
  • Poziom 21  
    Żeby wyciągną skrzynię będziesz musiał opuścić sanki, a tym samym dolą poduszkę od silnika. Pamiętaj o odkręceniu krzyżaka drążka kierowniczego od maglownicy. Nakrętka na klucz 13.
  • Poziom 11  
    Ok, to wiem.
    Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ?
    Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni.
  • Poziom 21  
    fenderson napisał:
    Ok, to wiem.
    Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ?
    Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni.


    Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą też (kiedyś spierałem się z kolegami, ale zmieniłem zdanie)
    Ja rozbieram cały przód (chłodnice, belkę zderzaka, wspornik chłodnicy). Samochód na kobyłkach, bez kanału.

    Renault Trafic II - Jak wyciągnąć półoś długą+ wysprzeglik
  • Poziom 11  
    O rety, rozbiórka całego przodu ??!! Bylem przekonany że odnajdę wszystkie śruby i po poluzowaniu sanek opuszczę ją na dół. Pewnie gorzej z jej ponownym montażem.
    Jak patrzę na tą fotę to zastanawiam się czy nie oddać auta do warsztatu :( Ciężki temat z manewrowaniem tam od dołu.
  • Poziom 21  
    Na "na parkingu" za 2.30-3 godzin masz skrzynie wyciągniętą (z przerwami na papieroska)
  • Poziom 11  
    Z rozkręcaniem przodu ? :)
    W takich warunkach ( bez kanału ) to raczej konieczność ....

    Z kanału może uda się to ogarnąć. Powalczymy.
  • Poziom 11  
    Pablo (..) odkręciłem dwie śruby ( 13 ) na górze ale wciąż coś trzyma skrzynię biegów. Wydaje mi się że na wysokości rozrusznika gdzie znajduje się coś w rodzaju wspornika z blachy którą rozrusznik jest "skręcony" ze skrzynią oraz silnikiem.. ? Czy rozrusznik ma wyjść razem ze skrzynią ?? Czy wcześniej konieczny jest jego demontaż ? Jak ?

    Drugi dzień próbuję ją rozkręcić ale wciąż daleko. Szkoda się poddać w takim momencie, bo teraz z powrotem skręcania na parę godzin....

    Dodano po 1 [godziny]:

    Ps. rozrusznik mam od strony kabiny.
    Załączam zdjęcie wspornika o którym mowa. Mniej więcej w tym miejscu skrzynia nie może rozejść się z silnikiem.
  • Poziom 21  
    Ty kolego masz silnik 1.9, a gadamy cały czas o 2.0. Z 1.9 nie wyciągałem skrzyni. Zobacz czy nie ma jeszcze jednej śruby, a wspornik to chyba podpora katalizatora.
  • Poziom 11  
    Wysprzęglik wymieniony wraz ze sprzęgłem. Naprawa okazała się "w czas" bo sprzęgło już było cieniutkie a przy okazji drgawki auta przy ruszaniu odeszły w zapomnienie. Auto również w zakresie obrotów 1,5-2.0 tyś mocno wibrowało co również okazało pochodzić od sprzęgła.

    Nie obyło się bez podnośnika oraz pomocy kolegi. Skrzynia jest bardzo ciężka i samemu nie realne jest nią manewrować szczególnie podczas montażu. Apropo montażu / demontażu to mam kilka sugestii.

    - Spuszczamy olej ze skrzyni i odpinamy wszystkie przyłącza elektryczne oraz hydrauliczne. Robimy jak najwięcej miejsca od góry odpinając przewody powietrzne turbo oraz powietrza. Rozpinamy / odkręcamy wiązki elektryczne. Cześć z nich jest skręcona na wspornikach śrubami którymi skrzynia jest skręcona z silnikiem. Odpinamy obie linki zmiany biegów. Odkręcamu od góry poduszkę skrzyni biegów.

    - U mnie w 1.9 dci ( Primastar) od góry trzeba wykręcić 4 śruby. Są one dość mocno schowane więc trzeba je wymacać. Dwie z nich są w okolicy rozrusznika ponieważ skręcają go ze skrzynią biegów. Na szczęście rozrusznik zostaje na swoim miejscu przytwierdzony do wspornika osobną spilką. Reszta śrub od doły jest do zlokalizowania.

    - Opuszczając sanki trzeba odkręcić śrubę (13) na krzyżaku kolumny kierowniczej.

    - Nie trzeba odkręcać poduszki silnika o ile odkręcimy z prawej strony łapę skrzyni ( poduszki skrzyni biegów ) Dzięki temu robi sie tam więcej miejsca i można ją wykręcić do przodu mijając belkę. Jest ciasko ale się da. Trzeba tylko poluzować sanki z lewej strony. Najlepiej jednak zwalić całe sanki by miec dużo miejsca.

    - Bez wyjęcia prawej półośki praktycznie nie realne jest wyjście skrzyni bez całkowitego demontażu sanek. Późniejszy jej montaż byłby praktycznie nie możliwy. Jej demontaż to naprawdę kilkanaście miniu więc szkoda się męczyć.

    U mnie operacja z przerwą obiadową / kawową zajeła około 9 godzin.