Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat 1.9tdi 130km tiptron - szarpanie skrzyni

bklosik 11 Wrz 2016 21:13 870 6
  • #1 11 Wrz 2016 21:13
    bklosik
    Poziom 4  

    Witam!
    5 tyś km temu oddałem auto na naprawę skrzyni. Problemem było szarpanie z 2 na 3 bieg i brak wstecznego (złamany kosz) i skrzynia wypluła olej. Mechanik "niby" wszystko naprawił. Problem po odebraniu samochodu pojawił się już po 30 km skrzynia wypluła olej przez uszczelniacz do sprzęgła i tak samo było dwa razy (naprawa gwarancyjna) za trzecim razem Mechanik zregenerował (na własny koszt) sprzęgło hydrokinetyczne i problem z wyciekiem oleju ustał. Po około tysiącu kilometrów pojawił się problem szarpania skrzyni, przy zmianie z 2 na 3 bieg, a także się ślizgał w tym zakresie. "Fachowiec" sprawdził poziom oleju i mówił, że skrzynia się odpowietrzyła i to był problem, ale usterka przeniosła się dalej, bo szarpie przy redukcji z 5 na 4 bieg jak samoczynnie zwalnia bez gazu (usterka nie zawsze występuje), bo gdy zredukujemy bieg do wyprzedzania jest brak szarpnięcia a także nie zawsze i nie ma znaczenia czy skrzynia ciepła czy zimna przy włączaniu D potrafi mocno szarpnąć. Te uderzenia są dość mocne jakby silnik ze skrzynią chciał wyjechać z auta.

    Proszę o jakąś pomoc bo odstawiam już 5 raz samochód na gwarancje skrzyni i nie mam cierpliwości, może coś mu podpowiem będzie szybciej.

    0 6
  • #2 12 Wrz 2016 10:59
    szymian1234
    Poziom 7  

    Z doświadczenia wiem, że automaty od VW to trudny temat. Mam passata 1,9 tdi ze skrzynią ag4 (najprostsza skrzynia 4 biegowa), po wycieku oleju auto nie dało trybu awaryjnego i popaliły się tarczki. Stwierdziłem, że naprawię to sam (na necie znalazłem instrukcje wymiany takich tarczek). Zrobiłem to w parę dni, ale że nie miałem dostępu do podnośnika to przeciągnęło się do 4 miesięcy. Ileż można żyć bez samochodu - skończyło się na wymianie skrzyni... Używkę trafiłem za 1000zł (allegro.pl), olej do skrzyni, do dyferencjału, uszczelka skrzyni, filtr oleju poszedł nowy, więc cała akcja wyszła mnie 1300 zł, bo zakładałem sam. Myślę, że w Twoim przypadku również nie warto się bawić, bo tak jak mówisz, będziesz odstawiał auto, co chwilę do warsztatu i.... dygał na autobus. Jeśli jednak masz, czym jeździć nie dawaj za wygraną i walcz:) Proponuję przejrzeć tarczki, przekładki, kolejność i wszystko po kolei mega dokładnie (oczywiście w koszu, który odpowiedzialny jest za zmianę biegu, na którym Ci szarpie) poszperaj trochę na necie to jakieś tam informacje o tych koszach znajdziesz, który, od czego itd.

    Na koniec tylko dodam, że sprzęgło hydrokinetyczne nie ma nic wspólnego z szarpaniem skrzyni, ten element jest prawie, że nie zniszczalny ze względu na swoją konstrukcje, ewentualnie może się wytrzeć tam tarczka, ale to jest bardzo mało prawdopodobne, więc pieniądze poleciały w błoto. Twój problem leży w złym złożeniu skrzyni, bądź w złych elementach do niej wsadzonych. Tak jak mówię, przeszperaj internet, dowiedz się, co, od czego i dyskutuj z mechanikiem, jeśli nie chcesz się w to bawić - nowa skrzynia.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Wrz 2016 18:20
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Panie szymian1234, skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik. Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany przez człowieka.
    Panie bklosik, jeżeli skrzynia "wypluła" olej (jest to często spotykane powyżej 200000 km.) to do wymiany pompa oleju i do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne. Jeżeli po tysiącu kilometrach pojawił się problem przy zmianie z 2 na 3, to może oznaczać usterkę lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym (do reklamacji sprzęgło - u mnie też czasami się zdarza reklamacja sprzęgła właśnie na lock-up). Co do uderzenia przy włączaniu D i szarpaniu przy redukcji z 5 na 4, to winę ponosi kosz A (prowadzący), do wymiany. Widocznie mechanikowi nie chciało się odczepić kosza A od E. Zobaczyłby defekt na sprężynie słoneczkowej (retainer). Przy ponownej naprawie, o ile mechanik nie robił, proszę rozebrać, wyczyścić i wymyć w benzynie ekstrakcyjnej blok zaworowy.

    0
  • #4 13 Wrz 2016 12:26
    szymian1234
    Poziom 7  

    Punkty dla Pana romualda, krótko, zwięźle na temat, a i mnie od powyższego postu przybyło troszke doświadczenia:)
    Pytanko do fachowca: czy również w ag4 jeśli pojawi się problem przerzutu z 2 na 3 to też będzie to wina sprzęgła hydrokinetycznego, a nie samej skrzyni?
    Ps. Jednak coś tam się przy rozkładaniu swojej nauczyłem, bo podpowiedziałem o przejrzeniu koszy ;))) pozdro:)

    0
  • #5 13 Wrz 2016 16:41
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    W skrzyni AG4 w trakcie zmiany biegów na krótko zapinany jest lock-up. 1H-1M > 2H-2M > 3H-3M > 4H-4M. H - sprzęgło pracuje na "poślizgu", M - sprzęgło zablokowane przez lock-up. Po czwartym biegu sprzęgło zablokowane na stałe. Na Vcds lub VagCom w blokach jest to widoczne.
    Zaś w 5HP19 jedynka i dwójka pracuje na "poślizgu" sprzęgła. Skrzynia przechodząc na trzeci bieg (czwarty i piąty) pracuje na zablokowanym sprzęgle przez lock-up.

    0
  • #6 14 Wrz 2016 07:36
    bklosik
    Poziom 4  

    I jeszcze jedno pytanie, jaki maksymalny poślizg może mieć sprzęgło przy 5hp19 na 4 i 5 biegu. Bo podczas stałej jazdy trzyma obroty, gdy dodaje gazu rosną one o około 200 a prędkość jeszcze nie. Juz mechanika umówiłem na naprawę gwarancyjną (będzie wyciągał skrzynie 5 raz) i pytanie czy ma naprawiać tą starą skrzynie czy założyć używaną sprawną i przed założeniem ją przejrzeć. Bo wczoraj zrobiłem 1000 km i pojawił się następny problem, jest lekkie szarpniecie przy zapinaniu biegu 3 i wyżej.

    0
  • #7 14 Wrz 2016 09:08
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Sprzęgło na czwartym i piątym biegu jest zablokowane tak że nie ma "poślizgu". Może jadąc na piątym biegu i przyśpieszając skrzynia redukuje na czwarty bieg i dlatego silnik zwiększa obroty. Musiałbym sam się przejechać aby to stwierdzić.

    0