Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES C180 W202 - Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Doty

asziatko 16 Feb 2017 22:19 5169 52
  • #31
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. Naprawiać.
    2. Np rozrusznika.
    3. ....... pssyt!
    4. To nie pompa.
  • TestoTesto
  • #32
    asziatko
    Level 21  
    To już odpadła mi kolejna sprawa. Pompa, miałem ją jakość sprawdzać czy podmieniać.

    Przyznam że może i chętnie bym naprawił tylko jak bym znał cenę, cena by była nie wygórowana i jak by się dało we własnym zakresie to naprawić.

    Szkoda też rozrusznika i dla tego szukam co jest przyczyną, ale mam jeden typ nie wiem czy trafny ale widzi mi się że może być trafny.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #33
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sensowna cena padła już w tym temacie :)
  • TestoTesto
  • #34
    SQ9MEM
    Level 28  
    Ale sensowna odpowiedź nie. Po jaką cholerę się wypowiadasz, skoro piszesz że to Twoja tajemnica zawodowa ? I to napisał admin grupy "Samochody". Nikt Cię do jakiejkolwiek wypowiedzi nie zmusza. A znane przysłowie mówi, że jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia to się nie odzywaj.
    Moderated By Pawel wawa:

    Kolega sobie odpocznie od pisania, Twój post już całkowicie nic nie wnosi do tematu. Blokada pisania 30 dni. Napisałem ile chciałem, chroniąc Użytkownika przed zbędnymi wydatkami, typu czujniki, pompa paliwa.

  • #35
    asziatko
    Level 21  
    Przyznam że cena jest nie ujmując źle za wysoka, jeszcze zależy co to jest faktycznie do naprawy/wymiany czy też się przekłada to na cenę.

    Owszem Pawel wawa napisał żebyśmy nie wydawali zbędnie PLN na czujniki, pompę paliwa itp.

    Ale też nie myślę że jest to taka tajemnica co by zaważyła na całej mechanice - a ja bym już chodź wiedział co jest tego powodem.

    Osobiście chciał bym się dowiedzieć co to jest, co "boli" MB że tak długo kręci.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #36
    AA6
    Level 11  
    Witam,
    Jak tam się ma nasz nierozgryziony temat ?
    Wiemy, że już dużo rzeczy nam odpadło mianowicie : pompa paliwa, czujniki, elektryka (świece i cewki) więc zostaje rozrząd !!!???
    Łańcuch się trochę rozciągnie (zrobi się luz) i już iskra nie idzie w tym momencie jakim powinna - co o tym myślicie ?

    Co za gościu ten facet z Warszawy. Takich powinno się ignorować, albo kasować w różnym tego słowa znaczeniu. Chociażby się nie ujawniał i nie judził. Ja wiem ! ale nie powiem .ha, ha .
    Natomiast nie sądzę, że tylko on jeden wie co naprawić w naszych autach.
    Można skorzystać z profesjonalnego elektronicznego serwisu lub prościej zalogować się do niemieckiego klubu Mercedesa - tam informacje
    są dostępne bezpłatnie.

    Pozdrawiam
    RG
  • #37
    asziatko
    Level 21  
    Przyznam że tema ciągle jest u mnie na topie i ciągle próbuje się dowiedzieć czegoś więcej co by to mogło być jeszcze że MB kręcą - póki co bez rezultatów.

    W ostatnich dniach przy okazji dowiedziałem się że to jest przypadłość tych że samochodów i ten lata, że jedna z osób też miała MB i też miała taki sam przypadek co my, i zmieniła wszystko, dosłownie nie przenośni, wymienione zostało wszystko i co się okazało... kręci.

    Dobrze że chodź tyle wiadomo że nie trzeba iść w niepotrzebne koszta typu czujnik, pompa itp.

    Od innej jeszcze słyszałem że może to być winna tłoków. Jeszcze od innej słyszałem że nic z tym nie zrobisz ten typ tak ma.

    Ale jak widzimy jest ktoś co wie co to może być, ale nie zbyt jest chętny na podzielenie się wiedzą, też nikogo do tego nie zmusimy, ale uważam że Forum jest po to żeby sobie pomagać.

    Myślę że ktoś jeszcze może wiedzieć co jest na rzeczy i czemu tak kręcą MB, ale czy to by było aż takie tajne/poufne że nie można tego powiedzieć?.

    Czy to był by rozrząd?. Hm... coś w tym może być, owszem jest to łańcuch, ale przyznam Ci się że jeden z mechaników już jakiś czas temu mówił mi że może to być winna rozrządu, czyżby trafnie powiedział wówczas?.

    AA6 w Twoim MB jest tak sam jak w moim że po nocy pali na dotyk, przejedziesz X km np. 10 km postawisz do 5 min. odpalisz jeszcze na dotyk, a po pół godziny już kręci?.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #38
    AA6
    Level 11  
    Witam,

    Ale wdaliśmy się w dyskusję akademicką.
    Sprawdźmy fakty :
    1. świece nowe, iskra przeskakuje - czyli od strony zapłonu OK (nie wnikajmy na razie w położenie wałka rozrządu / czy jest prawidłowe)
    2. pompa paliwa podaje.
    zawór zwrotny sprawny
    3. czujniki położenia wału i wałka sprawne,
    4. rozrusznik kręci,
    5. akumulator naładowany

    Zostaje rozrząd, a właściwie to jakiś luz na wałku rozrządu, czy wale, wyrabiający się pin w którymś kole zębatym.
    Rozrządu jeszcze nie robiłem i nie wiem jak jest zbudowany, czy jest możliwe wyrobienie się któregoś z elementów.
    Ponieważ miałem już parę problemów z pinami na wale to wiem, jak to może się objawiać. Najpierw źle zapala na ciepłym, potem coraz dłużej kręci na zimnym , aż wreszcie wcale nie zapali.
    Może również być problem z mocą.
    Jak będę miał trochę czasu to zajrzę do tego rozrządu i sprawdzę swoje przypuszczenia

    Pozdrawiam.
    RG
  • #39
    asziatko
    Level 21  
    Może i masz rację powiem Ci AA6 osobiście nie doszedłem do tego że może to być luz czy też któryś z pinów.

    Wówczas trzeba by było wymieniać łańcuch?.

    Jak byś coś więcej więcej daj znać bo może się uda rozwikłać problem.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #40
    AA6
    Level 11  
    Piny - tak miałem na myśli kliny na wale i wałkach rozrządu. One mogą luzować zębatki i wyrabiać bieżnię na wale(albo zębatce). Każde przesunięcie powoduje zmianę kąta zapłonu. Szczególnie odczuwalne to może być przy nagrzanym silniku wtedy łańcuch się bardziej rozciąga i nie trafia w punkt zapłonu. Nasze kombinowanie stop/start przesuwa niejako zębatki w położenie prawidłowe i poprawne zapalenie auta.
    Czuję, że mam rację choć jeszcze tego nie sprawdziłem.
    POZD
  • #41
    asziatko
    Level 21  
    @AA6 czy udało Ci się opanować problem kręcenia na ciepłym silniku?. Czy Twoje przypuszczenie

    AA6 wrote:
    miałem na myśli kliny na wale i wałkach rozrządu. One mogą luzować zębatki i wyrabiać bieżnię na wale(albo zębatce). Każde przesunięcie powoduje zmianę kąta zapłonu.


    okazało się trafne?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #42
    AA6
    Level 11  
    Witam,
    Odgrzewam temat, MB C240 V6 z 98r + gaz -" Długo kręci na ciepłym."
    ZWALCZYŁEM PROBLEM samodzielnie, bo już nie mogłem patrzeć i słuchać tych pseudo porad mechaników.
    Trwało to tak długo (ponad 2,5 roku) ponieważ samochód jeździł, z tą dolegliwością i nie był jedyny, a ja nie miałem czasu na próby naprawy. Tym bardziej, że wizyta w 3 serwisach z podłączeniem do komputera nic nie dała. 0 błędów.
    Najpierw sugerując się "podpowiedziami" na forum poszedłem w złym kierunku i stwierdziłem, że skoro wszystkie elementy typu czujniki, świece z przewodami, rozrusznik, pompa paliwa są do pominięcia to usterka musi tkwić w rozrządzie.
    Miałem trochę szczęścia i nie musiałem tego sprawdzać bo trafiłem na prawdziwego fachowca, który przekonał mnie, że ten motor M112 jest nie do zarżnięcia i tam się nic nie dzieje. Silnik chodził cicho idealnie bez jakichkolwiek oznak zużycia (na gazie i benzynie).
    Skoro odpadł silnik to musiałem cofnąć się do sterownika silnika.
    Nie musiałem używać oscyloskopu do sprawdzania impulsów z czujników wału i wałka rozrządu, bo stwierdziłem, że skoro auto idealnie chodzi na benz i gazie oraz, że uruchamia się natychmiast (bez długiego kręcenia) na gazie w trybie awaryjnym to impulsy muszą być prawidłowe.
    Sprawdziłem sygnał wychodzący ze sterownika na cewkę przekaźnika do pompy paliwa. Było OK.
    Zmierzyłem obciążenie jak pompa pracuje i to był strzał w 10.
    Pompka brała 3,5 A prądu, a powinna 5-5,5A.
    Wymiana rozwiązała problem całkowicie.
    Nie wiem, czy ten post komuś pomoże, ale rozwiązanie okazało się banalnie proste. Wystarczył zwykły miernik i trochę logicznego myślenia. Gdyby nie te nieszczere podpowiedzi np admina Pawel wawa to każdy z nas już dawno naprawiłby swój samochód.

    Temat uważam za zamknięty
  • #43
    asziatko
    Level 21  
    @AA6 powiem Ci że nie co mnie zaskoczyłeś tym bardziej że ja wymieniłem pompę paliwa i dalej jest tak jak było.

    Wymieniłeś pompę paliwa czy bezpiecznik do niej?.

    Jeśli ja wymieniłem też pompę paliwa na nową i problem jest dalej jak był czyli kręci na ciepłym to bym miał dalej pompę niesprawną?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #44
    AA6
    Level 11  
    Witam,
    Wymieniłem całą pompę, na bezpieczniku sprawdzałem jak zachowuje się prąd zasilający pompę. Ma być on ok 5-5,5A i być constans. U mnie ta pompa potrzebowała podwójnego kopa, aby podać odpowiednie ciśnienie.
    Napisz czy jak zapalasz emergency na gazie to silnik (ciepły) też długo kręci ? u mnie zapalał natychmiast.
  • #45
    asziatko
    Level 21  
    @AA6 też właśnie jak pisałem wcześniej wymieniłem pompę ale nikt i ja nie sprawdził na bezpieczniku jak zachowuje się prąd zasilający pompę.

    Tylko teraz jak możesz napisz @AA6 czy bezpiecznik ma być ok 5 - 5.5A czy prąd na pompie tyle ma mieć?. I jak by miał mniej to jak go "podwoić"?. Co zmienić?.

    Były trzy próby swego czasy robione własnie na trybie awaryjnym odpalanie na LPG na ciepłym silniku i palił aż miło.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • #46
    AA6
    Level 11  
    Hej,
    tu bardziej chodzi o wydajność pompy (ciśnienie) niż o prąd jaki pobiera,
    U mnie prąd skakał i był wskaźnikiem źle działającego układu paliwowego. Ale kiedy osiągnął wartość 5A samochód zapalał. Założyłem, że pompka się zużyła (zacina się, kleszczy lub ma wyrobiony komutator (rowki na szczotkach) i niejako się rozpędza dając nominalne warunki po pewnym czasie (akurat wtedy kiedy ją załączamy).

    Wracając do pytania.
    Pisałem o prądzie który pobiera pompa . Sprawdź sobie dane techniczne pompy. Tam są podane warunki nominalne : ciśnienie, napięcie i prąd.
    Bezpiecznik jest obliczany inaczej i jest 2, 3 lub więcej krotności prądu znamionowego. U mnie chyba 15A.

    Skoro próby na gazie w trybie awaryjnym wypadły pomyślnie to zostaje do sprawdzenia, czy obecna pompa jest predysponowana do tego typu auta. Jest to o tyle ważne, że warunki tech. mówią o wydajności, ciśnieniu i innych danych dla danego samochodu.
    Warto też sprawdzić reduktor, czy nie przepuszcza gazu, bo wtedy jest zakłócony system zapalania na benz. (paliwa jest wtedy za dużo).
    Ja zaopatrzyłem się w interface do gazu za całe 49plz i mam podgląd w parametry (ESGI 2), mogę ustawić temp. reduktora, gazu, temp przełączania-32stopnie, czas przełączania-3 sek, obroty przełączania 500obr/min. Mam możliwość przejścia z gazu na benz i odwrotnie.
  • #47
    asziatko
    Level 21  
    @AA6 rozumiem, hm... teraz nie jestem w stanie sobie przypomnieć jaką miała pompa specyfikację i jakiej nawet firmy była założona. W każdym razie była dobierana po VIN samochodu.

    A powiedź mi jak mierzyłeś/gdzie mierzyłeś wartości A dla pompy przy bezpieczniku, na pompie czy na przekaźniku?. I na włączonym zapłonie?.

    Powiem Ci że temat reduktora u mnie też był brany pod uwagę jak również wtryskiwaczy LPG czy czasami nie "leją". Ale biorą pod uwagę spalanie LPG nie powiedział bym że jest coś nie tak z LPG, chodź nigdy nie wiadomo.

    A jak by reduktor przepuszczał LPG to było by czuć w kabinie z kratek wentylacyjnych LPG albo pod maską jak się podniesie maskę?.

    Tylko zawsze mi nie daje spokoju jedna kwestia, co jest na rzeczy że po nocy odpali bez problemów, a jak się rozgrzeje to kręci, czym jest to uwarunkowane, też tak miałeś?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artu
  • #48
    AA6
    Level 11  
    Hej Arturze,
    Czy są anomalie w pracy pompy sprawdza się najprościej podłączając w miejsce wyjętego bezpiecznika amperomierz.
    Natomiast czy przychodzi sygnał ze sterownika do przekaźnika pompy na jego cewce.
    - Napięcie pojawia się na cewce przekaźnika od pompy zaraz po włożeniu kluczyka do stacyjki na 2-3 sek. (załączony zapłon)
    - Właściwe włączenie pompy następuje w momencie rozruchu i wtedy ona pracuje cały czas nawet przy przejściu na gaz (przynajmniej tak jest u mnie). Silnik startuje

    Ostatnie pytanie dotyczące dlaczego rano pali normalnie ?
    Pewnie jest dobrze, a jak gorący to coś się blokuje, działa z oporami.
    Sprawdź ? przypomnij sobie czy czasami pompa nie chodziła na sucho nawet przez krótki czas ?

    Przerywam dyskusję na 2 m-ce
    Pozdrowienia
    EF
  • #49
    asziatko
    Level 21  
    Pawel wawa wrote:
    Problem z Mercedesami z tych lat, leży gdzie indziej. Reszta niestety pozostanie moją tajemnicą zawodową. Po prostu chcę Wam oszczędzić niepotrzebnych kosztów.


    Podejrzewam że złamałem Twoją tajemnicę zawodową :) i wiem (chyba) co jest przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku, a dwa to testy trwają u mnie które to potwierdzają gdzie leży faktycznie problem.

    Owszem nie jest to czujnik, nie jest to pompa, nie jest to łańcuch, nie są to cylindry, nie są to świece/kable, nie jest to problem z LPG.

    Mimo tego cena 1500 zł jest ceną wygórowaną strasznie, można to naprawić za dużo mniej. Realia może są i inne, ale cena jest grubo przesadzona.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #50
    benek111
    Level 17  
    I oczywiście też się nie podzielisz wiedzą.
  • #51
    asziatko
    Level 21  
    @benek111 czyżbyś także miał takie problemy z kręceniem silnika jak ja?.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • #52
    benek111
    Level 17  
    Wygląda na to, że tak. I coś mi się wydaję, że winne będą wtryskiwacze.
  • #53
    asziatko
    Level 21  
    @benek111 powiem Ci że nie są to wtryskiwacze, ale jest to związane także jak by nie było z paliwem... .

    Pozdrawiam,
    Artur