Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES C180 W202 - Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Doty

asziatko 11 Wrz 2016 22:07 1260 40
  • #1 11 Wrz 2016 22:07
    asziatko
    Poziom 21  

    Witam,

    Od dłuższego czasu borykam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB + LPG.

    Problem pojawił się już końcem kwietnia 2016 roku. Od samego początku było obstawiane że będą to świece bądź filtr paliwa.

    Początkiem maja 2016 roku zabrałem się za wymianę (i tu w kolejności napiszę co było robione)

    * Maj: Wymiana 4 świec zapłonowych.
    * Maj: Wymiana filtra powietrza.
    * Maj: Wymiana filtru paliwa.
    * Czerwiec: Wlanie 200 ml STP Formuła Do Czyszczenia Wtryskiwacz do baku.
    * Czerwiec: Test akumulatora + prostowanie akumulatora był nie doładowany.
    * Czerwiec: Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego.
    * Lipiec: Diagnostyka komputerowa LPG + ustawienia.
    * Sierpień: Diagnostyka komputerowa - zero błędów.
    * Wrzesień: Czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa.
    * Wrzesień: Jazda 3 dni na Pb tylko i za każdym razem jest tak samo, na zimnym pali na "dotyk" na ciepłym już nie.
    * Wrzesień: Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (nie tego co jest do wskazówki tylko tego co jest w silniku).

    Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:

    * po nocy po staniu 8 - 10 godzin pali na "dotyk", wówczas (przed uruchomieniem MB) ma 814 Ohm,
    * po przejechaniu 5 km ma już 904 Ohm (zmierzone zaraz po wyłączeniu MB) i próba odpalenia tak do 5 minut jest jeszcze na "dotyk" ale też różnie bywa,
    * po 3 godzinach stania ma już 891 Ohm (zmierzone przed uruchomieniem MB) i nie opalę na "dotyk" tylko kręci parę sekund.

    Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (odkręciłem go, wyczyściłem był delikatny nalot) zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:

    * Na zimnym silniku (po nocy) czujnik temperatury cieczy ma 3.93 - po przeliczeniu daje to 3930 omów.
    * Na gorącym silniku (80 stopni) czujnik temperatury cieczy ma 0.49 - po przeliczeniu daje to 490 omów.
    * Napięcie: 0.00 V przy wyciągniętych kluczykach. 4.93 V przy przekręconym zapłonie, samoczynne uruchomienie się wiatraka .

    Spalanie LPG w normie - miasto 12 - 13 l/100 km, trasa 10 - 11 l/100 km.

    Przyznam że na prawdę sam już nie wiem co może być nie tak. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak bądź co może być jeszcze przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0 29
  • Fibaro
  • #3 11 Wrz 2016 22:20
    asziatko
    Poziom 21  

    jenusz11 napisał:
    to jest mechaniczny wtrysk?


    Z tego co kojarzę jest to mechaniczny wtrysk jako wtryski od PB, a instalacja LPG jest sekwencja.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #4 11 Wrz 2016 22:21
    justyna5551
    Poziom 18  

    Dla "świętego spokoju" zmierzyć ciśnienie paliwa i sprężanie w cylindrach. Jeżeli w instalacji lpg jest opcja awaryjnego uruchomienia na lpg to z niej skorzystać i coś się wyjaśni.
    Podaj kod silnika. Z tego co podałeś to nie jest mechaniczny wtrysk.

    0
  • Fibaro
  • #6 11 Wrz 2016 22:24
    asziatko
    Poziom 21  

    Właśnie chciał bym zmierzyć ciśnienie paliwa i sprężenie w cylindrach ale nie bardzo wiem jak i czym to zrobić.

    Jest opcja awaryjnego uruchomienia na LPG ale jest tylko do 3 razy możliwość, takie jest ograniczenie założone przez Producenta w sofcie, nigdy z tego nie korzystałem przyznam się.

    Pozdrawiam,
    Artur


    Dodano po 59 [sekundy]:

    PITERRR napisał:
    Jaka instalacja gazowa?


    Jest to instalacja LPG LOVATO SMART www.lovato.pl/smart.html .

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Wrz 2016 22:28
    justyna5551
    Poziom 18  

    Niestety do tego trzeba mieć dedykowane manometry.
    Więc masz okazję tę opcję wykorzystać.

    0
  • #8 11 Wrz 2016 22:31
    asziatko
    Poziom 21  

    justyna5551 napisał:
    Niestety do tego trzeba mieć dedykowane manometry.
    Więc masz okazję tę opcję wykorzystać.


    To będzie problem nie mam takowych manometrów żeby zrobić pomiary.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Wrz 2016 22:33
    PITERRR
    Poziom 35  

    Do paliwa manometr (0-10 bar)i miernik do sprawdzania kompresji w cylindrach .

    0
  • #10 11 Wrz 2016 22:37
    asziatko
    Poziom 21  

    PITERRR napisał:
    Do paliwa manometr (0-10 bar)


    Taki zwykły za parę zł by wystarczył?. A jak go podpiąć bezpośrednio do wężyka paliwowego?.

    Z testerem do sprawdzenia kompresji to już całkiem nie mam jak zadziałać.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Wrz 2016 22:43
    PITERRR
    Poziom 35  

    Specjalny manometr do podpięcia się do listwy a nie do węży paliwowych.

    0
  • #12 11 Wrz 2016 22:45
    asziatko
    Poziom 21  

    To póki co nic z tego nie będzie u mnie z pomiaru.

    0
  • Pomocny post
    #13 11 Wrz 2016 22:50
    PITERRR
    Poziom 35  

    Do mechanika niech sprawdzi wszystko .

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Wrz 2016 23:09
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    justyna5551 napisał:
    Podaj kod silnika. Z tego co podałeś to nie jest mechaniczny wtrysk.

    Ano nie jest. Żaden 202 nie miał mechanicznego wtrysku. Były dwie wersje: PMS (sterowany ciśnieniem) i HFM (sterowanie przepływem powietrza).
    PITERRR napisał:
    Specjalny manometr do podpięcia się do listwy a nie do węży paliwowych.

    Na magistrali jest zaworek specjalnie przeznaczony do pomiaru ciśnienia paliwa.

    0
  • #15 12 Wrz 2016 09:03
    asziatko
    Poziom 21  

    Gerri napisał:
    Ano nie jest. Żaden 202 nie miał mechanicznego wtrysku.


    Osobiście nie byłem pewien czy faktycznie ma czy nie ma mechanicznego wtrysku, dla tego tak strzeliłem bezwiednie.

    Jak by się okazało że jest coś nie tak z ciśnieniem paliwa to było by coś wówczas po stronie pompy paliwa?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • #16 12 Wrz 2016 12:07
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    asziatko napisał:
    Z tego co kojarzę jest to mechaniczny wtrysk jako wtryski od PB, a instalacja LPG jest sekwencja.
    Bzdura, to nie jest mechaniczny wtrysk. Skończono go stosować w modelach starszych. Tutaj nigdy nie było. Sprawdzić podając odrobinę samostartu, czy lepiej zapali. Sprawdziłeś czy iskra jest podczas próby rozruchu? Te auta ładnie się diagnozują, popatrz czy widzi prawidłowe obroty na rozruszniku. Problem może być w tym ostatnim. Może być też uszkodzony sterownik na nadkolu.

    0
  • #17 12 Wrz 2016 12:14
    asziatko
    Poziom 21  

    A jak sprawdzić czy jest iskra podczas rozruchu?. Mówimy o iskrze na świecach?.

    Kojarzę sterownik na nadkolu, tylko żeby jego sprawdzić to trzeba by było mieć inny na podmiankę. Czy inaczej można go sprawdzić?.

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Wrz 2016 12:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Po tych pytaniach, sądzę, że lepiej będzie podjechać na diagnostykę.

    1
  • #19 12 Wrz 2016 15:51
    asziatko
    Poziom 21  

    Byłem na diagnostyce dwu krotnie i żadnych błędów.

    To jest o tyle dziwne że nic nie ma błędów.

    I pali tylko na zimnym i to nie zawsze już.

    0
  • Pomocny post
    #20 12 Wrz 2016 17:46
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Byłeś u czytaczy błędów, nie na żadnej diagnostyce. Oprócz błędów są jeszcze parametry. Ale to już trzeba umieć myśleć i interpretować.

    0
  • #21 12 Wrz 2016 19:59
    asziatko
    Poziom 21  

    No to wygląda że byłem u czytaczy błędów.

    Są parametry które nikt nie sprawdził nawet nic nie mówił o tym, a co dopiero sprawdzić je.

    0
  • Pomocny post
    #22 13 Lut 2017 19:55
    AA6
    Poziom 11  

    Witam,
    Nie ukrywam, że czekam na rozwiązanie tej usterki, gdyż sądząc po objawach mam taką samą,

    0
  • #23 13 Lut 2017 22:55
    asziatko
    Poziom 21  

    AA6 obawiam się że będzie problem z tym żeby dojść ładu i składu co jest powodem tej usterki.

    Na chwilę obecną mimo drążenia przeze mnie tematu nie udało się dotrzeć i znaleźć przyczyny co jest nie tak, czemu tak kręci długo jak opisałem w pierwszym swoim poście. Nie wiem... a chciał bym dojść końca tego bo jest to już denerwujące.

    A u Ciebie jakie są objawy takie same jak u mnie?. W jakim samochodzie?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Pomocny post
    #24 14 Lut 2017 17:19
    AA6
    Poziom 11  

    Witam,

    Mój merc C240 z 98r
    Na razie nie mam czasu aby się bawić w naprawy i szukam gotowej recepty na jego dolegliwości.
    Jak nie znajdę to postaram się o oryginalny Boscha czujnik położenia wału. Teraz mam włożony Sacsa (na pewno zła pisownia) - taki jaki pasował do merc. Od tego momentu zaczęła się zabawa.
    Jak jest ciepły to nie zapala, ale jak zimny to OK. (może 1-2s wolniej niż poprzednio).
    Radzę sobie tak, że zapalam na 2x tz. nie piłuję za 1 razem do końca, tylko przerywam i zaczynam od nowa - wtedy chwyta.
    Czytałem różne posty i nie znalazłem w nich odpowiedzi. Natomiast mierzenie oporności nic nie wnosi, bo ona zmienia się z temperaturą
    (ot przekłamanie parę Ohmów). To jest po prostu cewka i ma liczyć obroty. Sens ma natomiast sprawdzenie połączeń, czy czasami nie ma złego zestyku na kablu, czy czujniku, bo drgania mogą je powodować.

    Pozd.
    RG

    0
  • #25 14 Lut 2017 22:51
    asziatko
    Poziom 21  

    AA6 przyznam że przerabiałem wątek czujnika położenia wału, ale okazał się nie trafny. Był podmieniony na taki sam numer katalogowy czujnik z innego MB i objawy takie same nadal były, także czujnik został wykluczony.

    Osobiście też mierzyłem oporność, były lekkie zachwiana ale nie jakieś kosmiczne, ale jednak to nie czujnik.

    Ale objawy masz takie jak jak, po nocy odpala od kopa, na dotyk, przejadę 10 km postawię na 5 minut to jeszcze mi przekręci na dotyk, ale już postoi dłużej np. 15 - 20 min to kręci koło 4 - 5 sekund.

    Też ratuje się tym że

    Cytat:
    zapalam na 2x tz. nie piłuję za 1 razem do końca, tylko przerywam i zaczynam od nowa - wtedy chwyta


    Wówczas chwyci bez problemu.

    Zagadka to jest, przyznać trzeba. Też wiele for internetowych przeczytałem nie tylko o MB ale też o innych autach i w innych autach też to występuje, ale nikt nie okiełzał problemu co może być nie tak, co jest tego powodem.

    Powiem Ci że dotarłem do jednego speca koło swojego miasta jakieś 20 km dalej i twierdzi że jest w stanie to opanować, że zna przyczynę że to co robiłem (to co opisałem w pierwszym poście) jest nie potrzebne, może to zrobić za bagatela... 1500 zł. Tak 1500 zł... . Czy mówi prawdę tego nie wiem czy tylko się chwali.

    Nie wiem jak by się miała sprawa z czujnikiem temperatury cieczy ale tym jedno pinowym, nie dwu pinowym. Bo u mnie jedeno pinowy jest do komputera, a dwu pinowy jest na zegar, czy czasami on nie daje w kość też i nie przekłamuje.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • Pomocny post
    #26 15 Lut 2017 20:18
    AA6
    Poziom 11  

    Witam,

    Przeczytałem Twój post i pośrednio uratowałeś mnie przed niepotrzebnymi wydatkami. Dzięki.
    Słyszałem jeszcze od fachowców co sprzedają części, że czujniki położenia wału i WAŁKA rozrządu wymienia się parami
    i wtedy nie ma takiego kłopotu który u nas występuje.
    Muszę spróbować.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #27 15 Lut 2017 21:00
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zostawcie te czujniki, one są sprawne. Usterka leży gdzie indziej. Niestety, tanio nie będzie.

    0
  • #28 16 Lut 2017 08:32
    asziatko
    Poziom 21  

    Pawel wawa a coś więcej możesz napisać w czym tkwi problem bądź gdzie leży problem?.

    Bo temat rozgryzam od jakiegoś czasu i jestem w kropce tak jak kolega AA6.

    Czyli mówisz że czujniki wszelkiej maści są sprawne - to znaczy że nie trzeba ich podmieniać, zamieniać, wymieniać?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
  • #29 16 Lut 2017 10:14
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Powtarzam, czujniki są sprawne. Problem z Mercedesami z tych lat, leży gdzie indziej. Reszta niestety pozostanie moją tajemnicą zawodową. Po prostu chcę Wam oszczędzić niepotrzebnych kosztów.

    0
  • #30 16 Lut 2017 17:24
    asziatko
    Poziom 21  

    Pawel wawa to już coś wiemy że czujniki są sprawne że nie trzeba ich wymieniać ani zamieniać dla sprawdzenia. Tyle PLN zostaje w kieszeni.

    Ale przyznam że nurtuje mnie to co to może być. W czym leży problem, gdzie tkwi przyczyna. Nie miał bym nic przeciwko żeby się dowiedzieć ale jak piszesz jest to Twoja wiedza to nie nalegam.

    A powiedz Pawel wawa czy wiedząc co to jest jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania?.

    1. Jaki koszt naprawy tego jest i czy warto to naprawiać czy jeździć z tym dalej tak jak jest i męczyć się z tym kręceniem?.
    2. Czy kręcenie wpływa na coś to znaczy na żywność któregoś z podzespołów mechanicznych?.
    3. W czym tkwi problem że po nocy pali od kopa, a po postoju powyżej 5 minut już nie?.
    4. Brałem jeszcze pod uwagę pompę paliwa, czy ona także jest wykluczona z tej usterki?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo