Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos 1.5 16V - Zasilanie komputera na krótko według schematu.(+pomógł)

ZielmanPL 12 Wrz 2016 08:46 4587 20
  • #1 12 Wrz 2016 08:46
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Witam serdecznie wszystkich.

    Mam problem z lanosem. Odłącza mi zasilanie ECM podczas jazdy, czasem na postoju. Potem nie moge go odpalić, brak kontrolki check, silnik kręci nie odpala. Wtedy brak zasilania na wtryski, czujnik polozenia walu, pompe paliwa itd. Komputer nie ma zasilania.

    Zauważyłem brak zasilania na 2 pomarańczowych zasilających kablach komputera w trakcie usterki. Pomyślałem, że puszcze je na krótko wg. schematu od bezpiecznika F5 do komputera. Na nich powinno być stałe 12V. Okej puściłem. Dodatkowo jest zmienne 12V od bezpiecznika F17(zasilanie ze stacyjki do bialo+cyerwonego kabla komputera.

    Gdy to wszystko podlaczylem było zasilanie, lecz pompa paliwa nie chodziła. Przekaznik cykał ale pompa nie podawała paliwa... Po zmostkowaniu slotów przekaznika pompa podawala paliwo. Dioda od immobilizera nie migala na wylaczonym zaplonie jak powinna.

    Pytanie do znawcow.

    Prosze spojrzec na schemat i podpowiedziec mi jak to puscic zeby bylo okej?
    Ta przerywana linia od kabla pomaranczowego do czerwonego w zlaczu C301 oznacza, ze one sa jakos polaczone ze soba??

    Daewoo Lanos 1.5 16V - Zasilanie komputera na krótko według schematu.(+pomógł) Daewoo Lanos 1.5 16V - Zasilanie komputera na krótko według schematu.(+pomógł)



    Prosze serdecznie o pomoc. Samochod gasnie mi codziennie, elektrycy zalamuja rece i kaza mi zabierac samochod bo nie wiedza jak mi pomoc. :(

    0 20
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 12 Wrz 2016 08:53
    ociz
    Moderator Samochody

    ZielmanPL napisał:
    oznacza, ze one sa jakos polaczone ze soba?

    Tak, kawałkiem plastiku, czyli złączem C301.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Wrz 2016 09:15
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witaj kol. wg, tego co piszesz o tym C301 to jest kostka przyłączeniowa tam nic nie zwieraj pytanie czy na nich masz napięcie , dalej może to zabrzmi dziwnie ale pomagało w lanosach weż krótki i przewód i połącz obudowę sterownika z masą pojazdu powinno pomóc .ten przypadek miałem w kilku lanosach i pompa odżyła

    0
  • Relpol
  • #4 12 Wrz 2016 09:37
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Dziękuje za zainteresowanie tematem.

    Podczas usterki mierzyłem napięcia na kablach przed i za kostką C301. (Jezdze bez fotela zeby miec dostep do kabli).
    I napiecie było zarówno przed kostką jak i za kostką na wszystkich kablach.

    W jaki sposób mogę połączyć obudowę sterownika z masą? Zawinąć przewód na niego? Bo tam nie ma żadnego miejsca gdzie mogę go przykręcić :(

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Wrz 2016 10:03
    g107r
    Poziom 33  

    Obudowa nie jest skręcana na 4 śrubki ?

    0
  • #6 12 Wrz 2016 10:34
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Racja. Puszczę ten kabel od obudowy.

    Ciekawi mnie tylko dlaczego jak puściłem te 3 kable oddzielnie (jeden rozszyty na 2 z F5 na pomaranczowe i jeden z F17) bezpośrednio do komputera to pompa nie chodziła. Powinna po przekreceniu zapłonu włączyć się na 2 sek. a tu nic. Ręczne mostkowanie zdawało tylko rezultaty.

    Wiem, że to komputer (ecm) steruje pracą przekaznika pompy gdy dostanie impuls po stacyjce i wtedy podając masę na przekaźnik pompy zwiera obwód na 2 sek.

    Czy te moje "luźne" kable należy jakoś połączyć? Skoro są połączone w C301...

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Wrz 2016 11:58
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nic nie łącz, C301 to symbol złącza plastikowego, nie ma nic wspólnego z łączeniem przewodów. Linia łamana nie oznacza żadnego połączenia elektrycznego. Odnosi się jedynie do numeracji złącza.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Masz jeszcze nie sprawdzone złącze S303. A raczej podejrzewam, że mylisz C301, które jest wyjściem z konsoli bezpieczników, ze złączem S303. Pociągnij dwa nowe przewody skoro na tym złączu nie ginie zasilanie to daj je do sterownika. Masy do obudowy sobie daruj, masz po lewej stronie rozpiski gdzie ma być masa. Połącz razem te przewody i zrób nową masę przykręconą solidnie do karoserii. Wszystkich sprawdzeń dokonuj żarówką 21W/12V. To bardzo istotne.

    0
  • #8 12 Wrz 2016 12:20
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Dziękuje za odpowiedź.

    Złącze S303 mierzyłem miernikiem i było 12V na każdym kablu.
    Dodatkowo dodam, że napięcia nie miałem tylko na 2 pomarańczowych kablach dochodzących do komputera, tych według schematu.

    S303 to złącze typu splice pack z pomarańczową końcówką.
    Odnośnie masy to ma sens to co mówisz, bo skoro puściłem na krótko i komputer nie uruchamiał przekaźnika (a robi to po masie) więc gdzieś musi siadać masa...

    0
  • Pomocny post
    #9 12 Wrz 2016 12:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    ZielmanPL napisał:
    Złącze S303 mierzyłem miernikiem i było 12V na każdym kablu.
    Zarówka! Tyle razy było pisane, że miernik nie nadaje się do tego rodzaju diagnostyki. To tak jakbyś nic nie mierzył.

    0
  • Pomocny post
    #10 12 Wrz 2016 12:24
    g107r
    Poziom 33  

    Pawel wawa napisał:
    Linia łamana nie oznacza żadnego połączenia elektrycznego. Odnosi się jedynie do numeracji złącza.
    Tego że to jedno złącze C301, tak jak poniżej S303, w których łączą się dwa różne obwody. Połączenie pokazuje czarna kropka i ciągła linia, nie przerywane linie.
    Żeby było "dobrze" musisz zasilić ecm przez bezpiecznik przy jego wtyczkach z akumulatora i osobny włącznik, lub z kostki stacyjki - jeśli jesteś pewny że jest sprawna /pytano czy coś innego nie działa, jak nie możesz odpalić samochodu/. Radio wskazuje na stacyjkę., ale zwieranie na pałę mogło wywalić inny bezpiecznik lub styki w złączach.
    Tak samo immobilizer, S201 zasila i jego, i kontrolkę silnika. Dioda immo nie zaświeci bez zasilania, jak i kontrolka silnika bez połączenia z ecm.
    Miałeś sprawdzić gdzie brakuje zasilania ecm gdy nie odpala. Macanie wtyczek i zasilanie na krótko nie pomoże znaleźć miejsca gdzie tracisz zasilanie, może przestanie gasnąć, ale będziesz jeździł z "patentowym" zasilaniem i w dziwny sposób uruchamiał samochód.
    ZielmanPL napisał:
    Złącze S303 mierzyłem miernikiem i było 12V na każdym kablu.
    Miernik schowaj, załatw kontrolkę z żarówką do pomiaru napięć zasilających.
    ALIBABA I napisał:
    dalej może to zabrzmi dziwnie ale pomagało w lanosach weż krótki i przewód i połącz obudowę sterownika z masą pojazdu powinno pomóc .ten przypadek miałem w kilku lanosach i pompa odżyła
    Nie dziwne, kupa mas przez kupę blaszek , i czasem traci się jedną z nich.

    0
  • Pomocny post
    #11 12 Wrz 2016 12:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przy uszkodzonych masach, często podanie jednej na obudowę kończy się uszkodzeniem sterownika. Nie wszystkie masy są połączone wewnątrz z obudową. Inżynierowie po coś dali kilka przewodów masowych ;)

    0
  • #12 12 Wrz 2016 12:37
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    @g107r Na krótko zrobiłem przecinając kabel do bezpiecznika F5 w kabinie i F17 również w kabinie. Nie wiem jak to zrobić przy akumulatorze. Nie rozumiem sformułowania przy jego wtyczkach z akumulatora. Obok akumulatora jest skrzynka bezpieczników, ale jak patrzyłem na schematy to nie znalazłem skąd idzie zasilanie na F5. Do F17 przez stacyjke.


    Panowie Kostka stacyjki była wymieniana. Pomiary wykonywałem również za pomocą swiecącej probówki. W trakcie usterki, gdy kręciłem rozrusznikiem to na żadnej ze świec nie było iskry (nie palila sie żarówka). To samo na kablu różowym do wtrysków. Brak. To jest dla mnie zrozumiałe bo komputer wtedy nie miał zasilania na pomarańczowych kablach...

    Masy komputera również sprawdzałem przy samym sterowniku - było okej oraz przy ściance grodziowej na złączu C104 (przed i za) - było okej.

    Masa musi ginąć przy połączeniach fizycznych - dobrze myślę?
    I jak panowie wytłumaczycie fakt braku napiecia na pomarańczowych kablach. Też ma to związek z masą?

    0
  • #13 12 Wrz 2016 12:46
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Póki co, nadal nie wiemy co i gdzie ginie. Sprawdzaj najbliżej sterownika. Pin B1, C16 zasilanie stałe, przewód pomarańczowy. Pin C4 zasilanie po stacyjce. Przewód czerwono biały. Jak to sprawdzisz żarówką 21W/12V to zajmij się masami. Wszystkie do siebie, polutować i do nadwozia. Dopiero wtedy pomyślimy dalej.

    1
  • Pomocny post
    #14 12 Wrz 2016 12:48
    g107r
    Poziom 33  

    To prawda, masy mają inny opis, u mnie obudowa ecm nie jest połączona z masą karoserii, a sam nie przyglądałem się czy masy nie są wspólne - bez sensu gdyby były przy 5 masach doprowadzonych do ecm. Choć masa to masa i obudowa jest skręcona do masy ecm, to masa np wtryskiwaczy, pompy może już dochodzić tylko z przewodu. Nie podejmuję się szukać schematu sterownika.
    ZielmanPL masz dwie jasnoniebieskie wtyczki ecm ?

    ZielmanPL napisał:
    Nie rozumiem sformułowania przy jego wtyczkach z akumulatora.
    Zasilasz z akumulatora ecm przy jego wtyczkach, nie jakąś wtyczkę Sxxx czy Cxxx po drodze do ecm, tylko przed ostatnią wtyczką do komputera, a to wtyczka ecm, jasnoniebieska ?
    Zasilanie po drodze nie da pewności że napięcie z S303 dochodzi do ecm, mimo że to blisko. Wtedy zostają masy , wtyczki ecm, i sam ecm który np mógłby po nagrzaniu przestawać działać.


    Pawel wawa też sugeruje byś sprawdził zasilanie przy komputerze, zrobisz to wreszcie ? Po to dostałeś ten schemat, ale tylko ze względu na "dwa pomarańczowe" przewody, bo schemat może być ciut inny przy innych wtyczkach i innym ecm.
    Ściągnąłeś w ogóle ten plik ?

    1
  • #15 12 Wrz 2016 13:29
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    @g107r Zrobię to, gdy będe miał usterke. Narazie wszystko jest okej. Może być tak, że wsiąde do samochodu i mi odłączy ecm. Wtedy to sprawdzę.
    Komputer zasilałem dokładnie tak jak piszesz.

    Tak, mam 2 niebieskie wtyczki. Komputer to chyba ten IFI6 o ile dobrze kojarzę.

    Panowie stąd uparłem się na pomarańczowe, ponieważ według schematów dokładnie na tych pinach jest bezpośrednie zasilanie.

    Proszę oto schemat komputera:
    Daewoo Lanos 1.5 16V - Zasilanie komputera na krótko według schematu.(+pomógł)


    Mierzyłem niestety miernikiem i w trakcie awarii pokazał 2,41V na pomarańczowych, na reszcie ponad 12V, ale dobrze skoro mówicie żeby sprawdzić żarówką to okej- zrobię to przy następnej usterce.

    1
  • #16 12 Wrz 2016 13:49
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    ZielmanPL napisał:
    pokazał 2,41V na pomarańczowych
    Więc usterka w zasilaniu stałym. Podaj bezpośrednio z akumulatora, tylko daj bezpiecznik. Będzie Pan zadowolony!

    0
  • Pomocny post
    #17 16 Wrz 2016 14:05
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witam kol ZielmanPL a jeszcze pytanie bo nie wyłapałem czy to auto ma gaz , sory nie było mnie kilka dni przy kompie . kurcze kiedyś tych tico, espero, Lanosów matizów było dużo . zapomniałem to . właśnie problem występował z pompą paliwa . nie pruj jnstalacji tam był mały myk . napisz na PW podaj telefon może po konsultacji telefonicznej łatwiej dojdziemy a problem rozwiązania usterki ,opiszemy, opiszesz, dla użytkowników Lanosa

    0
  • Pomocny post
    #18 16 Wrz 2016 16:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Sprawdź połączenie masy przy podstawie akumulatora.

    0
  • #19 22 Wrz 2016 10:26
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Witam,
    Puściłem kabel od akumulatora bezpośrednio do tych pomarańczowych w komputerze. Jeżdze już 2 tydzień i na razie ani razu nie zgasł. Za każdym razem po przekręceniu stacyjki check się świeci i pompa podaje paliwo przez 0,5s.

    0
  • #20 22 Wrz 2016 11:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pawel wawa napisał:
    Więc usterka w zasilaniu stałym. Podaj bezpośrednio z akumulatora, tylko daj bezpiecznik. Będzie Pan zadowolony!
    Bezpiecznik dałeś jak pisałem?

    0
  • #21 22 Wrz 2016 11:17
    ZielmanPL
    Poziom 9  

    Oczywiście. Slot bezpiecznikowy a w niego bezpiecznik duży 20A.

    0
  Szukaj w 5mln produktów