Witam,
Proszę o pomoc oraz możliwe ustalenie usterki regulator w moim autku Cross Tiger ( Tamiya tl-01b ) .
Autko posiada regulator LM-406FB , aparaturę 27MHz, odbiornik DR-R102-06.
Ciężko to opisać ale może zacznę od tego, że autko reaguje bardzo różnie na naciśniecie " gazu " lub "wstecznego" . tj albo lekkie naciśniecie powoduje ciągłe jechanie do przodu lub do tyłu , albo maksymalne przyspieszenie i ( tył lub przód ) tylko naciśniecie pilota w przeciwnym kierunku powoduje jego chwilowe zatrzymanie. Próba wycentrowania regulatora i pilota wg. instrukcji ( działa ale nic nie poprawia komfortu sterowania autkiem) :
1.ustawienie stopu : naciśniecie raz mikrostyku na regulatorze i migotanie raz diody
2.ustawienie jazdy w przód : naciśniecie manetki do tyłu i naciśniecie mikrostyku - dwa razy migotanie diody
3.ustawienie jazdy w tył : naciśnięcie manetki do przodu i naciśniecie mikrostyku - trzy razy migotanie diody
Regulator został przetestowany na innym autku i zachowuje się prawie identycznie tylko dodatkowo dochodzi problem ze skrętem, a mianowicie po wykonaniu skrętu w lewo-prawo - zachowuje się tak jakby nie miał siły skręcić ponownie lub idzie mu to bardzo opornie. Odpuszczenie na parę sekund pomaga ale tylko jednorazowo tj, ponowne skręcenie kołami lewo - prawo i dalej nie idzie.
Dodam tylko, że w obu autkach są inne serwa natomiast aparatura ( nad i odb ) takie same.
Najprawdopodobniej jest to problem regulatora . Może ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem i wie co i czy da się naprawić taki regulator???
z góry dziękuję za pomoc.
Proszę o pomoc oraz możliwe ustalenie usterki regulator w moim autku Cross Tiger ( Tamiya tl-01b ) .
Autko posiada regulator LM-406FB , aparaturę 27MHz, odbiornik DR-R102-06.
Ciężko to opisać ale może zacznę od tego, że autko reaguje bardzo różnie na naciśniecie " gazu " lub "wstecznego" . tj albo lekkie naciśniecie powoduje ciągłe jechanie do przodu lub do tyłu , albo maksymalne przyspieszenie i ( tył lub przód ) tylko naciśniecie pilota w przeciwnym kierunku powoduje jego chwilowe zatrzymanie. Próba wycentrowania regulatora i pilota wg. instrukcji ( działa ale nic nie poprawia komfortu sterowania autkiem) :
1.ustawienie stopu : naciśniecie raz mikrostyku na regulatorze i migotanie raz diody
2.ustawienie jazdy w przód : naciśniecie manetki do tyłu i naciśniecie mikrostyku - dwa razy migotanie diody
3.ustawienie jazdy w tył : naciśnięcie manetki do przodu i naciśniecie mikrostyku - trzy razy migotanie diody
Regulator został przetestowany na innym autku i zachowuje się prawie identycznie tylko dodatkowo dochodzi problem ze skrętem, a mianowicie po wykonaniu skrętu w lewo-prawo - zachowuje się tak jakby nie miał siły skręcić ponownie lub idzie mu to bardzo opornie. Odpuszczenie na parę sekund pomaga ale tylko jednorazowo tj, ponowne skręcenie kołami lewo - prawo i dalej nie idzie.
Dodam tylko, że w obu autkach są inne serwa natomiast aparatura ( nad i odb ) takie same.
Najprawdopodobniej jest to problem regulatora . Może ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem i wie co i czy da się naprawić taki regulator???
z góry dziękuję za pomoc.