Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1 fl 1.9 TDI 110km Problem z porannym odpalaniem

12 Wrz 2016 21:47 1527 27
  • Poziom 6  
    Witam. Od niedawna posiadam Octavie 1.9 tdi 110km. Odkąd mam to auto po nocy mam problem z odpaleniem. Oczywiście pierwsze co to myślę sobie że gdzieś się zapowietrza lub paliwo cofa się do baku i dalej tak sądzę. Przejrzałem przewody paliwowe które są jak nowe. Po odłączeniu czujnika temp samochód troszkę lepiej pali z rana lecz to dalej nie to samo. Teraz moje pytanie co to może być dlaczego tak się dzieje . Uprzedzam że pompa po regeneracji, auto kupione od 1 właściciela który kupił go w Polskim salonie ... Pomocy bo zima się zbliża i może być kłopot ..



    PS. Na filtrze paliwa jest zaworek do czego on służy, bo tam jest jakaś kulka na pierwszy rzut oka myślałem że to zwrotny ale był by on na powrocie ? Dodam że ten zaworek wymieniłem razem z filtrem paliwa na nowy boscha i tak samo jak stary dmucham to nie ma najmniejszego oporu czy tak ma być ?
  • Osprzęt kablowy
  • Spec od samochodów
    To zaworek zwrotny zapobiegający cofaniu paliwa i powinien działać w jedną stronę . Błędy to jedno ale co mówią bloki pomiarowe ?? Podłącz autko pod komputer tylko u kogoś zorientowanego a nie takiego co tylko błędy usunie . Co do czujnika temperatury to można go vag-iem lub vcds-em sprawdzić . Diagnostyka kolego .
  • Poziom 6  
    Czyli ten zaworek jest że tak powiem zepsuty, tak?
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Usunąłem wulgaryzm.

  • Poziom 34  
    Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić.

    Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 6  
    Przed czy za filtrem?
  • Poziom 6  
    Przed chwilą zakładając zaworek zwrotny... Rozcinam przewód paliwowy żeby założyć zaworek a tam susza jak by nigdy ropy nie było... Dodam że dosłownie tylko przyjechałem i wziąłem się za montaż zaworka... O co chodzi? Kiedy przecielem przewód uciekło tak jak by tylko powietrze jak by nacisnąć na zaworek w kole takie " tssss"
  • Poziom 34  
    Prawdopodobnie masz zatkane odpowietrzenie zbiornika.
  • Poziom 6  
    Gdzie to jest? I czy to pomoże? Zastanawia mnie dlaczego nie było tam ani kropli ON
  • Poziom 34  
    Nie ma kropli bo podczas pracy w zbiorniku robi się podciśnienie które potem wysysa wszystko z wężyków. Nie wiem gdzie u ciebie jest odpowietrzenie ale zazwyczaj jest to wężyk biegnący równo z rurą od wlewu lub zintegrowany kanał w rurze wlewowej. Ujście ma gdzieś zawsze w okolicy korka. Zdejmij korek wlewu paliwa i pojeździej. Jak będzie ok to na 101% zatkane odpowietrzenie.
  • Poziom 6  
    Ile tak pojeździć bez korka? Do pracy z 2 km starczy?
  • Poziom 34  
    Tyle aby uzyskać wszystkie sytuacje kiedy auto nie odpalało. Czyli jeśli nie odpalało po nocy to pojeździj bez korka i zostaw bez korka na noc.
  • Poziom 6  
    no dobra ale jeżeli to nie pomoże ? nie chodzi o to że w węzyku nie było ropy tylko tam w środku było sucho normalnie sucho żadnego śladu ON po prostu nic jak by nowy węzyk był
  • Poziom 34  
    Jeśli to nie pomoże to znaczy że masz małe ludziki z mopami w wężykach które je wycierają do sucha albo silnik pracuje na powietrze a nie ON. ;) Czy podczas tankowania nie słyszałeś tssss podczas odkręcania korka?
  • Poziom 6  
    Pośmiali się :D Nie, nic takiego nie było
  • Poziom 6  
    Ktoś wie co to może być? Może aku rozrusznik?
  • Moderator Samochody
    ...albo przeciąłeś nie ten przewód, albo jest tak napisano - sprawdziłeś, czy z odkręconym/popuszczonym korkiem wlewu paliwa usterka występuje?
  • Poziom 6  
    Wykrecenie korka nie pomogło... Lecz jest i na sprawa jakiś czas temu wymieniłem czujnik temp. I dzisiaj rano mowie zobaczę odepne go i co się okazało auto odpaliło wręcz idealnie. Temperatura na wskaźniku od wymiany czujnika nawet po trasie 100 km nie osiągnęła temperatury roboczej 90 stopni i jest tak że z nawiewu leci już gorące a na wskaźniku dopiero temperatura zaczyna pomału rosnąć. Przed wymiana czujnika tak nie było.
  • Poziom 6  
    Ktoś coś wie na temat tego czujnika ?
  • Poziom 34  
    Po nocnym postoju podłącz Vag'a i sprawdź temperaturę jaką widzi ECU, powinna być zbliżona do temperatury otoczenia.
  • Poziom 28  
    Foxylis125900 napisał:
    Uprzedzam że pompa po regeneracji,


    Temat wskazuje (110km), że to silnik z pompowtryskiwaczami. Która pompa była regenerowana? Ta w zbiorniku czy Vacu?
  • Poziom 6  
    110 km ma zwykła pompe wtryskowa. Więc gdzie tu pompowtryskiwacze? Nie znam jednostki 1.9 tdi na pompowtrykach o mocy 110 km... Nie mam możliwości podłączenia Vaga bo go nie posiadam :/ Dzisiaj rano po odłączeniu czujnika odpalił od strzała więc nie wiem o co tu chodzi... Najgorsze jest to że czujnik był wymieniany możliwe że na zły?
  • Poziom 28  
    Foxylis125900 napisał:
    110 km ma zwykła pompe wtryskowa. Więc gdzie tu pompowtryskiwacze? Nie znam jednostki 1.9 tdi na pompowtrykach o mocy 110 km..

    To przepraszam, zasugerowałem się tym, że moc 110 to popularna jednostka VW z pompowtryskiwaczami.


    Moderowany przez T5:

    Nie było i nie ma jednostki 110KM z pompowtryskiwaczami w grupie vag.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 6  
    Pokażesz mi taka?

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Wiesz cokolwiek o tym czujniku? Myślisz żeby wymienić na nowy? Droższy?
  • Moderator Samochody
    Przy padającej pompie wtryskowej pomaga odłączanie czujnika temperatury, bo wtedy jest większa dawka na rozruch. Jeśli czujnik przekłamuje to też będzie ciężko odpalał. Nie masz VCDS to pojedź do kogoś kto ma albo go pożycz albo chociaż zmierz rezystancję tego czujnika w temperaturze ok 20°C.
  • Poziom 6  
    trochę dziwne z tą temepraturą że nie osiąga 90 stopni i jak juz z nawiewu grzeje gorąc to temperatura na wskaźniku dopiero pomału rośnie . na starym tak nie było ale palił jeszcze gorzej. a dziś po odłączeniu tego czujnika od strzała
  • Poziom 6  
    ktoś jeszcze coś doradzi ?
  • Poziom 6  
    Więc tak. Problem rozwiązany, był przestawiony kąt wtrysku i dlatego tak się to psuło. Temat można zamknąć, ale nie kasować zostawimy go dla innych :D