Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Lacetti 2004 r obroty

Marek Sp 14 Sep 2016 16:11 2133 9
  • #1
    Marek Sp
    Level 20  
    Mam problem z tym autem bo szaleją obroty a nie mam czym się do niego podłaczyć , sterownik o oznaczeniu 1Avv M4 znalazłem rosyjski program ale się nie łączy po K-line . Nie mam koncepcji co dalej robić . Nie wiem nawet czyjej produkcji jest ten sterownik .
  • #2
    g107r
    Level 40  
    Wygląda jak SIRIUS D4 z matiza, być może tak jak w matizie, odczytywać błędy da się na zworkę.
  • #3
    Marek Sp
    Level 20  
    błędów to on raczej nie ma bo check gaśnie ale wariują wolne obroty czyli leci na 3000 nawet , tam została transmisja ALDL ? Miałem podobny przypadek w lanosie chyba ale tam zrobiłem klona a tu nie mam konceptu , nie wiem co w nim naprawdę siedzi na siriusa 32 to nie wyglada bo ma dwie płyty a nie jak sirius 32 otwieraną ze jest dostep to 29F200 , dziwny jakiś bo nie potrafię go rozpoznać
  • #4
    g107r
    Level 40  
    Marek Sp wrote:
    tam została transmisja ALDL ?
    Naprawdę nie wiem, AMX500 lub AMX510 takie coś jeszcze znalazłem - ale co do matiza .
    Angielska serwisówka 2003 matiza podaje SIRIUS D3, także D4 w chevroletach może już być inny.

    Jak ma TPS to obstawiałbym jego, zwykle on robi te obroty, chyba że wiązka. Przepustnicą nie kręcono ? U mnie zmiana o 0,1V i obrotek szaleje.

    http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/GMDE_TIS_START.html może tu coś znajdziesz.

    http://www.forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?p=19667

    Jeszcze jedno, jak wypniesz immobilizer to połączysz się ze sterownikiem ?
  • #5
    Marek Sp
    Level 20  
    Nie, podmieniona przepustnica i to samo , nie próbowałem rozkręciłem stera przypomina syriusa . Te tematy znam i mam nawet tą dokumentacje offline, nie daje sie czytać po OBD a jak zapali to otwiera sobie przepustnice i się kręci na 3000 podejrzewam ze uwalony ster tyle że nie wiem jak obejść w tym sterze immo czyli podmianka niemożliwa . Żeby palił check to jeszcze bym grzebał ale on uważa ze ma sie kręcić te 3 K obrotów.
  • #6
    g107r
    Level 40  
    Błąd czujnika TP nie musi być, dla niego błędem byłoby niskie lub wysokie napięcie powodowane uszkodzeniem wiązki, np 0V lub 5V. Napięcie rzędu 0,5 V lub 0,7V błędu nie wykaże, ale ta odchyłka od wymaganego 0.6V rozstraja ecm. To przykład jak u mnie reaguje, mogę nakręcić złe napięcie i błędu nie będzie, ale obroty będą wariackie.
    Ty to masz w całości, czy osobno - TPS i "krokowy" ? Jak osobno to na chwilę pomaga wyjęcie wtyczki TPS i ponowne włożenie, niestety podobnie reaguje na MAP, ale temu przynajmniej nie zmienia się wskazanie na gazie.
    Co do immo, na innym forum chłopak walczy/ł z odpaleniem silnika, też nie mógł połączyć się ze sterownikiem, mimo że wcześniej działało.

    Quote:
    Przeleciałem dzisiaj całą elektrykę w aucie i niestety wszystkie kabelki są OK. W akcie desperacji odpinałem poszczególne jednostki podłączone do wtyczki. Wiadomo ECU nie odpinałem ale coś mie tchnęło z tym immo.
    Bingo!
    Jak odpiąłem immo to elegancko skaner połączył się z kompem i wykasowałem błędy. :jupi: Jakieś duperele o wypadającym zapłonie, pewnie od kręcenia podczas awarii. Podłączyłem ponownie immo i zapaliłem auto. Check zgasł. :jupi:
    Dalej mam takie objawy:
    Jak podpinam wtykę do ODB ale nie do PCta to auto zapali na sekunkę i zgaśnie.
    Jak połacze do USB od PCta to nawet na sekundę nie zaskoczy.
    Jak wyciągnę skaner z gniazda ODB do pali normalnie.
    Jak odepnę immo to mogę normalnie połączyć skaner i zrobić diagnostykę ale auta nie zapalę (wiadomo odpięte immo).

    Też 1,6
  • #7
    Marek Sp
    Level 20  
    Tam jest nastawnik czyli silnik elektryczny z potencjometrem , podobne rozwiązanie spotykałem w VW . Nie sprawdzałem napiec , nie próbowałem wypinania immo , dziwne bo dlaczego immo ma blokować diagnostykę ? Jak odczytać parametry nie mówiąc o adaptacji przepustnicy ?
  • #8
    g107r
    Level 40  
    Marek Sp wrote:
    dziwne bo dlaczego immo ma blokować diagnostykę ?
    Jakbym wiedział, to bym mu napisał. Tu też jakoś tłumów nie widać...
    Z TPS to nie problem, mierzysz napięcie i zastanawiasz się czy dobre, wg schematu masz dwa potencjometry, może jeden kłamie ? Tylko jakie napięcie jest prawidłowe ?
    Przepustnica to pewnie używka ? W moim jak się gaźnikowiec dorwie do śrubki zderzaka klapki, to też "wyreguluje" obroty, prawda ?