Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 440 D20 - Man dymi na czarno

Begawan 14 Wrz 2016 23:29 816 10
  • #1 14 Wrz 2016 23:29
    Begawan
    Poziom 4  

    Witam mam problem z MAN TGA auto dymi na czarno
    Filtry wymienione czujnik doładowania Wymieniony mocy nie traci tylko większe spalanie żadnych kodów nie wyswietla, może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać przyczyny?

  • Pomocny post
    #2 15 Wrz 2016 22:47
    darfur5
    Poziom 27  

    Wygląda na to , że jest za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Spróbuj wyregulować zawory jeśli ta czynność nie była dawno robiona.

  • #3 16 Wrz 2016 17:19
    Begawan
    Poziom 4  

    Jutro auto wraca także sprawdzę. Dzięki za podpowiedź.

  • #4 16 Wrz 2016 17:48
    svavecone
    Poziom 23  

    Hmmmm .... np. niedomyka sie przyslona EGRu , .... lub otwiera sama przy zbyt wysokim cisnieniu na wydechu ( zapchany tlumik/katalizator ) , ... lejace wtryski tez moglyby byc przyczyna .
    A najbardziej pewna diagnoza to ManCat :)

  • #5 16 Wrz 2016 19:58
    Begawan
    Poziom 4  

    Tłumik kolego był wymieniany jakieś trzy miesiące temu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    A co do wtryskow to chyba jakiś błąd powinien się pojawić a tu nic moc jest, tylko czarny zbiornik paliwa.

  • #6 16 Wrz 2016 21:33
    darfur5
    Poziom 27  

    Lejące wtryski też mogą być przyczyną takiego zjawiska, najprościej i najpewniej można je sprawdzić metodą " przelewową" tzn . ile paliwa oddaje każdy wtrysk na powrocie paliwa. Ja myślę żebyś sprawdził filtry paliwa , powietrza .Czujnik doładowania już wymieniłeś na pewno tak profilaktycznie choć silnik miał moc przed jego wymianą , gdy by był uszkodzony to system na pewno by cię o tym powiadomił.Jeśli nie chcesz błądzić to najlepiej podłącz go do do MAN Cata tak jak podpowiada kolega i zrób to co napisałem wcześniej.Napisz jakie ma spalanie paliwa w tej chwili, w jakich warunkach autko się porusza ( teren płaski , góry , mieszany), jaki ładunek .

  • #7 16 Wrz 2016 22:52
    Begawan
    Poziom 4  

    Auto jeździ do Niemiec i z powrotem głównie zagłębie A2 faktycznie od jakiegoś czasu spalanie wzrosło o 3l /100 km.ladunki mieszane spalanie 33l/100km.

  • #9 17 Wrz 2016 00:05
    Frenzel
    Poziom 12  

    darfur5 napisał:
    Lejące wtryski też mogą być przyczyną takiego zjawiska, najprościej i najpewniej można je sprawdzić metodą " przelewową" tzn . ile paliwa oddaje każdy wtrysk na powrocie paliwa. Ja myślę żebyś sprawdził filtry paliwa , powietrza .Czujnik doładowania już wymieniłeś na pewno tak profilaktycznie choć silnik miał moc przed jego wymianą , gdy by był uszkodzony to system na pewno by cię o tym powiadomił.Jeśli nie chcesz błądzić to najlepiej podłącz go do do MAN Cata tak jak podpowiada kolega i zrób to co napisałem wcześniej.Napisz jakie ma spalanie paliwa w tej chwili, w jakich warunkach autko się porusza ( teren płaski , góry , mieszany), jaki ładunek .


    A gdzie masz przelewy wtrysków w MAN'ie ? :D

    Nie koniecznie do MANcatsa musisz podpinać.. o wiele lepiej działa program Jaltest moim zdaniem, innymi programami też można zdiagnozować.

    Zrobić diagnozę komputerową, sprawdzić ciśnienie sprężania i powinno wyjść na jaw co się dzieje.

    Sprawdź jeszcze klapę od górskiego.

  • #10 17 Wrz 2016 20:05
    darfur5
    Poziom 27  

    Jeśli sądzisz ,że w systemie common rail wtryskiwacze nie zwracają nadmiaru paliwa? to spytaj pompiarzy w jaki sposób sprawdza się wtryski z silnika D 20.

  • #11 17 Wrz 2016 22:03
    Begawan
    Poziom 4  

    Zamykam Panowie temat zawory wyregulowane poprawiło się dwa były podparte myślę że już będzie dobrze dzięki za pomoc.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo