Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski

15 Wrz 2016 11:19 3609 4
  • Poziom 15  
    Witam,

    Mam pewien problem z pojawiającym się po dłuższym postoju białym dymu z rury wydechowej. Czynowi temu towarzyszy nierówna praca silnika oraz trzęsienie silnikiem. Trwa to przez pare sekund i następnie jak silnik zaczyna łapać temperature sytuacja znika.

    Spróbowałem zrobić weryfikację Diagboxem wtrysków zaraz po odpaleniu auta i wszystko wygląda następująco:

    Na dworze było 14'C

    Temperatura paliwa 13'C
    Temperatura płyny chłodzącego 14'C
    Temperatura powietrza dolotowego w przepływomierzu 12'C
    Temperatura powietrza dolotowego w kolektorze 12'C
    Ciśnienie atmosferyczne 976mbar
    Nastawa ciśnienia paliwa 322bar
    Zmierzony wydatek wtryskiwacza 29.02mg/wtrysk - bez pracy silnika.

    Wrzucam test zaraz po odpaleniu jak się sprawa przedstawia z wtryskami:

    Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski

    Wykonałem również dodawanie gazu zaraz po odpaleniu auta:
    Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski

    Następnie silnik nagrzałem do 70'C i jeszcze raz przeprowadziłem test wtryskiwaczy:
    Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski Peugeot 207 1.6HDI 90KM - Biały dym z rury przy odpalaniu - wtryski


    Wtrysk 3 i 4 ma wahania na początku bo dodawałem gazu.

    Czy EGR działa prawidłowo podczas pracy ma około 70-75% a jak się doda gazu to ma 0%?
  • Poziom 36  
    Nie najlepiej te wtryski wyglądają - fakt. Odpowiedziałeś sobie sam :]

    Jeśli chodzi o EGR to podczas dodawania gazu / przyśpieszania zawsze będzie zamykał gdyż inaczej silnik by nie prawidłowo pracował
  • Poziom 15  
    Możesz bardziej rozwinąć swoją myśl?
    Czy każdy wtrysk jest nieodpowiedni jeśli chodzi o jego pracę - czy tylko któreś?
  • Poziom 15  
    Jedną rzecz jeszcze zaobserwowałem a mianowicie gdy temperatura jest tak maks 5'C rano podczas odpalania to silnik chodzi równiutko i nim nie trzęsie.
    Teraz się zastanawiam czemu gdy jest chłodniej efekt nierównej pracy nie występuje.
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany. Wina okazała się po stronie wtrysku i uszczelniaczy.