Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.2 12V - momenty dokręcania śrub

brzozayz 15 Wrz 2016 18:46 6372 12
  • #1 15 Wrz 2016 18:46
    brzozayz
    Poziom 8  

    Witam posiada ktoś może momenty dokręcania śrub korbowodów panewek głównych pompy oleju silnika 1.2 12V AZQ.

    1 12
  • #2 15 Wrz 2016 19:56
    OSAAA1
    Poziom 14  

    Producent nie przewiduje naprawy tego silnika (korbowodów, tłoków, pierścieni, wału korbowego).

    3
  • #4 15 Wrz 2016 20:12
    oktawian89
    Poziom 21  

    Co by nie być gołosłownym.

    Ktoś wie dlaczego tak ?!

    W IC są dostępne panewki STD i +0,25 więc ktoś to wymienia ...

    0
  • #5 11 Gru 2017 10:43
    marcinks2
    Poziom 11  

    Witam
    Zdobyłeś te dane jakoś tez szukam
    Czy w inny sposób złożyłeś silnik

    0
  • #6 14 Mar 2018 19:27
    hildek
    Poziom 11  

    Dalej brak wiedzy na ten temat? Podpinam się z prośbą o momenty dokręcania korbowodów. Dzięki.

    1
  • #8 08 Sie 2018 10:34
    kundel1
    Poziom 1  

    Mam problem z tym silnikiem i zastanawiam się czy wymienić cały silnik czy serwisować. Nie jestem mechanikiem więc chciałbym zrozumieć:
    1. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dokręcenie z takimi siłami będzie OK (nie za ciasno ani za luźno)?
    2. Jeśli to graniczące z pewnością, czemu producent tego nie podaje?
    3. Co się może stać, jeśli pomimo dokręcenia z w/w siłami coś będzie za ciasno/za luźno? Coś się zatrze, urwie?

    0
  • #9 10 Sie 2018 07:40
    marcinks2
    Poziom 11  

    Witam
    Złożyłem juz kilka tych silników dokręcając opisanymi momentami i jeżdżą do dziś.

    3
  • #10 24 Sie 2018 22:03
    Jarson86
    Poziom 1  

    Witam Wszystkich,
    Kolego a te momenty są podane tylko do korbowodów ??
    Rozłożyłem taki silnik i potrzebował bym jeszcze najlepiej jakiegoś schematu dokręcania śrub dwóch połówek bloku,
    oraz wartości momentu ich dokręcania

    2
  • #11 26 Wrz 2018 18:52
    Frost160
    Poziom 14  

    Składał ktoś ten silnik na starych śruback do wałków i wału korbowego ? Bo kupiłem zestaw z Dayco kompletny a w środku śrub nie ma. Autodata dużymi literami pisze by wszystko które dokręcam o kąt wymienić ;/

    0
  • #12 27 Wrz 2018 23:07
    marcinks2
    Poziom 11  

    Powinny być w zestawie
    Zestaw to ktc1002 ?

    0
  • #13 28 Wrz 2018 09:21
    Frost160
    Poziom 14  

    Tak, upewnie się w pon ale patrząc na internecie to miałem własnie to co w tym ktc1002 bez śrub. Poskręcałem na starych.

    Wygląda na to że ktoś je ukradł z pudełka. Ja pier@#@# ;/ jeszcze kosztowało 360zł a patrzę cena internetowa -100zł tak to nie miałem.

    Śruby są 12.9 twardości i dociągnięte prawidłowo także mam nadzieję że problemu nie bedzie w 60 konnym silniku. Mimo to mega mnie dziwiło że taka firma jak dayco nie daje ich w nie tanim przeciez komplecie.

    Dodano po 9 [godziny] 50 [minuty]:

    Edit.

    Jednak nie mój zestaw to ktc1001 droższy bo do CGP kodów silnika pasuje i śrub w zestawie NIE MA. Dziwneee.

    0