Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.2 12V - momenty dokręcania śrub

15 Wrz 2016 18:46 10497 19
  • Poziom 8  
    Witam posiada ktoś może momenty dokręcania śrub korbowodów panewek głównych pompy oleju silnika 1.2 12V AZQ.
  • Poziom 14  
    Producent nie przewiduje naprawy tego silnika (korbowodów, tłoków, pierścieni, wału korbowego).
  • Poziom 23  
    Co by nie być gołosłownym.

    Ktoś wie dlaczego tak ?!

    W IC są dostępne panewki STD i +0,25 więc ktoś to wymienia ...
  • Poziom 11  
    Witam
    Zdobyłeś te dane jakoś tez szukam
    Czy w inny sposób złożyłeś silnik
  • Poziom 12  
    Dalej brak wiedzy na ten temat? Podpinam się z prośbą o momenty dokręcania korbowodów. Dzięki.
  • Poziom 11  
    15nm
    30nm
    90 stopni
  • Poziom 1  
    Mam problem z tym silnikiem i zastanawiam się czy wymienić cały silnik czy serwisować. Nie jestem mechanikiem więc chciałbym zrozumieć:
    1. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dokręcenie z takimi siłami będzie OK (nie za ciasno ani za luźno)?
    2. Jeśli to graniczące z pewnością, czemu producent tego nie podaje?
    3. Co się może stać, jeśli pomimo dokręcenia z w/w siłami coś będzie za ciasno/za luźno? Coś się zatrze, urwie?
  • Poziom 11  
    Witam
    Złożyłem juz kilka tych silników dokręcając opisanymi momentami i jeżdżą do dziś.
  • Poziom 1  
    Witam Wszystkich,
    Kolego a te momenty są podane tylko do korbowodów ??
    Rozłożyłem taki silnik i potrzebował bym jeszcze najlepiej jakiegoś schematu dokręcania śrub dwóch połówek bloku,
    oraz wartości momentu ich dokręcania
  • Poziom 14  
    Składał ktoś ten silnik na starych śruback do wałków i wału korbowego ? Bo kupiłem zestaw z Dayco kompletny a w środku śrub nie ma. Autodata dużymi literami pisze by wszystko które dokręcam o kąt wymienić ;/
  • Poziom 11  
    Powinny być w zestawie
    Zestaw to ktc1002 ?
  • Poziom 14  
    Tak, upewnie się w pon ale patrząc na internecie to miałem własnie to co w tym ktc1002 bez śrub. Poskręcałem na starych.

    Wygląda na to że ktoś je ukradł z pudełka. Ja pier@#@# ;/ jeszcze kosztowało 360zł a patrzę cena internetowa -100zł tak to nie miałem.

    Śruby są 12.9 twardości i dociągnięte prawidłowo także mam nadzieję że problemu nie bedzie w 60 konnym silniku. Mimo to mega mnie dziwiło że taka firma jak dayco nie daje ich w nie tanim przeciez komplecie.

    Dodano po 9 [godziny] 50 [minuty]:

    Edit.

    Jednak nie mój zestaw to ktc1001 droższy bo do CGP kodów silnika pasuje i śrub w zestawie NIE MA. Dziwneee.
  • Poziom 3  
    marcinks2 napisał:
    Witam
    Złożyłem juz kilka tych silników dokręcając opisanymi momentami i jeżdżą do dziś.


    Witam a jakimi momentami skręcałeś blok silnika, bo właśnie robię taki silnik i nie ma żadnych informacji
  • Poziom 1  
    Też chętnie bym się dowiedział z jaka siła skręcić ten blok
  • Poziom 2  
    Udało się komuś znaleźć te momenty dokręcenia łożyska głównego ?
  • Poziom 2  
    Dla pewności pytam silnik 1.2 ?
  • Poziom 12  
    15nm
    30nm
    90 stopni

    Tymi skręcałem już kilka aut i jeżdżą bez problemów.