Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sea Doo RXP 255 - Kolizja zaworów z tłokami, nieznana przyczyna

twigel 15 Wrz 2016 19:05 603 6
  • #1 15 Wrz 2016 19:05
    twigel
    Poziom 9  

    zamieszczam tutaj bo silnik bardzo podobny jak w samochodach

    skuter wodny sea doo rxp 255 rok 2010

    Silnik 3 cylindry, 4 zawory na cylinder na jednym wałku, hydro-regulatory, łańcuch rozrządu, kompresor

    od początku:
    kupiłem uszkodzony, po zdjęciu głowicy okazało się że wszystkie zawory wydechowe są krzywe, pomiar ciśnienia wskazywał:
    pierwszy od rozrządu: 0
    drugi: 3,5
    trzeci: 6,5

    diagnoza: skuter zaciągnał wodę na cylindry w skutek czego pogięły się zawory

    firma zrobiła mi głowice, poskładałem i nad wode
    pływał ponad godzinę dobrze i się znowu popsuł
    na garaż, pomiar ciśnienia i znowu pierwszy 0, drugi koło 6 trzeci prawie 8
    przed rozebraniem sprawdzenie rozrządu na blokady, rozrząd jest ok
    głowica do góry i okazuje się to samo 6 wydechowych krzywych i jeden dolotowy na pierwszym
    kolizja z tłokami jest na tyle delikatna, że na tłokach jest zdrapany tylko nagar

    nie wiem co mam robić bo jak poskładam to znowu będzie to samo

    jakie mogą być przyczyny?

    każde sugestie mile widziane

    0 6
  • #2 15 Wrz 2016 20:03
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak się ma łańcuch i napinacz łańcucha rozrządu.

    0
  • #3 15 Wrz 2016 20:11
    twigel
    Poziom 9  

    łańcuch wygląda ok, po złożeniu napięty dość mocno. więc raczej go wykluczam

    nie wiem co było wcześniej w nim naprawiane, zastanawiam się czy ktoś za bardzo nie splanował głowicy, ewentualnie nie obsadził gniazd zaworowych za nisko

    0
  • #4 15 Wrz 2016 20:12
    brofran
    Poziom 35  

    Posprawdzaj, czy któreś z kół rozrządu nie ma zerwanego klina.

    0
  • #5 15 Wrz 2016 21:19
    twigel
    Poziom 9  

    górna zębatka przykręcana na trzy śruby, dolna nie wiem, ale to wykluczam bo składany na blokady i przed ściągnięciem głowicy blokady zakładane i pasują

    0
  • #6 16 Wrz 2016 19:54
    Art.B
    Poziom 27  

    Ciekawa sprawa że tylko wydechowe... Zwykle mają mniejsze grzybki niż ssące i mijają się z tłokiem z większym marginesem bezpieczeństwa. Jeśli rozrząd na 100% nie przeskoczył, to przyjrzyj się pasowaniu trzonków zaworów w prowadnicach. Silnik, z tego co piszesz doładowany, może za wysokie EGT, trzonki ciasno pasowane, i przytarło je w prowadnicach. Wrzuć jeśli możesz zdjęcia wyjętych zaworów. Może będą widoczne ślady zatarcia na trzonkach.
    Pytanie jeszcze tylko czy raz walnęło i stracił moc, czy tracił moc w jakimś przedziale czasu? Bo jak rozrząd to krzywi praktycznie jednym strzałem, jako że trzonek podparty jest krzywką, a jak się przycierają, to tłok "dobija" je przez jakiś czas zanim porządnie pokrzywi i rozszczelni.

    0
  • #7 16 Wrz 2016 23:59
    tzok
    Moderator Samochody

    twigel napisał:
    dolna nie wiem, ale to wykluczam bo składany na blokady i przed ściągnięciem głowicy blokady zakładane i pasują
    Jeśli blokady są na kołach to będą pasować mimo ściętego klina. Teraz sam pływałeś to wiesz czy była woda w silniku, czy nie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo