Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sea Doo RXP 255 - Kolizja zaworów z tłokami, nieznana przyczyna

15 Wrz 2016 19:05 1131 6
  • Poziom 9  
    zamieszczam tutaj bo silnik bardzo podobny jak w samochodach

    skuter wodny sea doo rxp 255 rok 2010

    Silnik 3 cylindry, 4 zawory na cylinder na jednym wałku, hydro-regulatory, łańcuch rozrządu, kompresor

    od początku:
    kupiłem uszkodzony, po zdjęciu głowicy okazało się że wszystkie zawory wydechowe są krzywe, pomiar ciśnienia wskazywał:
    pierwszy od rozrządu: 0
    drugi: 3,5
    trzeci: 6,5

    diagnoza: skuter zaciągnał wodę na cylindry w skutek czego pogięły się zawory

    firma zrobiła mi głowice, poskładałem i nad wode
    pływał ponad godzinę dobrze i się znowu popsuł
    na garaż, pomiar ciśnienia i znowu pierwszy 0, drugi koło 6 trzeci prawie 8
    przed rozebraniem sprawdzenie rozrządu na blokady, rozrząd jest ok
    głowica do góry i okazuje się to samo 6 wydechowych krzywych i jeden dolotowy na pierwszym
    kolizja z tłokami jest na tyle delikatna, że na tłokach jest zdrapany tylko nagar

    nie wiem co mam robić bo jak poskładam to znowu będzie to samo

    jakie mogą być przyczyny?

    każde sugestie mile widziane
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak się ma łańcuch i napinacz łańcucha rozrządu.
  • Poziom 9  
    łańcuch wygląda ok, po złożeniu napięty dość mocno. więc raczej go wykluczam

    nie wiem co było wcześniej w nim naprawiane, zastanawiam się czy ktoś za bardzo nie splanował głowicy, ewentualnie nie obsadził gniazd zaworowych za nisko
  • Poziom 38  
    Posprawdzaj, czy któreś z kół rozrządu nie ma zerwanego klina.
  • Poziom 9  
    górna zębatka przykręcana na trzy śruby, dolna nie wiem, ale to wykluczam bo składany na blokady i przed ściągnięciem głowicy blokady zakładane i pasują
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    twigel napisał:
    dolna nie wiem, ale to wykluczam bo składany na blokady i przed ściągnięciem głowicy blokady zakładane i pasują
    Jeśli blokady są na kołach to będą pasować mimo ściętego klina. Teraz sam pływałeś to wiesz czy była woda w silniku, czy nie.