Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala

thunder236 15 Sep 2016 21:22 5886 14
Tespol
  • #1
    thunder236
    Level 10  
    Witam.
    Stałem sie posiadaczem laguny 2 1,9 dci z 2000r (tak pisze w dow. rej.). Auto miało zrobiony rozrząd, zregenerowaną turbinę, wymieniony 1 wtrysk. Stało około roku. Ciężko odpalało, nie miało mocy na niskich obrotach, lekko kopciło na niebiesko. Zgasło i nie chce odpalić, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik zaskakuje i koniec, rozrusznik dalej kreci, zaczyna mrugać kontrolka silnika. Tak jest za każdym razem. Na zaciąg jest tak samo, silnik, gdy puszczam sprzęgło łapie i koniec. Wymieniłem filtr paliwa, odpowietrzyłem, pompa paliwo daje (odkręcony przewód za pompą, palcem podczas kręcenia nie można utrzymać), zawór na poprzecznej listwie, z której wychodzą przewody paliwa na wtryski podczas kręcenia rozrusznikiem nie puszcza. Zawór egr wyczyszczony. Czujnik walu ma około 660 ohm rezystancji, czujnik walka rozrządu około 950 ohm pomiędzy stykiem pierwszym i drugim, podobnie pomiędzy pierwszym i trzecim. Wał zablokowany, kolo wałka rozrządu na punkcie (godz. 12). Stycznik (przekaźnik) pompy załącza i trzyma. Na samostarcie silnik pracuje, turbina dmucha. Program DDT2000 pokazuje:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala

    Bardzo proszę o pomoc :cry:
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • Tespol
  • #3
    Azonic_2006
    Level 17  
    Z błędów wynika problem z przepływomierzem i czujnikiem temperatury wody. Nie napisałeś czy to już było sprawdzane.
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Czujnik wału ma mieć około 800, czujnika walka nie sprawdzamy na oporność tylko czy ma zasilanie 5 V i czy daje impuls wyjściowy. Albo oscyloskop albo dioda. Instrukcje znajdziesz na YouTube. Po roku czasu to może być różnie, obstawiam wtryski ze zapiekly się. Zrób test na przelew wtryskow. Co do błędów to przeglądałem i ogolnie nic z tego nie rozumiem bo nie posługuje się tym programem ale wygląda ze masz zczytane błędy ze wszystkiego ale nie z ecu ( tak mi to wygląda choć nie zaglebilem się w to). Dla poszerzenia swojej wiedzy mógłbyś to sobie przetłumaczyć.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Azonic_2006 wrote:
    Z błędów wynika problem z przepływomierzem i czujnikiem temperatury wody. Nie napisałeś czy to już było sprawdzane.

    To laguna, stare 1.9 dci. Zapali z uszkodzonym przeplywomierzem, bez niego, z uszkodzonym czujnikiem temperatury choćby pokazywal 120 stopni. Problem raczej z paliwie lub zasilaniu.
  • #6
    thunder236
    Level 10  
    Dziekuje serdecznie za zainteresowanie. Czujnik temp. wody, kabel przy kostce bul urwany, zauwazylem przy czyszczeniu egr, zlutowalem. Przeplywomierz powietrza obejrzalem, są cztery słupki, dwa połączone taka blaszką i dwa niepołączone. Czytalem ze uwalony przepływomierz nie nie spowoduje unieruchomienia auta. O czujniku wału, że wiecej powinien mieć doczytałem, zamówilem, jutro bedzie.
  • #7
    jenusz11
    Level 20  
    Z zapchanym wydechem na plaku też by nie palił, wczoraj paliłem dci ka z odpiętą przepływką, rurą nie wtyczką, zapali i gaśnie, na padniętych wtryskach nie łapałby.
  • #8
    thunder236
    Level 10  
    T5 wrote:
    Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza.


    Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:
  • #9
    jenusz11
    Level 20  
    Najpierw trzeba skasować błędy odczytać jak nie zapali, jeśli nie będzie błędów to parametry najważniejsze obroty silnika i ciśnienie paliwa.
  • #10
    Azonic_2006
    Level 17  
    To jeszcze może sprawdzić czy ecu widzi obroty i jakie ciśnienie generuje pompa?
  • #11
    thunder236
    Level 10  
    Acha. Oglądałem taką płytkę, układ scalony, nazwa wypadła mi z głowy. Znajduje się przy bezpiecznikach przy kierownicy. Widocznych uszkodzeń, zaśniedzienia, spalone elementy nie dostrzegłem. Przypomniałem sobie jeszcze, że oprócz mrugania kontrolki z silnikiem, gdy auto mi zgasło pojawiły się jeszcze, na środku, obok zegarka kontrolka koła przebijanego gwoździem i rys. obrys auta z czterema kołami. Teraz podczas załączania zapłonu raz są a raz nie.
  • #12
    thunder236
    Level 10  
    Witam. Wymieniłem czujnik położenia wału i nic. Sytuacja bez zmian, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik odezwie sie i zaczyna mrugać kontrolka silnik i pomimo dalszego kręcenia zero odzewu, tak jest za każdym razem. DDT2000 wykryło:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Skan po skasowaniu błędów:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Po ponownej próbie odpalenia:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Kiedy odłączę czujnik położenia wałka rozrządu silnik nie odzywa się wcale. Obejrzałem ecu i przewody, wygląda OK, użyłem WD40 na styki. Może zdążę jeszcze dziś zrobić test przelewowy wtrysków.
  • #13
    jenusz11
    Level 20  
    Spróbuj czymś innym diagnozować, jeśli nie odpala kontrolka zaczyna mrugać ewidentnie mówi, co mu jest, trzeba to tylko odpowiednio zinterpretować
  • Helpful post
    #14
    szymon198312
    Level 30  
    Masz wyraźnie napisane obok przeplywki i czyjnika temperatury ze wtryskiwacz nr 2. Masz już punkt zaczepienia
  • #15
    thunder236
    Level 10  
    Witam. Problemem byl wtrysk, elektromagnes wtrysku robił zwarcie. Wykręciłem wtrysk nr 2, obejrzałem, nie zauważyłem fizycznych uszkodzeń. Aby upewnić się czy problem jest w samym wtrysku a nie gdzieś dalej zamieniłem go z 3 i wtedy DDT pokazało błąd 3 wtrysku. Odłączyłem kostkę elektryczną od tego wtrysku i auto zapaliło na trzy cylindry od razu :D Wymieniłem ten elektromagnes z innego wtrysku który miałem.
    Dziękuję serdecznie za zainteresowanie i pomocne uwagi. pozdrawiam