Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala

thunder236 15 Wrz 2016 21:22 2535 14
  • #1 15 Wrz 2016 21:22
    thunder236
    Poziom 9  

    Witam.
    Stałem sie posiadaczem laguny 2 1,9 dci z 2000r (tak pisze w dow. rej.). Auto miało zrobiony rozrząd, zregenerowaną turbinę, wymieniony 1 wtrysk. Stało około roku. Ciężko odpalało, nie miało mocy na niskich obrotach, lekko kopciło na niebiesko. Zgasło i nie chce odpalić, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik zaskakuje i koniec, rozrusznik dalej kreci, zaczyna mrugać kontrolka silnika. Tak jest za każdym razem. Na zaciąg jest tak samo, silnik, gdy puszczam sprzęgło łapie i koniec. Wymieniłem filtr paliwa, odpowietrzyłem, pompa paliwo daje (odkręcony przewód za pompą, palcem podczas kręcenia nie można utrzymać), zawór na poprzecznej listwie, z której wychodzą przewody paliwa na wtryski podczas kręcenia rozrusznikiem nie puszcza. Zawór egr wyczyszczony. Czujnik walu ma około 660 ohm rezystancji, czujnik walka rozrządu około 950 ohm pomiędzy stykiem pierwszym i drugim, podobnie pomiędzy pierwszym i trzecim. Wał zablokowany, kolo wałka rozrządu na punkcie (godz. 12). Stycznik (przekaźnik) pompy załącza i trzyma. Na samostarcie silnik pracuje, turbina dmucha. Program DDT2000 pokazuje:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala

    Bardzo proszę o pomoc :cry:

    0 14
  • #3 15 Wrz 2016 21:49
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    Z błędów wynika problem z przepływomierzem i czujnikiem temperatury wody. Nie napisałeś czy to już było sprawdzane.

    0
  • #4 15 Wrz 2016 22:08
    szymon198312
    Poziom 30  

    Czujnik wału ma mieć około 800, czujnika walka nie sprawdzamy na oporność tylko czy ma zasilanie 5 V i czy daje impuls wyjściowy. Albo oscyloskop albo dioda. Instrukcje znajdziesz na YouTube. Po roku czasu to może być różnie, obstawiam wtryski ze zapiekly się. Zrób test na przelew wtryskow. Co do błędów to przeglądałem i ogolnie nic z tego nie rozumiem bo nie posługuje się tym programem ale wygląda ze masz zczytane błędy ze wszystkiego ale nie z ecu ( tak mi to wygląda choć nie zaglebilem się w to). Dla poszerzenia swojej wiedzy mógłbyś to sobie przetłumaczyć.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Azonic_2006 napisał:
    Z błędów wynika problem z przepływomierzem i czujnikiem temperatury wody. Nie napisałeś czy to już było sprawdzane.

    To laguna, stare 1.9 dci. Zapali z uszkodzonym przeplywomierzem, bez niego, z uszkodzonym czujnikiem temperatury choćby pokazywal 120 stopni. Problem raczej z paliwie lub zasilaniu.

    0
  • #6 15 Wrz 2016 22:12
    thunder236
    Poziom 9  

    Dziekuje serdecznie za zainteresowanie. Czujnik temp. wody, kabel przy kostce bul urwany, zauwazylem przy czyszczeniu egr, zlutowalem. Przeplywomierz powietrza obejrzalem, są cztery słupki, dwa połączone taka blaszką i dwa niepołączone. Czytalem ze uwalony przepływomierz nie nie spowoduje unieruchomienia auta. O czujniku wału, że wiecej powinien mieć doczytałem, zamówilem, jutro bedzie.

    0
  • #7 15 Wrz 2016 22:16
    jenusz11
    Poziom 20  

    Z zapchanym wydechem na plaku też by nie palił, wczoraj paliłem dci ka z odpiętą przepływką, rurą nie wtyczką, zapali i gaśnie, na padniętych wtryskach nie łapałby.

    0
  • #8 15 Wrz 2016 22:18
    thunder236
    Poziom 9  

    T5 napisał:
    Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza.


    Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:

    0
  • #9 15 Wrz 2016 22:21
    jenusz11
    Poziom 20  

    Najpierw trzeba skasować błędy odczytać jak nie zapali, jeśli nie będzie błędów to parametry najważniejsze obroty silnika i ciśnienie paliwa.

    0
  • #10 15 Wrz 2016 22:24
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    To jeszcze może sprawdzić czy ecu widzi obroty i jakie ciśnienie generuje pompa?

    0
  • #11 15 Wrz 2016 22:26
    thunder236
    Poziom 9  

    Acha. Oglądałem taką płytkę, układ scalony, nazwa wypadła mi z głowy. Znajduje się przy bezpiecznikach przy kierownicy. Widocznych uszkodzeń, zaśniedzienia, spalone elementy nie dostrzegłem. Przypomniałem sobie jeszcze, że oprócz mrugania kontrolki z silnikiem, gdy auto mi zgasło pojawiły się jeszcze, na środku, obok zegarka kontrolka koła przebijanego gwoździem i rys. obrys auta z czterema kołami. Teraz podczas załączania zapłonu raz są a raz nie.

    0
  • #12 16 Wrz 2016 18:41
    thunder236
    Poziom 9  

    Witam. Wymieniłem czujnik położenia wału i nic. Sytuacja bez zmian, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik odezwie sie i zaczyna mrugać kontrolka silnik i pomimo dalszego kręcenia zero odzewu, tak jest za każdym razem. DDT2000 wykryło:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Skan po skasowaniu błędów:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Po ponownej próbie odpalenia:
    Laguna 2 1,9 dci - kręci, silnik łapie, nie odpala
    Kiedy odłączę czujnik położenia wałka rozrządu silnik nie odzywa się wcale. Obejrzałem ecu i przewody, wygląda OK, użyłem WD40 na styki. Może zdążę jeszcze dziś zrobić test przelewowy wtrysków.

    0
  • #13 16 Wrz 2016 20:40
    jenusz11
    Poziom 20  

    Spróbuj czymś innym diagnozować, jeśli nie odpala kontrolka zaczyna mrugać ewidentnie mówi, co mu jest, trzeba to tylko odpowiednio zinterpretować

    0
  • Pomocny post
    #14 16 Wrz 2016 20:48
    szymon198312
    Poziom 30  

    Masz wyraźnie napisane obok przeplywki i czyjnika temperatury ze wtryskiwacz nr 2. Masz już punkt zaczepienia

    0
  • #15 01 Paź 2016 10:19
    thunder236
    Poziom 9  

    Witam. Problemem byl wtrysk, elektromagnes wtrysku robił zwarcie. Wykręciłem wtrysk nr 2, obejrzałem, nie zauważyłem fizycznych uszkodzeń. Aby upewnić się czy problem jest w samym wtrysku a nie gdzieś dalej zamieniłem go z 3 i wtedy DDT pokazało błąd 3 wtrysku. Odłączyłem kostkę elektryczną od tego wtrysku i auto zapaliło na trzy cylindry od razu :D Wymieniłem ten elektromagnes z innego wtrysku który miałem.
    Dziękuję serdecznie za zainteresowanie i pomocne uwagi. pozdrawiam

    1