Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak poprawnie podłączyć poduszkę masującą do gniazda zapalniczki w aucie?

16 Wrz 2016 16:03 834 3
  • Poziom 2  
    Cześć dobrzy pomocni ludzie :)

Na wstępie zaznaczam że jestem laikiem jeśli chodzi o prąd, jeśli też moje pytanie powinno znaleźć się w innym dziale proszę o przeniesienie.

Problem zapewne dla was trywialny - otóż dostałem w prezencie poduszkę masującą którą podłączam do prądu za pomocą zasilacza o parametrach:

Jak poprawnie podłączyć poduszkę masującą do gniazda zapalniczki w aucie?

Z tego co kojarze prąd o napięciu ~12V występuje w samochodach w zapalniczce - co musiałbym zastosować żeby zasilić tę poduszkę a jednocześnie żeby ani ona się nie spaliła ani gniazdo zapalniczki ?

Używałbym jej tylko przy włączonym silniku średnio 30 minut dziennie.

Ma to sens?
  • Poziom 39  
    Bardziej by pomogło, gdybyś podesłał zdjęcie parametrów tej poduszki a nie zasilacza.

Gniazdo zapalniczki jest z reguły zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, więc jest wydajniejsze niż zasilacz.
    Pobór prądu rzędu 1.5A nie spowoduje spalenia się gniazda. Moc jaka jest pobierana jest porównywalna z jedną żarówką światła cofania. Pobór prądu przy wyłączonym silniku przez 30 minut nie soowoduje rozładowania akumulatora.

Natomiast co zastosować:
    1. wersja tańsza, ale pracochłonna: kabelek z wtyczką gniazda zapalniczki i gniazdkiem odpowiadającym wtyczce poduszki - w przypadku gdybys chciał ją jeszcze używać w domu z zasilaczem
    2. Wersja tańsza, mniej pracochłonna: kupno wtyczki gniazda zapalniczki, odcinamy końcówkę ze starym kablem z poduszki, mocujemy, lutujemy nową wtyczkę. Wada: je masujemy się w domu.