Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-max Hybrid 2013 - Dołożenie światła tylnego przeciwmgielnego

16 Wrz 2016 16:13 681 8
  • Poziom 12  
    Witam

    Bardzo proszę was o pomoc z prawidłowym podłączeniem tylnego światła p/mgielnego.
    W końcu zamontowałem fabryczne światło lewe w zderzak (prawe to odblask). Czyli lampa siedzi ale wypadałoby ją jakoś podłączyć.

    Czyli potrzebuję włącznik (fabrycznego nie dostanę - samochód z USA i całego panelu sterowania światłami nie będę wymieniał na taki z opcją p/mgielnych - poza tym mógłby nie pasować do wersji z USA i byłby większy kłopot z resztą połączeń.

    Czyli potrzebuję włącznik - najlepiej z sygnalizacją działania (lampka), jakiś przekaźnik i trochę przewodów. Ale jak to wszystko połączyć żeby:

    - przeciwmgielne włączały się tylko z mijania.
    - wyłączały się po wyłączeniu mijania (i o ile to możliwe nie włączały się po ich ponownym włączeniu - czy potrzebny dodatkowy przekaźnik czy może jakiś specjalny włącznik który ma w sobie jakiś przekaźnik)
    - wyłączać się po włączeniu świateł drogowych (ale nie wiem czy tego wymaga prawo lub ew. pominąłbym ten punkt).

    Podejrzewam, że jedynym 1 kablem połączę włącznik gdzieś na kokpicie z przekaźnikiem przy lampie (kablem masowym ? ale skąd wziąć masę itp) i ten kabel muszę przeprowadzić od włącznika na tył samochodu.

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Wiem że powinno się to zrobić podłączając wszystko w zgodzie z szyną CAN i włączyć odpowiednią opcję w GEM - ale jako że to samochód z USA to na 100% nie ma tam takiej opcji.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Karwos00 napisał:
    ale skąd wziąć masę
    no sorry ale z tą wiedzą nie bierz sie za to, kup włącznik taki jak ci podpasuje i wybierz miejsce,reszta należy do elektryka. Zasilanie wlącznika brałbym z przedniej lampy mijania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Pisząc o masie - wiem skąd można wziąć ale skąd powinno się brać żeby komp wywalał jak najmniej błędów (jeżeli to możliwe żeby wywalał ich mniej w zależności od miejsca ). 2 lata temu pomogliście mi (piszę ogólnie) w podłączeniu DRL - które to podłączenie elektryk samochodowy spiep.... bo sprawdzał wszystko na przekręconym kluczyku - niestety w trybie Ready to ride (hybryda) DRL świeciły z mijania (inna charakterystyka 12V po zapłonie) - dodając kondensator i opornik tam gdzie trzeba wg instrukcji wszystko działa prawidłowo i współpracuje z czujnikami (automatyczne włączanie mijania).

    Podejrzewam że biorąc plus z mijania i tak będzie błąd zwarcia do masy tegoż światła ale i tak jakoś to przeżyję (o ile nie będzie robiła się choinka z mijania lub będą przygasać).
  • Poziom 35  
    Istnieje coś takiego jak przekaźnik. A zasilanie jego cewki nie powinno wywalać błędu.
  • Poziom 43  
    Ponawiam prośbę:nie grzeb w aucie..
  • Poziom 12  
    Dziękuję za radę ale mając 6 aut z USA (nie jednocześnie) w zasadzie większość robię sam i zanim coś zacznę dobrze się przygotowuję - na razie 100% skuteczność.

    Jeżeli chodzi o DRL - podłączenie pod ich moduł z modyfikacjami wywala dwa błędy - zwarcie pozycji lewej i prawej do masy - nie powoduje to wyświetlenia Check Engine ale błąd jest wyłapany (poza tym światłą działają prawidłowo). Przynajmniej w FordScan błędy te są widoczne. Z tego co mi powiedziano w serwisach tylko podłączenie dedykowane nie będzie generowało błędów - ale nie o tym temat - który już został zamknięty.

    Chodzi mi o P/mgielne - robiąc u elektryka mogę spodziewać się spięcia na krótko i będę mógł je włączyć zawsze pewnie nawet na wyłączonym zapłonie czego wolałbym uniknąć. Z doświadczenia wiem, że tak drobnych rzeczy nie chcą robić bo mają ważniejsze sprawy na głowie.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zgodnie z przepisami światło przeciwmieglne tylne musi być włączane ze światłami mijania. Nie ma włączonych mijania to nie ma światła tylnego.
    Na sterowanie cewki bierzesz +12 od światłą mijania, a masę przez przełącznik. Jak kiedyś mierzyłem zwykły przekaźnik typu 541 bierze 0,08A. Samodiagnostyka świateł nie powinna tego wyłapać.
  • Poziom 12  
    Dzięki za pomoc. Czy mógłbyś podesłać jakiś schemat jak to podłączyć pod przekaźnik? Światło p/mgielne to żarówka odrębna (nie 2 żarnikowa) - oddzielna lampa oryginalna.

    Czy wg przepisów włączenie drogowych powinno wyłączać p/mgielne i po ich wyłączeniu do mijania - światło p/mgielne powinno zostać wyłączone do ponownego włączenia ?? Nigdzie tego nie mogę znaleźć.

    W kilku samochodach przerabiałem ten temat w autach z USA i w 100% było to nie do końca prawidłowo zrobione przez elektryka samochodowego (podejrzewam że raczej przez brak chęci i czasu niż brak możliwości). Tylko w 1 samochodzie było to prawie dobrze.

    Sama zależność od mijania jest dość prosta - to załatwia + po mijania ale jak rozwiązać dodatkowo przypadek - jadę po dobrej widoczności na DRL, zaczyna się zła widoczność - automat wg czujnika włącza mijania - w tym czasie zaczyna się pas mgły - włączam p/mgielne - mija pas mgły i zaczyna się dobra widoczność - czujnik wyłącza mijania (w tym p/mgielne) i włącza DRL. Następnie znowu zaczyna się zła widoczność i czujnik włącza mijania - w tym wypadku normalnie załączą się p/mgielne bo były wcześniej włączone - czy da się zrobić tak by ten drugi raz już się nie włączyły (tzn wiem że się da - ale nie wiem jak to zrobić - potrzebny drugi sygnał z włącznika)

    Kiedyś już raz to przerabiałem ale czas robi swoje i nie siedząc w temacie człowiek zapomina.