Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SONY CDX-G3100UV - Radio nie wyłącza się, samochód wariuje...

16 Wrz 2016 18:03 918 7
  • Poziom 5  
    Witam,
    Mam taki problem odnośnie radia i samochodu.
    Mój samochód: Peugeot 1007 2005r. 1.4 HDi
    Radio: SONY CDX-G3100UV

    Zmieniłem radio w moim samochodzie, ponieważ fabryczny sprzęt był mało funkcjonalny. Kupiłem nowe radio w Media... Wyjąłem stare radio, odpiąłem kostki. Nową szufladę zamontowałem, podłączyłem radio poprzez kostki. Wszystko ładnie pięknie.
    Po włączeniu zapłonu, włączyłem radio. Działą bez problemu.

    Problemy pojawiły się po wyłączeniu.

    Po 1.
    Radio nie wyłącza się po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

    Po 2.
    Po wyłączeniu silnika i radia (poprzez przycisk na radiu) po około minucie wskazówka prędkościomierza, obrotomierza oraz stanu paliwa zmienia swoją pozycję z "samego dołu" do poziomu, który opisany jest jako "0". Dzieje się tak z 5/6 razy po czym następuje zanik zasilania. Na około 3 sekundy nie ma napięcia w samochodzie, nie można otworzyć drzwi (drzwi w tym samochodzie otwierają się elektrycznie :D). Radio resetuje swoje ustawienia.

    Proszę o pomoc i dziękuję
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Witaj,przewody B+ i back up [plus 12 stały i plus 12 po włączeniu stacyjki]masz prawidłowo podłączone?Od strony instalacji auta nie mogą być zwarte razem.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 5  
    Przewody podłączyłem raczej dobrze. Próbowałem tak jak jest fabryczne oraz przełożyłem przewody "na odwrót" odnośnie podłączenia acc. Takie propozycje podłączenia znalazłem w instrukcji. Nadal jest taki sam efekt.
    Mierząc woltomierzem na jednym kablu jest +12 a na drugim -12. Może coś z tym musze zrobić ?
    Jak moge sprawdzić czy moja auto posada wgl acc ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kot mirmur napisał:
    Witaj,przewody B+ i back up [plus 12 stały i plus 12 po włączeniu stacyjki]masz prawidłowo podłączone?Od strony instalacji auta nie mogą być zwarte razem.



    Przewody podłączyłem raczej dobrze. Próbowałem tak jak jest fabryczne oraz przełożyłem przewody "na odwrót" odnośnie podłączenia acc. Takie propozycje podłączenia znalazłem w instrukcji. Nadal jest taki sam efekt.
    Mierząc woltomierzem na jednym kablu jest +12 a na drugim -12. Może coś z tym musze zrobić ?
    Jak moge sprawdzić czy moja auto posada wgl acc ?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
  • Poziom 5  
    kot mirmur napisał:
    Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?


    Te -12 v jest na samej kostce. Mierzyłem czy w ogóle przez kostki przechodzi napięcie. Fabryczne radio działało normalnie wiec nie wiem. Pójdę zmierzyć amperomierzrm jakie wartości pokazuje. Ogólnie myślałem że -12 v idzie ze stacyjki jako przeciwne napięcie do uruchomienia. Dam znać ile pokazał amperomierz
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Uważaj z tym amperomierzem ,możesz coś popsuć.Ze stacyjki idą raczej same plusy.
  • Poziom 5  
    kot mirmur napisał:
    Uważaj z tym amperomierzem ,możesz coś popsuć.Ze stacyjki idą raczej same plusy.


    Z amperomierzem sie nie udało. Voltonierz pokazuje 12 V oraz -12 V. Tam gdzie pokazuj -12 V przy wyłączonym silniku nie ma w ogóle napięcia. Wynikałoby z tego że tam pojawia się napięcie ze stacyjki tylko dlaczego po podłączeniu według schematu instrukcji radio nie wyłącza sie ?! Może jakaś kostka nie styka. Popróbuje jutro i dam znać. Dzięki za pomoc narazie
  • Poziom 5  
    kot mirmur napisał:
    Uważaj z tym amperomierzem ,możesz coś popsuć.Ze stacyjki idą raczej same plusy.


    Radio już działa. Okazało się iż -12 V brało się z teg, że na odwrót przykładałem czerwony i czarny styk do mierzenia :D :shii:

    Radio wyłącza się po 100 sekundach, ponieważ dopiero po 100 s zostaje odcięte napięcie z zapłonu. Myślę, że jest to kwestia przekaźnika.

    Dzięki za wszelką pomoc 😉