Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI 2002 - Fabia 1.4 MPI szarpie na PB na jałowym, na LPG jest ok.

16 Wrz 2016 20:59 1941 9
  • Poziom 12  
    Witam, może ktoś z doświadczonych kolegów spotkał się już z podobnym problemem i coś poradzi.
    Celowo umieściłem temat w dziale LPG, gdyż mam wrażenie, że dla znawców instalacji fakt, że posiada LPG może być kluczowy do rozwiązania zagadki.

    Fabia 2002r. 1.4MPI 60KM.
    Nie mam pojęcia co tam za instalacja siedzi - ogarniam tylko sekwencję. Dopływ gazu jest doczepiony do jakiejś wkrętki zaraz nad przepustnicą. Przełącza na LPG przy 2 tys. obrotów.

    Problemem jest praca na jałowym na PB. Szarpie, drga, krztusi się - choć nie gaśnie - i faluje obrotami w zakresie 600-1000. Po dodaniu gazu problem znika, po przełączeniu na LPG także.
    Auto jest w rodzinie od nowości, a taka nieprzyjemna praca na PB na jałowym występuje od lat.

    Sprawdzałem na VAG'u i wywala błąd ubogiej mieszanki na PB - na gazie już nie patrzyłem.
    Sprawdzałem odczyty, ale diagnostyka jest tam dość dziwna - kanały w VAG'u są niezbyt dobrze opisane w każdym razie kilka faktów:
    -wtrysk na jałowym około 2-3ms na LPG i 4ms na PB Jednocześnie ciśnienie w kolektorze jest proporcjonalnie wyższe na PB.
    -ciężko jest dojść gdzie są korekty, ale to co sprawdziłem, to że krótkie na PB zubażają pomiędzy -14 a -20% na jałowym i napięcie stoi na 0.
    -na LPG zubaża jeszcze bardziej - koło -25, ale o dziwo napięcie skacze 0-1. Odpinałem sondę - nic to nie zmieniało.
    -podczas jazdy korekty są ok

    Jak poszukałem w necie to problem falowania w tym aucie jest bardzo popularny, ale nigdzie nie widać konkretnych skutecznych rozwiązań. Niektórym pomagała wymiana uszczelki pod głowicą, ale czy przypadkiem gdyby to była uszczelka to na LPG nie powinno być też źle?

    Co tu można sprawdzić prócz wyczyszczenia przepustnicy?

    Co jest takiego w tej instalacji LPG, że gdy włączone jest LPG to silnik pracuje poprawnie?
  • Poziom 39  
    Zapewne na LPG odpina sondę i dlatego jest w miarę.
  • Poziom 12  
    Czyli obstawiasz, że leży sonda? To czemu na gazie skacze 0-1, a na benzynie nie?
    Sonda nie powinna wywalać błędu na vagu typowego dla sondy?

    Dzisiaj wyjąłem przepustnicę, ale jednak jakiś tam mechanik kiedyś ją czyścił, bo nie wymagała czyszczenia.
    Wyciągnąłem wtryski i kręciłem rozrusznikiem - wszystkie cztery dają ładną mgiełkę.
    Trochę przeczyściłem czubki, ale nie było wielkiej potrzeby.
    W kolektorze syf, ale to pewnie norma.

    Ręce opadają...
  • Poziom 37  
    Bo ecu lpg emuluje sonde stąd masz oscylacje. Sprawdź sonde na pb na wyższych rpm, jak leży na 0 to odepnij kleme na 15minut i sprawdź ponownie na full rozgrzanym silniku i na wolnych jak i wyższych rpm. Jak dalej leży to wymiana.
  • Poziom 12  
    W aucie została wymieniona uszczelka pod głowicą, bo syf był w zbiorniczku i potrafiło wywalać oraz spalać płyn.

    Miałem nadzieję, że wyeliminuje to także niestabilną pracę na biegu jałowym, ale niestety, nic z tego.
    Mechanik wymienił też oringi wtryskiwaczy, twierdził, że od tego mogło źle pracować, bo któryś był przygnieciony. Niestety się mylił. Dalej jest jak było. Na LPG płynnie, na benzynie drgania/krztuszenie się.

    Jutro będę sprawdzał te korekty sondy, bo ciągle wywala błąd 16555.


    Sprawdzałem dziś sondę.
    Na PB podczas dodawania gazu czy też podczas jazdy stoi ciągle na bogato - około 0.9V.
    Jak tylko schodzi na jałowy to leci na ubogo - 0 - 0.04V.
    Na LPG podczas dodawania gazu czy jazdy oscyluje ładnie 0-1. Na jałowym to samo...
    Jednocześnie czas wtrysku i ciśnienie w kolektorze na LPG jest takie jak być powinno...

    Nie wiem szczerze mówiąc gdzie szukać...
  • Poziom 1  
    Wymieni pompę paliwowym ona powinna dawać 3 do 4 barów miałem taki przypadek
  • Poziom 37  
    Tak gratulujemy. Sonda idzie w bogaty a pompa do zmiany.
  • Poziom 21  
    succub napisał:
    Nie wiem szczerze mówiąc gdzie szukać...


    Po objawach wygląda na to iż przez źle ustawioną instalację LPG mapa PB się rozjechała. Proponuję przełączyć na PB i zrobić z 200km i obserwować czy nie ma poprawy.
  • Poziom 37  
    Ja bym proponował podłączyć VAGa i skasować adaptację oraz podglądnąć korekty paliwowe. Niestety te silniki do zbyt trwałych nie należą i w okolicy 200kkm należy spodziewać się remontu. Bywa też problem z UPG.
  • Poziom 21  
    Adaptacja przepustnicy też by się przydała