Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pospolite najczęstsze uszkodzenia i usterki napędów bram. Czytaj zanim napiszesz

Marek J. 16 Sep 2016 23:43 20115 0
  • #1
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    Sprawdzenie zasilania
    - wiadomo że urządzenie włączone do prądu działa lepiej...
    Sprawdzenie baterii w pilotach i samych pilotów
    -świcąca się dioda nie musi świadczyć o poprawnym działaniu, a słaba bateria zmniejszy zasięg
    Sprawdzenie bezpieczników i ewentualnej przyczyny ich uszkodzenia
    - powodem może być np. przepalona żarówka, uszkodzony moduł przerywacza, uszkodzona fotokomórka, przewód pod kostką czy ślimak w centrali
    Sprawdzenie przewodów do ruchomych siłowników
    - podczas pracy przewody zginają się w różne strony, co może spowodować niewidoczną przerwę lub zwarcie wewnątrz izolacji
    Sprawdzenie fotokomórek oraz innych zabezpieczeń i przewodów łączących je z centralą
    - nie należy zakładać, że przy ich uszkodzeniu brama powinna się otwierać.
    W niektórych modelach i przy funkcji fototestu ich uszkodzenie unieruchomi automat. W fotokomórkach potrafią zagnieździć się pajączki czy inne robactwo którego Noe nie wywalił z Arki - warto to sprawdzić...

    Sprawdzenie/wymiana kondensatorów "rozruchowych" (dotyczy silników na 230V)
    - kondensatory posiadają elektrolit i są dość wrażliwe na różnice temperatur. Z upływem czasu ich pojemność maleje, przez co automat wydaje się coraz słabszy/wolniejszy aż przestaje pracować.
    Sprawdzenie poprawności działania wyłączników krańcowych (jeżeli występują)
    - uszkodzenie któregoś z nich może spowodować, że siłownik będzie pracował tylko w jednym kierunku lub w innych rodzajach automatyk nie będą realizowane spowolnienia czy zatrzymania w określonym miejscu
    Sprawdzenie poprawności działania mechanicznego (bez siłowników czyli wysprzęglonych bram, skrzydeł)
    - nawet najlepszy automat nie poradzi sobie z ciężko pracującą bramą.. ( uszkodzone rolki, zawiasy, prowadzenia, sprężyny itp)
    Organoleptyczne - czyli dokładne sprawdzenie "gołym okiem" i dostępnymi przyrządami stanu centrali i osprzętu
    - chodzi o nadpalone styki złączy, zaśniedziałe, skorodowane czy nadpalone ścieżki na płytce drukowanej, "luźne" czy przerwane cewki na rdzeniach ferrytowych, zimne luty itp itd...

    Większość z ww usterek była opisywana na forum. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki odnośnie konkretnego modelu czy usterki...
    Poza tym proszę zaopatrzyć się w instrukcję która (przeczytana ze zrozumieniem) rozwiąże wiele wątpliwości (większość można znaleźć w sieci), a nie czekać na "gotowca" podanego na "złotej tacy"...
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Computer ControlsComputer Controls