Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pospolite najczęstsze uszkodzenia i usterki napędów bram. Czytaj zanim napiszesz

Marek J. 16 Wrz 2016 23:43 8862 0
  • #1
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Sprawdzenie zasilania
    - wiadomo że urządzenie włączone do prądu działa lepiej...
    Sprawdzenie baterii w pilotach i samych pilotów
    -świcąca się dioda nie musi świadczyć o poprawnym działaniu, a słaba bateria zmniejszy zasięg
    Sprawdzenie bezpieczników i ewentualnej przyczyny ich uszkodzenia
    - powodem może być np. przepalona żarówka, uszkodzony moduł przerywacza, uszkodzona fotokomórka, przewód pod kostką czy ślimak w centrali
    Sprawdzenie przewodów do ruchomych siłowników
    - podczas pracy przewody zginają się w różne strony, co może spowodować niewidoczną przerwę lub zwarcie wewnątrz izolacji
    Sprawdzenie fotokomórek oraz innych zabezpieczeń i przewodów łączących je z centralą
    - nie należy zakładać, że przy ich uszkodzeniu brama powinna się otwierać.
    W niektórych modelach i przy funkcji fototestu ich uszkodzenie unieruchomi automat. W fotokomórkach potrafią zagnieździć się pajączki czy inne robactwo którego Noe nie wywalił z Arki - warto to sprawdzić...

    Sprawdzenie/wymiana kondensatorów "rozruchowych" (dotyczy silników na 230V)
    - kondensatory posiadają elektrolit i są dość wrażliwe na różnice temperatur. Z upływem czasu ich pojemność maleje, przez co automat wydaje się coraz słabszy/wolniejszy aż przestaje pracować.
    Sprawdzenie poprawności działania wyłączników krańcowych (jeżeli występują)
    - uszkodzenie któregoś z nich może spowodować, że siłownik będzie pracował tylko w jednym kierunku lub w innych rodzajach automatyk nie będą realizowane spowolnienia czy zatrzymania w określonym miejscu
    Sprawdzenie poprawności działania mechanicznego (bez siłowników czyli wysprzęglonych bram, skrzydeł)
    - nawet najlepszy automat nie poradzi sobie z ciężko pracującą bramą.. ( uszkodzone rolki, zawiasy, prowadzenia, sprężyny itp)
    Organoleptyczne - czyli dokładne sprawdzenie "gołym okiem" i dostępnymi przyrządami stanu centrali i osprzętu
    - chodzi o nadpalone styki złączy, zaśniedziałe, skorodowane czy nadpalone ścieżki na płytce drukowanej, "luźne" czy przerwane cewki na rdzeniach ferrytowych, zimne luty itp itd...

    Większość z ww usterek była opisywana na forum. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki odnośnie konkretnego modelu czy usterki...
    Poza tym proszę zaopatrzyć się w instrukcję która (przeczytana ze zrozumieniem) rozwiąże wiele wątpliwości (większość można znaleźć w sieci), a nie czekać na "gotowca" podanego na "złotej tacy"...
  • Computer ControlsComputer Controls