Sprawdzenie zasilania
- wiadomo że urządzenie włączone do prądu działa lepiej...
Sprawdzenie baterii w pilotach i samych pilotów
-świcąca się dioda nie musi świadczyć o poprawnym działaniu, a słaba bateria zmniejszy zasięg
Sprawdzenie bezpieczników i ewentualnej przyczyny ich uszkodzenia
- powodem może być np. przepalona żarówka, uszkodzony moduł przerywacza, uszkodzona fotokomórka, przewód pod kostką czy ślimak w centrali
Sprawdzenie przewodów do ruchomych siłowników
- podczas pracy przewody zginają się w różne strony, co może spowodować niewidoczną przerwę lub zwarcie wewnątrz izolacji
Sprawdzenie fotokomórek oraz innych zabezpieczeń i przewodów łączących je z centralą
- nie należy zakładać, że przy ich uszkodzeniu brama powinna się otwierać.
W niektórych modelach i przy funkcji fototestu ich uszkodzenie unieruchomi automat. W fotokomórkach potrafią zagnieździć się pajączki czy inne robactwo którego Noe nie wywalił z Arki - warto to sprawdzić...
Sprawdzenie/wymiana kondensatorów "rozruchowych" (dotyczy silników na 230V)
- kondensatory posiadają elektrolit i są dość wrażliwe na różnice temperatur. Z upływem czasu ich pojemność maleje, przez co automat wydaje się coraz słabszy/wolniejszy aż przestaje pracować.
Sprawdzenie poprawności działania wyłączników krańcowych (jeżeli występują)
- uszkodzenie któregoś z nich może spowodować, że siłownik będzie pracował tylko w jednym kierunku lub w innych rodzajach automatyk nie będą realizowane spowolnienia czy zatrzymania w określonym miejscu
Sprawdzenie poprawności działania mechanicznego (bez siłowników czyli wysprzęglonych bram, skrzydeł)
- nawet najlepszy automat nie poradzi sobie z ciężko pracującą bramą.. ( uszkodzone rolki, zawiasy, prowadzenia, sprężyny itp)
Organoleptyczne - czyli dokładne sprawdzenie "gołym okiem" i dostępnymi przyrządami stanu centrali i osprzętu
- chodzi o nadpalone styki złączy, zaśniedziałe, skorodowane czy nadpalone ścieżki na płytce drukowanej, "luźne" czy przerwane cewki na rdzeniach ferrytowych, zimne luty itp itd...
Większość z ww usterek była opisywana na forum. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki odnośnie konkretnego modelu czy usterki...
Poza tym proszę zaopatrzyć się w instrukcję która (przeczytana ze zrozumieniem) rozwiąże wiele wątpliwości (większość można znaleźć w sieci), a nie czekać na "gotowca" podanego na "złotej tacy"...
- wiadomo że urządzenie włączone do prądu działa lepiej...
Sprawdzenie baterii w pilotach i samych pilotów
-świcąca się dioda nie musi świadczyć o poprawnym działaniu, a słaba bateria zmniejszy zasięg
Sprawdzenie bezpieczników i ewentualnej przyczyny ich uszkodzenia
- powodem może być np. przepalona żarówka, uszkodzony moduł przerywacza, uszkodzona fotokomórka, przewód pod kostką czy ślimak w centrali
Sprawdzenie przewodów do ruchomych siłowników
- podczas pracy przewody zginają się w różne strony, co może spowodować niewidoczną przerwę lub zwarcie wewnątrz izolacji
Sprawdzenie fotokomórek oraz innych zabezpieczeń i przewodów łączących je z centralą
- nie należy zakładać, że przy ich uszkodzeniu brama powinna się otwierać.
W niektórych modelach i przy funkcji fototestu ich uszkodzenie unieruchomi automat. W fotokomórkach potrafią zagnieździć się pajączki czy inne robactwo którego Noe nie wywalił z Arki - warto to sprawdzić...
Sprawdzenie/wymiana kondensatorów "rozruchowych" (dotyczy silników na 230V)
- kondensatory posiadają elektrolit i są dość wrażliwe na różnice temperatur. Z upływem czasu ich pojemność maleje, przez co automat wydaje się coraz słabszy/wolniejszy aż przestaje pracować.
Sprawdzenie poprawności działania wyłączników krańcowych (jeżeli występują)
- uszkodzenie któregoś z nich może spowodować, że siłownik będzie pracował tylko w jednym kierunku lub w innych rodzajach automatyk nie będą realizowane spowolnienia czy zatrzymania w określonym miejscu
Sprawdzenie poprawności działania mechanicznego (bez siłowników czyli wysprzęglonych bram, skrzydeł)
- nawet najlepszy automat nie poradzi sobie z ciężko pracującą bramą.. ( uszkodzone rolki, zawiasy, prowadzenia, sprężyny itp)
Organoleptyczne - czyli dokładne sprawdzenie "gołym okiem" i dostępnymi przyrządami stanu centrali i osprzętu
- chodzi o nadpalone styki złączy, zaśniedziałe, skorodowane czy nadpalone ścieżki na płytce drukowanej, "luźne" czy przerwane cewki na rdzeniach ferrytowych, zimne luty itp itd...
Większość z ww usterek była opisywana na forum. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki odnośnie konkretnego modelu czy usterki...
Poza tym proszę zaopatrzyć się w instrukcję która (przeczytana ze zrozumieniem) rozwiąże wiele wątpliwości (większość można znaleźć w sieci), a nie czekać na "gotowca" podanego na "złotej tacy"...