Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v

uchonek 17 Wrz 2016 19:38 2448 21
  • #1 17 Wrz 2016 19:38
    uchonek
    Poziom 6  

    Witam
    Długo się zastanawiałem w jakim dziale zadać pytanie, ale w końcu zdecydowałem się na ten.
    Posiadam pompkę samochodową (kompresor). Jednak jest on na zapalniczkę 12v. Mam przejściówkę z gniazdka na zapalniczkę ale jedynie 500mA, i kompresor nawet się nie uruchamia. Czy jest możliwość podłączenia jej do gniazdka 240v ? A jeśli tak to w jaki sposób.
    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)

    0 21
  • #2 17 Wrz 2016 19:45
    Ture11
    Poziom 35  

    Musisz znaleźć zasilacz o wysokiej wydajności prądowej - myślę, że zamiast 0,5A potrzebuje mieć tak na oko - ze 12A i to bez elektronicznego zabezpieczenia (ze względu na prąd udarowy przy starcie silnika). Kompresor musi być uruchamiany bez obciążenia (czyt. odłączony od pompowanego obiektu).

    0
  • #3 17 Wrz 2016 20:09
    uchonek
    Poziom 6  

    Zasilacze rozważałem, jednak na taki zasilacz trzeba wydać trochę pieniędzy i myślałem, że akurat jest jakiś sposób. No cóż... dzięki za odpowiedź

    0
  • #5 17 Wrz 2016 21:04
    uchonek
    Poziom 6  

    Zasilacz posiadam. Jednak z której linii skorzystać i jak to podłączyć nie mam pojęcia. Jakieś sugestie ? Mam zasilacz bodajże 400w

    0
  • #7 17 Wrz 2016 21:25
    niewolno2
    Poziom 39  

    uchonek napisał:
    Zasilacz posiadam. Jednak z której linii skorzystać i jak to podłączyć nie mam pojęcia. Jakieś sugestie ? Mam zasilacz bodajże 400w

    Wykorzystujesz gałąź 12V posiadającą wydajność prądową minimum 15A aby silnik mógł ruszyć.

    0
  • #9 17 Wrz 2016 22:03
    uchonek
    Poziom 6  

    Dlaczego komputerowy zasilacz nie miałby ruszyć ? Prostownika nie posiadam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v W jaki sposób spróbować podłączyć do zasilacza ? Wybaczcie moją zerową znajomość elektryki

    0
  • #10 17 Wrz 2016 22:18
    niewolno2
    Poziom 39  

    klamocik napisał:
    Komputerowy zaslacz nie ruszy najprostszy prostownik do ładowania tak.

    I tu kolega się myli, taki zasilacz naprawdę wiele potrafi. Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v

    0
  • #11 17 Wrz 2016 22:21
    jesion40
    Poziom 27  

    W momencie startu silnik kompresora chce pobrać prąd znacznie większy niż podczas normalnej pracy. Co prawda tylko przez ułamek sekundy, ale to wystarczy, żeby zadziałało elektroniczne zabezpieczenie zasilacza komputerowego. Zwykły, prymitywny prostownik natomiast zareaguje jedynie chwilowym spadkiem napięcia, ale ten podwyższony prąd popłynie za krótko, by przepalił się bezpiecznik topikowy.

    Ale spróbować możesz - nadzieja umiera ostatnia....

    1
  • #12 17 Wrz 2016 22:32
    uchonek
    Poziom 6  

    Jutro wezmę się za to i dam znać jak poszło. Oby nie musiała umierać :)

    0
  • #14 17 Wrz 2016 22:50
    uchonek
    Poziom 6  

    Kiedyś byłą karteczka ale gdzieś odpadła. Sprawdzałem na kompresorze kolegi i na tamtym było 12A

    0
  • #15 17 Wrz 2016 22:55
    niewolno2
    Poziom 39  

    Czyli 144W, głowy nie urywa a i silnik jaki tam został zastosowany to nie jakiś wielkolud, sprawa najważniejsza to aby zasilacz nie "siadał" przy starcie ot i cała tajemnica.

    0
  • #16 17 Wrz 2016 23:49
    Aress124
    Poziom 14  

    niewolno2 napisał:
    klamocik napisał:
    Komputerowy zaslacz nie ruszy najprostszy prostownik do ładowania tak.

    I tu kolega się myli, taki zasilacz naprawdę wiele potrafi. Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v

    Tam ma być chyba COM = 0V a nie -12V.
    A tak poza tym to linia -12V ma małą wydajność prądową.

    0
  • #17 17 Wrz 2016 23:53
    niewolno2
    Poziom 39  

    Ma być COM jeżeli będzie wykorzystany zasilacz ATX a jeżeli będzie zwykły zasilacz to minus 12V to tak dla ścisłości i sprawa druga to nie wiemy jaki zasilacz ATX będzie użyty w tym przypadku.

    0
  • #18 18 Wrz 2016 00:20
    uchonek
    Poziom 6  

    Czyli jeśli użyje ATX to zamiast -12v podłączyć do któregoś portu COM ? i w jaki sposób najlepiej będzie podpiąć 2 styki na wtyczce z kompresora do jednego com na zasilaczu ?

    0
  • #19 18 Wrz 2016 00:27
    niewolno2
    Poziom 39  

    Ma być COM w zasilaczu ATX, zastosuj gniazdo zapalniczki 12V będzie Ci łatwiej to wszystko ogarnąć. Sprawdź jakiej wydajności prądowej jest gałąź 12V w zasilaczu ATX.

    0
  • #20 19 Wrz 2016 10:21
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    Zrób sobie kabelek z klipsami i podepnij do akumulatora bezpośrednio - na końcu możesz dać gniazdko zapalniczki.

    Co do zasilacza ATX - wiele nowych zasilaczy ma na linii 12V1 od dwudziestu paru do kilkudziesięciu A (ponad 50A).

    0
  • #21 19 Wrz 2016 13:49
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 33  

    niewolno2 napisał:
    klamocik napisał:
    Komputerowy zaslacz nie ruszy najprostszy prostownik do ładowania tak.

    I tu kolega się myli, taki zasilacz naprawdę wiele potrafi. Podłączenie kompresora samochodowego 12V do gniazka 240v
    Kolega ma widać mało doświadczeń z podłączaniem silników do zasilaczy komputerowych. Te powyżej 100W często nie ruszają bo udar prądowy podczas rozruchu powoduje zadziałanie zabezpieczeń w zasilaczu.

    Do autora tematu: jeśli masz zasilacz komputerowy to warto spróbować. Podłączasz żółty do tego bolca w środku, a czarny do tych blaszek z boku.

    0
  • #22 19 Wrz 2016 18:10
    uchonek
    Poziom 6  

    Właśnie się zabieram do tego. Jedna żyła wystarczy do jednego i drugiego ?

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Wszystko pięknie działa :) Dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość, bo zdaje sobie sprawę, że trzeba ją mieć odpowiadając pewnie po raz któryś na podstawowe pytania

    0