Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arduino jak zrobić, jaki sterownik

hotdriver 18 Wrz 2016 19:08 1137 7
  • #1 18 Wrz 2016 19:08
    hotdriver
    Poziom 9  

Witam wszystkich, na wstępie chciałbym przeprosić za to co spytam, jestem początkujący w Arduino Uno więc wybaczcie oraz jeśli założyłem temat w złym miejscu proszę o przesunięcie. Otóż mam problem potrzebuje storzyć układ który za pomocą przycisku po jednym kliknięciu uruchomi 4 silniczki DC np. w lewą stronę i np. po 5 sekundach silniczki same się zatrzymają dopiero po ponownym naciśnięciu przycisku silniczki ruszą analogicznie w druga stronę w tym przypadku w prawą i również zatrzymają się po 5 sekundach. Pytanie jak to zrobić czy potrzebuje jakiś sterownik silników i czy silniczki muszą posiadać każdy z osobna sterownik czy wystarczy podłączyć je równolegle oraz jak by mógł wyglądać mniej więcej kod?? proszę o pomoc

0 7
  • Pomocny post
    #2 18 Wrz 2016 19:56
    Stefan_2000
    Poziom 17  

hotdriver napisał:
    czy silniczki muszą posiadać każdy z osobna sterownik

Skoro chcesz sterować silniczkami w obu kierunkach to potrzebuejsz mostek H: wygogjal sobie hasło "arduino h bridge". Są gotowe moduły na L298N, można ten moduł łatwo wysterować z arudino, sterować prędkością obrotową za pomocą PWM itp.

pozdrawia.

0
  • #3 18 Wrz 2016 20:59
    hotdriver
    Poziom 9  

To wystarczy mi tylko taki jeden sterownik na 4 silniki czy musze miec na kazdy silnik osobny sterownik

0
  • Pomocny post
    #4 20 Wrz 2016 19:02
    m4me
    Poziom 10  

Jeśli nie potrzebujesz sterować każdym z siników osobno to wystarczy ci jeden mostek H. Musisz tylko pamiętać o tym aby silniki sumarycznie nie pobierały większego prądu niż maksymalny, który może popłynąć przez mostek.

0
  • #5 23 Wrz 2016 08:51
    SylwekK
    Poziom 28