Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 Picasso - Błąd systemu dozowania dodatku do paliwa-Dodanie dodatku ni

18 Wrz 2016 20:17 6726 9
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z takim komunikatem jak powyżej.
    Pytanie dotyczy mojego zmartwienia czy jest słuszne czy dodatek jest dodawany?
    Pompka sprawdzona diagbox-em i słychać że pompuje.
    Nie ma innych błędów z tym związanych. Ogólnie tego też nie pokazuje jako błąd tylko widać taki komunikat kiedy wejdę w standardowe parametry.
    Pytanie czy tak mam być a dodatek jest dodawany?
    Fizycznie dodatek znajduję się w kroplówce, lecz także same wypalania filtra są dość częste.
    Gdzie znaleźć speca, który mi to magicznie naprawi?
    Czy sprawdzić jakiś czujnik?
    Jestem troszkę zagubiony, a już się cieszyłem, że skutecznie zdiagnozowałem usterkę "system polution faulty" i wymieniłem EGR, a tu kolejny klops.
    Dla info dodaję plik jak to wygląda w diagu.
  • Poziom 9  
    Żeby była jasność dodatek w kroplówce jeszcze jest bo sam sprawdzałem. Czy fap kończy żywot to nie wypowiem się, ale nawet wtedy nie powinno być takiego komunikatu i dodatek powinien byc dozowany.
  • Poziom 29  
    A korek wlewu paliwa sprawny nie ma jego błędu??
  • Poziom 9  
    błędu korka nie ma. Pytanie czy musi się pokazać jeżeli jest niesprawny czy może jakimś trafem komputer po prostu go ignoruje i nie wyświetla?
    Model auta to c4 picasso 2009, i nie wiem do końca czy tutaj nie dolewa kiedy w zbiorniku paliwa jego ilość przy tankowaniu przekroczy 7l.
    Czujnik można sprawdzić ręcznie pytanie jaki prąd i w którym momencie powinien się na nim pojawić?
    Tak na marginesie przeglądając rysunki serwisowe w tym modelu nie ma czujnika przy wlewie paliwa :| ???

    Czyli co tankowanie min 10l później wyłączenie zapłonu i sprawdzenie czy słychać pompkę?
    HMM a jakby zrestartować kompa?? Co wy na to?
    Kurcze już różne pomysły mi chodzą po glowie
  • Poziom 36  
    raduch85 napisał:
    Pytanie czy musi się pokazać jeżeli jest niesprawny czy może jakimś trafem komputer po prostu go ignoruje i nie wyświetla?


    Nie ma takiego błędu jest stan zamknięty otwarty.
    Widzisz diagbox to nie wszystko , trzeba się umieć nim posłużyć i to według procedur . Bez złośliwości , udaj się do kogoś kto wie o tym narzędziu dostatecznie dużo żeby ci pomóc.
    Opiszesz dokładnie sposób wymiany EGR?
  • Poziom 9  
    Spoko. Nie mam urazu. Uczę się, wiec dlatego oddałem auto do diagnostyki osobą co niby się znają.
    Dla jasności w moim modelu nie ma czujnika korka paliwa - dane z danych serwisowych jak i z diagbox.
    Otrzymałem odpowiedź, że ten typ tak ma, bo inne modele jakie mieli np. 2.0 też miał taki komunikat.
    Czyli odpowiedź: Wszystko powinno działać normalnie.
    Wymiana EGR : kupno oryginału jaki miałem wcześniej + nowa obejma skręcana oraz uszczelka, wyciągnięcie starego, adaptacja na zimnym silniku, komunikat polution fault nie występuje.( chyba że chcesz w szczegółach to mogę napisać ;)
    Pozostaje mi dla świętego spokoju kanister, wejście do kanału i jeden leje i odpala drugi sprawdza czy pompka pracuje.
  • Poziom 36  
    Brakuje informacji o zapisanej wymianie EGR i adaptacji.
    Wykonaj test elementów wykonawczych, zobaczysz czy pompka podaje.
  • Poziom 9  
    Test elementów wykonawczych zrobiony pompka pracuje. Słychać ją głośno i wyraźnie. Płyn płynie w rurce. Sprawdziłem.
    EGR był podany adaptacji zgodnie z instrukcjami programu wyłącz zapłon, włącz zapłon, odczekaj 30 sek., zakończony komunikatem, że adaptacja wykonana prawidłowo.
    Dzisiaj był test z tankowaniem z kanistra 15l w garażu z kanałem.

    Procedura : tankowanie na wyłączonym silniku, następnie kluczyk na zapłon, później odpalenie, wyłączenie i nasłuchiwanie w kanale przy pompce i kroplówce( u mnie po prawej stronie za nadkolem, przy progu) tak dwa razy i nic żadnego dodania środka.
    Przypominam że podczas sprawdzania programem chodziła aż miło.
    Moja diagnoza błąd który się pojawił jak dla mnie jest poprawny, czyli nie dozuje eloysa ;(

    Szukam speca co to naprawi, bo ostatnia wizyta skończyła się diagnozą że wszystko powinno być ok.
  • Poziom 18  
    Ostatnio męczyłem c5 1.6HDI 9HZ, ten sam błąd po napełnieniu dodatku i skasowaniu bledu nietstety powracał. Pomogła natsepujace procedury adaptatycjne w funkcji " System filtra czastek stalych" adaptacja dodatku, reset ilosci dodatku w zbiorniku "czyli przywrocilo, ze jest napelniony na maksa", okreslenie ilosciu dodatku w zbiorniku oraz odpowietrzanie przewodów od plynu. Po tych procedurach pojechalem na trase i włączyłem dopalanie dpfa podczas jazdy. Od tamtej pory problem znikł. Niestety system dodadtku w HDI nie jest kolorowy i prosty do ogarniecią czasami trzeba się trochę pomęczyć. Niekiedy nawet ASO wymięka.