Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 3 - Wymiana klocków tył. Hamulec ręczny elektryczny 2008 150KM

19 Wrz 2016 12:07 13980 25
  • Poziom 38  
    Próbuję u ojca w samochodzie wymienić klocki z tyłu. Wczoraj przyjechał i mówi że ma komunikat " sprawdź hamulec ręczny" Oczywiście ręczny już nie działa. Okładziny klocków zjechane zostało praktycznie może 1mm. Tłoczki cofnięte. Ręczny elektryczny zwolniony za pomocą cięgna do awaryjnego luzowania ręcznego. Właśnie wybieram się po nowe klocki.

    Proszę o podpowiedź czym lub jak uruchomić na nowo ręczny. Czy tylko pozostaje CLIP czy jest jakaś inna szansa na uruchomienie tego ustrojstwa? Z Clipem będzie taki problem że w okolicy go brak.
  • Poziom 34  
    W tym autku wymienia się bez komputera, jak w takich na linkę.
  • Poziom 38  
    Czyli po wymianie klocków ręczny zacznie działać prawidłowo? Zobaczymy póki co miga i brak reakcji na zaciąganie czy zwalnianie ręcznego. Klocki kupione więc wszystko będzie wiadomo.
  • Poziom 34  
    Pod warunkiem że niema żadnej usterki.
  • Poziom 38  
    Teraz mamy dwie sprzeczne opinie. Za godzinkę lub dwie napiszę coś jak założę klocki.
  • Poziom 12  
    Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
  • Poziom 38  
    Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.
  • Poziom 30  
    janek1815 napisał:
    Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.

    Każde awaryjne odblokowanie hamulca ręcznego za pomocą linki musi być usunięte komputerem z pamięci. Inaczej hamulec nie będzie chodził. Tak bynajmniej było w sceniku i espace a w lagunie system jest ten sam.
  • Poziom 38  
    szymon198312 napisał:
    Każde awaryjne odblokowanie hamulca ręcznego za pomocą linki musi być usunięte komputerem z pamięci. Inaczej hamulec nie będzie chodził. Tak bynajmniej było w sceniku i espace a w lagunie system jest ten sam.


    I tego się będę trzymał. Klocki założone niestety ręcznego brak.

    Była próba podłączenia się Autocom niestety nie udana. Będę szukał czegoś innego.
    Ja tylko posiadam niestety Vscan STN1170 do mojego mondeo mk3 i mi wystarcza.

    Pytanie czy coś takiego z allegro ktoś testował : elm327-renault-laguna-fluence-scenic-6373993711 czy dać sobie spokój. Jutro będę poszukiwał kogoś od reno w ostateczności pozostanie ASO no chyba że jest jakaś alternatywa z tańszych interfejsów.
  • Poziom 12  
    Zapadka zaskoczyła przy zblokowaniu linek?
    To odłącz aku.
  • Poziom 38  
    Odłączałem akumulator niestety bez zmian. Czy zapadka zaskoczyła no tego to akurat nie wiem.
  • Poziom 38  
    Po czym to poznać?
  • Poziom 12  
    Po kliknięciu i niemożności przesunięcia linki.
  • Poziom 38  
    teva napisał:
    Po kliknięciu i niemożności przesunięcia linki.


    Tej która idzie do zacisków? Jutro ściągnę koła zobaczymy.
  • Poziom 38  
    Nie myślałem że pociągnę za linki które idą do zacisków i zobaczę czy zaskoczyły. Demontaż mechanizmu będzie problematyczny z powodu braku kanału.
  • Poziom 12  
    Nie będzie. Odkręć tylko prawą linkę.
  • Poziom 30  
    Nie kombinuj. Trzy minuty pod kompem i będzie zrobione. Dziwne, że autocom nie dał rady. Kiedyś używałem clipa ale to wpisywanie vin za każdym razem cokolwiek bym nie chciał zrobić jest męczące. Sprawdzałem na delphi i daje rade bez problemu. Jeśli masz brak komunikacji to może problem tkwi gdzieś głębiej?
  • Poziom 38  
    W autocom był brak komunikacji VCI czy jakoś tak. Nie będę kombinował tylko szukał kogoś z odpowiednim interfejsem. Auto było tylko raz podłączone pod clip ale w ASO aby aktywować światła do jazdy dziennej niestety nie dali rady tego aktywować tylko dostałem namiar na prywatny warsztat dość daleko i do tej pory tam nie dojechałem tzn ojciec.
  • Poziom 15  
    janek1815 po co ruszłeś tą linke awaryjnego odblokowania ręcznego , przecież ręczny odblokowuje się z kabiny wyłącznikiem .
    Teraz najprawdopodobniej jesteś skazany na serwis .
  • Poziom 38  
    urkotrebor napisał:
    janek1815 po co ruszłeś tą linke awaryjnego odblokowania ręcznego , przecież ręczny odblokowuje się z kabiny wyłącznikiem .


    Wyłącznik w kabinie już nie działał. Jak miałem wymienić te klocki. Z kabiny nie zrobisz nic skoro mechanizm dojechał do końca i linki były na maksa zaciągnięte na zaciskach. Wybieram się na poszukiwania fachowca.
  • Poziom 21  
    janek1815 napisał:
    W autocom był brak komunikacji VCI czy jakoś tak.

    W ogóle nie połączył się z autem?
    Miałem taką sytuację że kolega chciał bym mu przeinstalował na innego laptopa delphi. Po zainstalowaniu sterowników i programu nie chciał się łączyć z autem, trzeba było jeszcze w jednej zakładce Delphi wcisnąć aktualizację która wgrywała chyba dodatkowe sterowniki i "zsynchronizowywała" interfejs z komputerem.
  • Poziom 15  
    Dziś już nie pamiętam gdzie , ale chyba na Elektrodzie ktoś opisywał działanie tego ustrojstwa .
    Tam było napisane żeby nie używać awaryjnego odblokowania ręcznego bo to wiąże się z wizytą w serwisie ( dzisiaj jest już maże jakaś alternatywa ) .
    Ale skoro u Ciebie ręczny już nie działał to najprawdopodobniej doszło do jakiejś usterki mechanicznej .
    Jak dla mnie te francuskie rozwiązania z elektrycznym ręcznym są dalekie od doskonałości , w starszych wersjach (choć w obecnych chyba nic się nie zmieniło ) brakowało zabezpieczenia na wypadek zerwania linki .
    Takie zerwanie linki (lub zdjęcie i uruchomienie ręcznego) najczęściej powodowało wymielenie mechanizmu .
    Gdyby udało Ci się odnaleźć ten wątek , myślę że to by wiele wyjaśniło .