Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 3 - Wymiana klocków tył. Hamulec ręczny elektryczny 2008 150KM

janek1815 19 Sep 2016 12:07 24762 25
Texa Poland
  • #1
    janek1815
    Level 38  
    Próbuję u ojca w samochodzie wymienić klocki z tyłu. Wczoraj przyjechał i mówi że ma komunikat " sprawdź hamulec ręczny" Oczywiście ręczny już nie działa. Okładziny klocków zjechane zostało praktycznie może 1mm. Tłoczki cofnięte. Ręczny elektryczny zwolniony za pomocą cięgna do awaryjnego luzowania ręcznego. Właśnie wybieram się po nowe klocki.

    Proszę o podpowiedź czym lub jak uruchomić na nowo ręczny. Czy tylko pozostaje CLIP czy jest jakaś inna szansa na uruchomienie tego ustrojstwa? Z Clipem będzie taki problem że w okolicy go brak.
  • Texa Poland
  • #2
    Doktorr
    Level 35  
    W tym autku wymienia się bez komputera, jak w takich na linkę.
  • #3
    janek1815
    Level 38  
    Czyli po wymianie klocków ręczny zacznie działać prawidłowo? Zobaczymy póki co miga i brak reakcji na zaciąganie czy zwalnianie ręcznego. Klocki kupione więc wszystko będzie wiadomo.
  • #4
    Doktorr
    Level 35  
    Pod warunkiem że niema żadnej usterki.
  • #6
    janek1815
    Level 38  
    Teraz mamy dwie sprzeczne opinie. Za godzinkę lub dwie napiszę coś jak założę klocki.
  • Texa Poland
  • #7
    teva
    Level 13  
    Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
  • #8
    janek1815
    Level 38  
    Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    janek1815 wrote:
    Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.

    Każde awaryjne odblokowanie hamulca ręcznego za pomocą linki musi być usunięte komputerem z pamięci. Inaczej hamulec nie będzie chodził. Tak bynajmniej było w sceniku i espace a w lagunie system jest ten sam.
  • #10
    janek1815
    Level 38  
    szymon198312 wrote:
    Każde awaryjne odblokowanie hamulca ręcznego za pomocą linki musi być usunięte komputerem z pamięci. Inaczej hamulec nie będzie chodził. Tak bynajmniej było w sceniku i espace a w lagunie system jest ten sam.


    I tego się będę trzymał. Klocki założone niestety ręcznego brak.

    Była próba podłączenia się Autocom niestety nie udana. Będę szukał czegoś innego.
    Ja tylko posiadam niestety Vscan STN1170 do mojego mondeo mk3 i mi wystarcza.

    Pytanie czy coś takiego z allegro ktoś testował : elm327-renault-laguna-fluence-scenic-6373993711 czy dać sobie spokój. Jutro będę poszukiwał kogoś od reno w ostateczności pozostanie ASO no chyba że jest jakaś alternatywa z tańszych interfejsów.
  • #11
    teva
    Level 13  
    Zapadka zaskoczyła przy zblokowaniu linek?
    To odłącz aku.
  • #12
    janek1815
    Level 38  
    Odłączałem akumulator niestety bez zmian. Czy zapadka zaskoczyła no tego to akurat nie wiem.
  • #15
    teva
    Level 13  
    Po kliknięciu i niemożności przesunięcia linki.
  • #16
    janek1815
    Level 38  
    teva wrote:
    Po kliknięciu i niemożności przesunięcia linki.


    Tej która idzie do zacisków? Jutro ściągnę koła zobaczymy.
  • #18
    janek1815
    Level 38  
    Nie myślałem że pociągnę za linki które idą do zacisków i zobaczę czy zaskoczyły. Demontaż mechanizmu będzie problematyczny z powodu braku kanału.
  • #19
    teva
    Level 13  
    Nie będzie. Odkręć tylko prawą linkę.
  • #20
    szymon198312
    Level 30  
    Nie kombinuj. Trzy minuty pod kompem i będzie zrobione. Dziwne, że autocom nie dał rady. Kiedyś używałem clipa ale to wpisywanie vin za każdym razem cokolwiek bym nie chciał zrobić jest męczące. Sprawdzałem na delphi i daje rade bez problemu. Jeśli masz brak komunikacji to może problem tkwi gdzieś głębiej?
  • #21
    janek1815
    Level 38  
    W autocom był brak komunikacji VCI czy jakoś tak. Nie będę kombinował tylko szukał kogoś z odpowiednim interfejsem. Auto było tylko raz podłączone pod clip ale w ASO aby aktywować światła do jazdy dziennej niestety nie dali rady tego aktywować tylko dostałem namiar na prywatny warsztat dość daleko i do tej pory tam nie dojechałem tzn ojciec.
  • #22
    urkotrebor
    Level 18  
    janek1815 po co ruszłeś tą linke awaryjnego odblokowania ręcznego , przecież ręczny odblokowuje się z kabiny wyłącznikiem .
    Teraz najprawdopodobniej jesteś skazany na serwis .
  • #23
    janek1815
    Level 38  
    urkotrebor wrote:
    janek1815 po co ruszłeś tą linke awaryjnego odblokowania ręcznego , przecież ręczny odblokowuje się z kabiny wyłącznikiem .


    Wyłącznik w kabinie już nie działał. Jak miałem wymienić te klocki. Z kabiny nie zrobisz nic skoro mechanizm dojechał do końca i linki były na maksa zaciągnięte na zaciskach. Wybieram się na poszukiwania fachowca.
  • #24
    xray81
    Level 22  
    janek1815 wrote:
    W autocom był brak komunikacji VCI czy jakoś tak.

    W ogóle nie połączył się z autem?
    Miałem taką sytuację że kolega chciał bym mu przeinstalował na innego laptopa delphi. Po zainstalowaniu sterowników i programu nie chciał się łączyć z autem, trzeba było jeszcze w jednej zakładce Delphi wcisnąć aktualizację która wgrywała chyba dodatkowe sterowniki i "zsynchronizowywała" interfejs z komputerem.
  • #25
    urkotrebor
    Level 18  
    Dziś już nie pamiętam gdzie , ale chyba na Elektrodzie ktoś opisywał działanie tego ustrojstwa .
    Tam było napisane żeby nie używać awaryjnego odblokowania ręcznego bo to wiąże się z wizytą w serwisie ( dzisiaj jest już maże jakaś alternatywa ) .
    Ale skoro u Ciebie ręczny już nie działał to najprawdopodobniej doszło do jakiejś usterki mechanicznej .
    Jak dla mnie te francuskie rozwiązania z elektrycznym ręcznym są dalekie od doskonałości , w starszych wersjach (choć w obecnych chyba nic się nie zmieniło ) brakowało zabezpieczenia na wypadek zerwania linki .
    Takie zerwanie linki (lub zdjęcie i uruchomienie ręcznego) najczęściej powodowało wymielenie mechanizmu .
    Gdyby udało Ci się odnaleźć ten wątek , myślę że to by wiele wyjaśniło .