Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa zapłonu w motocyklu, potrzebny schemat przetwornicy HV.

probober 19 Wrz 2016 19:23 456 0
  • #1 19 Wrz 2016 19:23
    probober
    Poziom 10  

    Witam,
    w moim motocyklu (Koreańczyk z 2001r.) prawdopodobnie padły cewki HV zasilające moduł zapłonowy. Problem w tym że inni ludzie posiadający maszyny tej marki oddawali cewki do przewinięcia ale takie statory działały max miesiąc. Taki urok 125cc, za wysoka temperatura.
    Zamiast zdawać się na kapryśne cewki pomyślałem że mogę przecież zastosować zapłon typu DC CDI, prądu w maszynie mam aż nadto (na wyższych obrotach regulator zwiera ok. 10A do masy), moduł zamówię chiński najprostszy z allegro, pozostaje tylko kwestia przetwornicy.
    Cewka zapłonowa w motocyklu to prosty autotransformator. Według tego co kiedyś przeczytałem w internecie przekładnia napięciowa wynosi od 1:150 do 1:200. Chciałbym uzyskać na świecy napięcie rzędu 30kV, przyjmując mniej korzystny wariant 1:150 wiem że napięcie na uzwojeniu pierwotnym powinno wynieść 200V w piku.
    Chciałbym aby przetwornica mogła działać poprawnie w zakresie 8-16V, i dostarczać napięcie conajmniej tych dwustu wolt.
    Dodatkowa regulacja napięcia wyjściowego bardzo mocno ułatwiłaby pracę. Dużego poboru prądu się nie spodziewam. Dla zapasu bezpieczeństwa założylem 50mA,
    Chciałem wykorzystać przetwornicę do lamp Nixie projektu Mirleya ale ma ona zbyt małą wydajność prądową, innych które by spełniały kryteria nie znalazłem.
    Bardzo proszę o wrzucenie schematu, linka lub nakierowanie mnie gdzie szukać (może jakieś słowa-klucze)

    0 0