Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje

gsmowiec 19 Wrz 2016 22:16 1185 17
  • #1 19 Wrz 2016 22:16
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Witam
    Dwe sprawy:
    1.
    Peugeot 307
    r:2001
    instalacja gazowa LOVATO z 2011r
    reduktor: rgj3 (nie znam dokładnej wersji ale zatyczke od filtra w reduktorze odkręca się na duzy imbus)


    Problem polega na tym ze jak się coś nagrzeje to jest odrazu sygnalizacja braku lpg i auto jedzie na benzynie.
    Dwa miesiące temu wymieniłem dwa filtry od gazu i wydawało mi się że to coś pomogło ale chyba tyko mi się wydawało.
    Wygląda to tak że po przejechaniu 2-3km w korku badz po mieście gdy się coś nagrzeje następuje odrazu sygnalizacja braku gazu i się przełącza na benzynę.
    Wtedy musiałem wyłączyć silnik i odczekać jakiś czas aby znów można było jechać na lpg.
    W dłuższej trasie auto smiga na gazie elegancko problemy pojawiają sie gdy jeżdżę krótkie odcinki po mieście.
    Ostatnio zaobserwowałem ze nawet nie muszę jeździć samochodem aby ta usterka się pojawiała.
    W tamtym tygodniu gdy temperatura na dworze sięgała 30stopni to wystarczyło ze wyjechałem autem z garażu i postawiłem go na ok: godzine w tej temperaturze a już się nie dało jechać na gazie.
    Wygląda na to jakby się coś nagrzewało pod maską i powodowało tą usterkę.
    Co może być przyczyną (filtry wymienione)?


    2.
    Punto 2 rocznik 2001

    Mam pytanie czy klamkę od drzwi lewych tylnich można przełożyć do drzwi lewych przednich i będzie pasować?
    Pytam gdyż w drzwiach przednich mam już trochę zatartą klamkę i czasami nie odbija do końca przez co się drzwi zatrzaskują.

    0 17
  • Metalwork
  • #2 20 Wrz 2016 03:39
    psooya
    Poziom 37  

    Przyczyną może być któryś z elektrozaworow np jego cewka i gdy mocno się zagrzeje zamyka dopływ gazu. Może znikać tez zasilanie elektrozaworow albo czujnik ciśnienia lpg umiera lub któryś konektor nie łączy np na cewce elektrozaworu. Najlepiej podkompa i zobaczyć.

    0
  • #3 20 Wrz 2016 13:05
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Mam chyba taką instalacje.
    http://www.egp.pl/lovato.htm
    Jak widzę jeden elektrozawór jest w reduktorze a gdzie drugi (poniżej foto jak to wygląda w moim aucie - nie sugeruje się strzałką - służyła do czegoś innego)?
    Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje


    Można jakoś miernikiem sprawdzić czy czujnik ciśnienia lpg jest sprawny?

    0
  • Metalwork
  • Pomocny post
    #4 21 Wrz 2016 08:01
    psooya
    Poziom 37  

    Druga cewka jest na reduktorze. Można sprawdzić czujnik ale dużo prościej jest podłączyć się pod kompa.

    0
  • Pomocny post
    #5 21 Wrz 2016 09:16
    gimak
    Poziom 37  

    psooya napisał:
    Druga cewka jest na reduktorze.

    I ona może być powodem, ale to może być trudne do wykrycia. U mnie ona była przyczyną, ale złośliwość rzeczy martwych, przy jej sprawdzaniu omomierzem zawsze miała poprawne parametry. Po wyjęciu trzpienia z elektrozaworu silnik na gazie zaczął pracować normalnie. Po założeniu trzpienia i nowej cewki nie było już problemów, a cewka zdecydowała się na trwałą przerwę.

    0
  • #6 21 Wrz 2016 12:15
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Kabel do połączenia z kompem już zamówiłem ale objaśnijcie mi coś bo nie rozumiem.
    Jedną cewkę zaznaczyłem na poniższym zdjęciu (w czerwonym kóku)
    Gimak to o niej piszesz?
    Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje


    Poniżej zamieszczam filmik z rozłożonego na cześći reduktora takiego jak posiadam. - Gdzie jest pierwsza a gdzie druga cewka bo z tego co czytam to pod maską jest tyko jedna cewka na reduktorze a druga przy butli.
    Dodam jeszcze że na tej instalacji przejechałem ok 25tys.km przez 3 lata.


    Link

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Wrz 2016 12:50
    psooya
    Poziom 37  

    Jedna na butli druga pod maską więcej nie ma. Zle ci wcześniej napisałem, musiałem źle przeczytać twój post.

    0
  • #8 21 Wrz 2016 13:13
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Zmierzyłem rezystancje cewek i zauważyłem pewną rozbieżność.

    Rezystancja cewki na butli z tyłu ok 16ohm
    a
    rezystancja cewki na reduktorze z przodu pod maską ok 9ohm.

    Czy to oznacza że cewka kończy swój żywot?

    0
  • #9 21 Wrz 2016 14:03
    gimak
    Poziom 37  

    Tak to będzie ten elektrozawór, który widać na załączonym filmie. Co do oporności cewek na butli i na reduktorze, to mogą one być poprawne, bo producenci mogą być różni. U mnie na korpusie cewek było podane napięcie oraz moc i z tego można wyliczyć jaka powinna być oporność cewki. W tym wypadku jeżeli cewki są z jednej stajni (producenta) i na nich są podane te same dane, to posądzałbym o feler cewkę na butli (ma 16 ohm, a może powinna mieć 9) i przepuszcza (pobiera) za mały prąd potrzebny do zadziałania elektrozaworu.
    Proponuję na początek sprawdzić dane cewek na reduktorze i na butli. A później drogą eliminacji (przez wyjęcie trzpienia - jak ja to zrobiłem) sprawdzić który elektrozawór się nie otwiera.

    0
  • #10 21 Wrz 2016 14:37
    psooya
    Poziom 37  

    A ja bym podłączył pod kompa, suszarka ogrzewal cewki i patrzył czy się wyłączy. Rozbieranie jest ryzykiem późniejszych nieszczelności i nie zawsze "czuć" gazem a często wybucha.

    0
  • #11 22 Wrz 2016 18:06
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Więc tak:
    Jeżeli chodzi o oporność cewek to wychodzi mi coś takiego:
    - na reduktorze: 12V 15W wiec oporność powinna być w granicach 9.6ohm - u mnie jest dokładnie 9.3ohm
    - na butli: 12V 8W wiec oprność powinna być w granicach 18ohm u mnie jest 16,6ohm

    Podpiąłem go dzisiaj pod kompa i wykazało takie błędy:
    Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje


    Usunąłem te błędy,przejechałem na gazie ok 2km i błędy nie powróciły.
    Poniżej zamieszczam też zdjęcia z programu gdy auto pracowało na lpg.
    Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje


    Psooya możesz rozwinąć myśl:

    Cytat:
    ja bym podłączył pod kompa, suszarka ogrzewał cewki i patrzył czy się wyłączy.


    Gdzie i na co mam patrzeć w programie podczas ogrzewania cewek?

    0
  • #12 22 Wrz 2016 18:10
    psooya
    Poziom 37  

    Na błędy na te co popatrzyłes. Możliwe, że temperatura i jej czujnik szwankuje.

    0
  • #13 25 Wrz 2016 18:56
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    I doopa - problem znów powrócił a stało się to gdy według programu temp. gazu wynosiła ok 39*C a temp. reduktora ok 47*C
    To dziwne bo w czwartek po wykasowaniu błędów rozgrzałem auto tak że temp. reduktora była 85*C a temp. gazu ok 40*C i wszystko było w porządku - działał na gazie bezproblemowo.
    Jednakże program teraz w zakładce kody błędów niczego nie sygnalizuje.
    Próbowałem po wystąpieniu tej usterki jeszcze kilkukrotnie odpalić auto i przełączać na gaz jednak bez rezultatu - za każdym razem po przełączeniu na gaz odrazu powraca na benzynę z sygnalizacją braku gazu.
    Po przełączeniu auta na gaz słychać klikniecie pod maską czyli tak jakby elektrozawór się otwierał.

    Możecie napisać mi dokładniej jak sprawdzić czy elektrozawór się otwiera po wyjęciu trzpienia?
    Rozumiem że mam wyjąc tyko to co jest na poniższym zdjęciu(czyli ten tłoczek ze sprężynką) a to co jest na gwincie z powrotem wkręcić w reduktor i założyć cewkę?


    EDIT2
    Już chyba rozumiem.
    Ten tłoczek w trzpieniu otwiera elektrozawór, a jeśli się cewka nagrzeje i pobiera za mały prąd wtedy się elektrozawór zamyka.Jeśli wyjmę ten tłoczek to elektrozawór cały czas będzie otwarty i nawet jak cewka będzie szwankować to auto i tak będzie jechać na lpg - dobrze rozumiem?
    Tyko czy to jest bezpieczne bo ja tak odrazu nie zdiagnozuje czy usterka już ustąpiła - muszę się trochę pobujać po mieście w korkach.
    Peugeot 307 - Sygnalizacja braku lpg gdy się coś nagrzeje

    0
  • #14 25 Wrz 2016 21:00
    gimak
    Poziom 37  

    Jest jeszcze drugi elektrozawór na butli. Ja bez tego trzpienia jeździłem parę dni zanim nowa cewka nie przyszła.

    0
  • #15 26 Wrz 2016 14:46
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Rozebrałem dziś obydwa elektrozawory i ten w reduktorze był czysty ale w tym na butli było trochę syfu - przeczyściłem i zobaczę teraz efekt.
    Zauważyłem natomiast problem z czujnikiem temperatury w reduktorze - porostu ten kabelek z termistorem wyszedł z tej śruby wkręcanej w reduktor - wogole ten klej w środku nie trzymał.
    Oczyściłem tą śrubę ze starego kleju i mam teraz pytanie: Czy mogę to skleić z powrotem na silikonie czy coś innego radzicie?

    0
  • Pomocny post
    #16 26 Wrz 2016 19:01
    g107r
    Poziom 34  

    Wklej tak by dotykał obudowy/śruby, silikon i inne kleje są izolatorami temperatury.
    Wyszedł całkiem, czy sam go wyciągnąłeś ?
    MAP sensor - nim się interesowałeś ? Z tekstów znalezionych w internecie wynika że to on może być winnym tego zamieszania. Były dwa rodzaje, jeden często wadliwy. Ma również mierzyć temp gazu, a ten błąd wystąpił.

    0
  • #17 26 Wrz 2016 20:24
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany

    Wkleiłem czujnik na kleju termo przewodzącym jak będzie kiepski efekt to będę kombinował dalej.
    O map sensorze czytałem ale czy da się jego poprawne działanie sprawdzić inaczej niż przez podmianę?
    Narazie go zdemontowałem,przeczyściłem styki ale to nic nie dało.
    Co do propozycji jednej z osób aby ogrzewać cewki to też nic nie daje. Rozgrzałem cewki do 70*C i dalej auto chodziło normalnie na gazie. Zresztą ta sygnalizacja braku gazu objawia się różnie - niezależnie od temperatury.Oczywiście bardziej się nasila gdy jest ciepło na dworze.

    0