Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 - 4 biegowy automat

21 Wrz 2016 13:53 6591 33
  • Poziom 6  
    witam wszystkich....mój problem polega na 4 biegowym automacie w vw passat b5 1.8 125km.mianowicie autko nie chce ruszyc,dopiero po dodaniu gazu do 6000 t obr zaczyna się toczyc,autko jest po wymianie filtra i zalane nowym olejem. jazda do tyłu odbywa się bez przeszkod.
    poziom oleju dobry,asb nie jest w trybie awaryjnym. czy mogą to być tarczki w koszu do jazdy w przód? czy może konwerter?
    co może być przyczyną takiej usterki.prosze o pomoc.....dzięki
  • Poziom 35  
    Czy przed wymianą też tak było?

    Jaki olej zalałeś G052 162 A2?
    Jak ustalałeś poziom oleju?

    Czy na biegu 1 (nie D) jest to samo?
  • Poziom 6  
    własnie pozim oleju w mojej skrzyni to otwór na wysokości półosi,jest rurka ale tylko do dolewania gdyż jest zatkana korkiem i nie ma zadnego bagnetu.
    na 1 ,2,3 jest to samo,olej był wymieniony tydzień temu i już jego zapach to wędzony olej
    czy to czasem nie będzie konwerter??? :?:
    proszę o pomoc
  • Poziom 6  
    delikatnie szarpał,ale delikatnie
    wymiana oleju nastąpiła na wskutek wycieku oleju ( przegnił przewód przy chłodnicy ),no i troszkę jeździłem z małą ilością oleju,..
  • Poziom 20  
    raczej tak, jak nie wchodzi w tryb awaryjny i nie ma błedów

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeśli konwerter by był uszkodzony do tyłu też by nie chciał jechać
  • Poziom 6  
    nie będzie to konwerter ?
    a jeśli to tarczki ,jest to drogi gips?

    Dodano po 1 [minuty]:

    gdy nacisnę na hamulec na ,,D,, i dodam gazu obroty rosna nawet do 4-5 tys
  • Poziom 20  
    zależy ko bedzie to robił oddasz do speca od skrzyń to zapłacisz ze 4 tyś bo wymieni co sie da żeby nie było reklamacji poszukaj uzywki bedzie najtaniej pewnie
  • Poziom 35  
    Odkręć korek od dołu misy na zapalonym silniku niech zleci nadmiar, teoretycznie powinno się ustalać poziom przy 40 stopniach, choć nadmiar oleju nie powinien powodować takich objawów chyba że zalałeś pod korek. Skoro na małej ilości oleju jeździł do wymiany to wymiana oleju nie wytarła tarczek chyba że zepsuł się już przed wymianą. Ruszałeś coś przy płycie sterującej? Korek przy półosi to korek od oleju mechanizmu różnicowego i nie ma nic wspólnego z olejem hydraulicznym w skrzyni. A może masz za mało oleju skoro poziom sprawdzałeś w różnicowym a nie w skrzyni.
  • Poziom 6  
    ciaqu....... olej wlewałem rurka do wlewu aż zaczął olej z niej cieknąć,to z pewnością będzie go za dużo niżeli za mało..
    przy płycie nic nie majstrowałem...
    a oleju jest z pewnoscią pod korek.
    Dodano po 1 [minuty]:

    a mam bardzo ważne pytanie ..mianowicie czy skrzynia o kodzie DMU będzie pasowała do mojego passata b5 1.8 125 km rok produkcji 1998???
    proszę o pomoc..



    mogłem uszkodzić skrzynie wlewając zbyt duża ilość oleju??
  • Poziom 35  
    Nie koniecznie uszkodziłeś ale wszystko pływa w oleju a nie powinno, odkręć korek od dołu misy tak jak ci mówiłem to 2 min roboty. Skrzynia ma mieć prawidłowy stan oleju dopiero wtedy można ją diagnozować.
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Twoja skrzynka kwalifikuje się do naprawy, uszkodzony kosz prowadzący (forward). Koszt naprawy nie powinien przekroczyć 1000 zł. (z wymontowaniem skrzyni, naprawą i częściami). Co do kodu DMU, to właśnie Twój Passat ma taką skrzynkę.
  • Poziom 6  
    dziękuję bardzo za info

    Dodano po 2 [minuty]:

    ciuqu...czyli odkrecic korek z dołu misy i kiedy olej przestanie leciec to wtedy jest odpowiedni stan oleju???
    przecież tam zostanie ze 2,5 l oleju? :cry:
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Dokładnie tak, w misce jest około 3 l oleju na zgaszonym reszta jest w skrzyni chłodnicy i konwerterze. Nie wykręcaj czasem tej czerwonej plastikowej rurki pod korkiem bo zleci wszystko. Poziom ustala się przy 40°C ale nawet jak spuścisz na zimnym będzie lepiej niż niewiadomy stan oleju.
  • Poziom 6  
    skrzynia na warsztacie ..ku memu zdziwieniu zamiast skrzyni DMU siedziała EPV I teraz czy to jest zamiennik DMU czy jakies inne gów....?
    czy mogę zostawić sprzęgło i założyć kupioną skrzynie DMU ?
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jeżeli sprzęgło jest sprawne to zostaw. Tu masz zestawienie: vw passat b5 - 4 biegowy automat
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jeżeli na wstecznym "ślizganie" nie występuję to turbina w sprzęgle jest dobra, ale nie wiem czy lock-up jest nie zużyty. Lock-up pracuje przy jeździe do przodu.
  • Poziom 6  
    mam jeszcze jedno ważne pytanie....skrzynia wrzucona inna DMU, mam pytanie odnośnie oleju,w starej skrzyni miałem olej czerwony,ów nowa skrzynia zalana była nowym olejem ale jasnym żółtym,co teraz powinienem zrobić bo na pewno trochę czerwonego zostało w chłodnicy i węzach,spóścić cały olej i zalac nowym ...tylko jakim??
    proszę o pomoc i odpowiedz na moje pytanie ..z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam...........
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Kolor nie jest istotny, ważna jest specyfikacja oleju. Ja stosuję ATF Dexron III. Febi czy Esso są żółte a Mobil 330, Gulf lub Texaco są czerwone.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Koledzy pytanie odnośnie b5 ale z pieciobiegowym automatem i 1.8t, jest mega szarpnięcie przy wrzucaniu D, na zimnym nie ale na ciepłym prawie zawsze. Jakiś spec od skrzyń, przez telefon stwierdził że pękł jakiś kosz i za naprawę żąda 2500 tysiąca. I pytanie, w jaki sposób to sprawdzić?
  • Poziom 6  
    a co to za błędy będą ..jeżeli ktoś wie to prpsze o odpowiedź..z góry dziekuje serdecznie....


    028C ?

    04A8 ?
  • Poziom 6  
    witam ..co może być,gdy po wymianie skrzyni i sprzęgła występują te same objawy,,,,czy trzeba cos zmieniać, jakieś sterowniki ito???
    mianowicie ,nie chce ruszyć ,tak jakby z jedynki,jak już ruszy zmienia resztę biegów idealnie....?????
    co to może być????
  • Poziom 35  
    Witam

    Zacznij od początku:

    Jaki olej wlałeś?
    Czy prawidłowo ustaliłeś poziom oleju czy znów zalałeś pod korek?

    028C = 00652

    Possible Causes

    Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK
    Vehicle Speed Sensor (G68) dirty/faulty
    Impulse Wheel dirty or Installation faulty
    Gearbox Speed Sensor (G38) dirty/faulty
    Impulse Wheel dirty or Installation faulty
    Multi-Function Switch (F125) faulty (but not detected)
    Clutch or Valve Body faulty
    Automatic Transmission Fluid (ATF) Pump faulty

    Possible Solutions

    Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level
    Check/Clean/Replace Vehicle Speed Sensor (G68)
    Check/Clean/Replace Gearbox Speed Sensor (G38)
    Check/Replace Multi-Function Switch (F125)
    Check/Replace Clutch and/or Valve Body


    Gdzieś znalazłem że może być spowodowany niewłaściwym kodowaniem skrzyni względem silnika, jednak w twoim przypadku kodowanie jest prawidłowe bo nie zmieniałeś sterownika, jednak może być że skrzynia ma inne przełożenia ale tego nie jestem pewien.

    04A8 = 01192 - problem ze sprzęgłem lock-up - założyłeś swój konwerter czy z kupionej skrzyni?

    Possible Symptoms

    Torque Converter Lock-Up Clutch slipping

    Possible Causes

    Torque Converter Lock-Up Clutch faulty
    Valve Body faulty
    Internal Failure in Transmission

    Possible Solutions

    Check Torque Converter Lock-Up Clutch Slip

    Special Notes

    When found in 4-Speed Automatic Transmission (01M), check Measuring Value Block (MVB) 007.

    Czy błędy po skasowaniu wracają? Może zostały po starej skrzyni.

    Zastanawiająca jest jedna rzecz wpisując w google EPV jest to skrzynia montowana w Dieslach więc skąd wzięła się u Ciebie w benzynie?