Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane 98r - centralny zamek awaria

samochodxyz 23 Sep 2016 12:14 2145 10
  • #1
    samochodxyz
    Level 6  
    Witam wszystkich, mam mały problem otóż ponad 3 tygodnie temu kupiłem samochód renault megane 98 rocznik i ostatnio zauważyłem ze drzwi się same otwierają np idę do sklepu zamykam go z pilota wracam z sklepu a on jest otwarty. Podczas jazdy czasami one same się otwierają albo zamykają, dodam że trafiała mi się sytuacja jak zaczęły światła "awaryjne" mi świecić podczas jazdy, postoju a nawet jak wyglądam zza okna to widzę raz na jakiś czas jak "awaryjne" się palą, coś na wzór alarmu. Tak jest przez około 20 sec i wszytko wraca do normy. Szukałem na internecie takie samego problemu ale nie widziałem żeby ktokolwiek tak miał.Dodam ze jestem świeży w tych tematach

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.

    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    samochodxyz wrote:
    zamykam go z pilota

    Pilot:
    Radiowy czy na podczerwień?
    Fabryczny czy dokładany dodatkowo?
    Jeżeli nie wiesz - zamieść zdjęcie pilota.
  • #3
    samochodxyz
    Level 6  
    Zwracam się na forum ponieważ nie mam zielonego pojęcia co mam robić, a prościej napisać co się dzieje juz nie można, mam nadzieję że wszytko jest zrozumiałe. Dodam że w tym samochodzie samoczynnie zaczęły chodzić wycieraczki i pojawiały się mniej wazne incydenty tak mi powiedzial byly właściciel, wspominał również ze kiedyś było robione coś przy instalacji elektrycznej, dokładnie co to już nie wiem :( ostatnio podczas włączania kierunkowskazu czy długich świateł na desce rozdzielczej delikatnie podświetlały się inne lampki kontrolne.

    renault megane 98r - centralny zamek awaria
  • #4
    zibi581
    Level 22  
    To jak jesteś zielony to problem przerasta Cię ,auto do dobrego elektryka.
  • #5
    Ture11
    Level 37  
    samochodxyz wrote:
    Zwracam się na forum ponieważ nie mam zielonego pojęcia co mam robić, a prościej napisać co się dzieje juz nie można, mam nadzieję że wszytko jest zrozumiałe. Dodam że w tym samochodzie samoczynnie zaczęły chodzić wycieraczki i pojawiały się mniej wazne incydenty tak mi powiedzial byly właściciel, wspominał również ze kiedyś było robione coś przy instalacji elektrycznej, dokładnie co to już nie wiem :( ostatnio podczas włączania kierunkowskazu czy długich świateł na desce rozdzielczej delikatnie podświetlały się inne lampki kontrolne.

    renault megane 98r - centralny zamek awaria


    Kolego, podświetlanie się kontrolek - możliwy brak masy. Ale niestety, działanie wycieraczek czy innych systemów raczej wskazuje na zalanie skrzynki UCBIC z bezpiecznikami w kabinie (a dokładniej to skrzynki sprzężonej z modułami elektronicznymi...). Raczej dobrze będzie odstawić pojazd do elektryka, póki odpala silnik.
  • #6
    samochodxyz
    Level 6  
    Szkoda, że samemu nic nie mogę zdziałać, no nic to poszukam jakiegoś elektryka i dam znać, co było przyczyną tych błędów :( . Dzięki za pomoc.
  • #7
    samochodxyz
    Level 6  
    Zrobiłem mały sprawdzian, otóż drzwi zamykam wszystkie z kluczyka lub w kabinie jest przycisk gdzie zamykają się wszytskie drzwi jak dotąd nie zauważyłem żeby drzwi były otwarte następnego dnia i nie widziałem żeby światła awaryjne się świeciły, wiec dochodzę do wniosku ze to coś z pilotem może być nie tak albo ogólnie z centralnym zamkiem
  • #8
    Ture11
    Level 37  
    Aha, kolego, to może zrobiłeś tak, że zablokowałeś drzwi samochodu dodatkowym alarmem, a odblokowałeś kluczykiem immobilisera?

    Generalnie sprawa wygląda tak, że fabrycznie ta meganka ma tylko pilota na podczerwień - pozwala on na włączenie i wyłączenie immobilisera i blokadę / odblikowanie drzwi. U Ciebie ktoś zamontował autoalarm, który również ma funkcję zamykania zamków - ale nie wpływa na immobiliser. Prawdopodobnie więc, jeśli zablokujesz drzwi z immobilizera, a potem spróbujesz zablokować je również z alarmu, zamknięte już zamki będą próbowały się drugi raz zamknąć. Zupełnie odwrotnie jest przy odblokowywaniu.

    Czyli pewnie na co dzień otwierasz drzwi autoalarmem dodatkowym, a będąc w kabinie, pstrykasz dwa razy w sufit kluczykiem (zamki się zamykają i otwierają, po czym przestaje migać kontrolka immobilisera i samochód można odpalić).

    Wychodzi więc, że po prostu zablokowałeś autoalarm, a drzwi i immobilizer odblokowałeś pilotem fabrycznym - immobilizer i drzwi są odblokowane, a autoalarm wciąż jest uzbrojony i myśli, że samochód ma zaryglowane drzwi...

    Być może w Twoim przypadku autoalarm głupieje, bo jeden z zamków jest "master" i ma czujnik otwarcia pojazdu kluczykiem... Niestety, bez możliwości przyjrzenia się instalacji w Twoim samochodzie zapewne wiele nie pomożemy...

    Inna sprawa, czy udało Ci się kiedyś zablokować immobilizer tak, by nie dało się uruchomić silnika? Może po prostu immo jest wycięty?
  • #9
    paawelo
    Level 10  
    Ture11 wrote:
    bo jeden z zamków jest "master" i ma czujnik otwarcia pojazdu kluczykiem...

    W tym aucie sterownik w drzwiach kierowcy nie jest master (oszczędności) - można to sprawdzić zamykając auto mechanicznie z zewnątrz poprzez przekręcenie kluczyka w zamku w drzwiach kierowcy - zamkną się tylko drzwi kierowcy a pozostałe zostaną otwarte.
    Skoro w aucie było coś grzebane do proponuję auto do dobrego elektryka który to organoleptycznie zdiagnozuje gdzie może tkwić problem bo na odległość zbyt wiele gdybania i niewiadomych - może masa gdzieś nie do chodzi, może niedokładny montaż alarmu i jest gdzieś zwarcie do masy, może padło immo, może ktoś je odłączył,może ...... i tak dalej.
    Proponuję jeszcze sprawdzić wizualnie moduł który znajduje się pod podsufitką przy lampkach oświetlenia wnętrza przy przedniej szybie (pod zaślepką z symbolem kłódeczki) - czy nie ma śladów zalania wodą- często ulegał on zlaniu przez otwór od anteny i wariował.
  • #10
    samochodxyz
    Level 6  
    Dzięki za pomoc w przyszłym tygodniu w poniedziałek oddaje auto do elektryka. Dziś mi powiedział ze to być może do wymiany jest moduł BSI (chyba dobrze zrozumiałem go ), rozmawiałem z nim to powiedział też ze to może być wina zalanej wtyczki, lub gdzieś luz jest, dodał ze w tym samochodzie jest wyłączony immobiliser, dużo tego mówił ile przyczyn może być. Dam znać w poniedziałek najpóźniej we wtorek
  • #11
    samochodxyz
    Level 6  
    Witam wszystkich ponownie juz wiem co było przyczyną owego problemu.  Cały moduł BSI bez zarzutów, problem tkwił w przepalenym wejściu w desce rozdzielczej. Na obecną chwilę wszytko bez zarzutów jest, problem z światłami na desce rozdzielczej znikł a co do awaryjnych to jeszcze nie wiem, na razie wszytko jest okej. Co do Immobilisera to jest wyłączony, ktoś już wcześniej to zrobił