Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane 98r - centralny zamek awaria

samochodxyz 23 Wrz 2016 12:14 753 10
  • #1 23 Wrz 2016 12:14
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Witam wszystkich, mam mały problem otóż ponad 3 tygodnie temu kupiłem samochód renault megane 98 rocznik i ostatnio zauważyłem ze drzwi się same otwierają np idę do sklepu zamykam go z pilota wracam z sklepu a on jest otwarty. Podczas jazdy czasami one same się otwierają albo zamykają, dodam że trafiała mi się sytuacja jak zaczęły światła "awaryjne" mi świecić podczas jazdy, postoju a nawet jak wyglądam zza okna to widzę raz na jakiś czas jak "awaryjne" się palą, coś na wzór alarmu. Tak jest przez około 20 sec i wszytko wraca do normy. Szukałem na internecie takie samego problemu ale nie widziałem żeby ktokolwiek tak miał.Dodam ze jestem świeży w tych tematach

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.

  • Fibaro
  • #2 23 Wrz 2016 12:47
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    samochodxyz napisał:
    zamykam go z pilota

    Pilot:
    Radiowy czy na podczerwień?
    Fabryczny czy dokładany dodatkowo?
    Jeżeli nie wiesz - zamieść zdjęcie pilota.

  • #3 23 Wrz 2016 14:42
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Zwracam się na forum ponieważ nie mam zielonego pojęcia co mam robić, a prościej napisać co się dzieje juz nie można, mam nadzieję że wszytko jest zrozumiałe. Dodam że w tym samochodzie samoczynnie zaczęły chodzić wycieraczki i pojawiały się mniej wazne incydenty tak mi powiedzial byly właściciel, wspominał również ze kiedyś było robione coś przy instalacji elektrycznej, dokładnie co to już nie wiem :( ostatnio podczas włączania kierunkowskazu czy długich świateł na desce rozdzielczej delikatnie podświetlały się inne lampki kontrolne.

    renault megane 98r - centralny zamek awaria

  • Fibaro
  • #4 23 Wrz 2016 20:00
    zibi581
    Poziom 21  

    To jak jesteś zielony to problem przerasta Cię ,auto do dobrego elektryka.

  • Fibaro
  • #5 23 Wrz 2016 20:26
    Ture11
    Poziom 33  

    samochodxyz napisał:
    Zwracam się na forum ponieważ nie mam zielonego pojęcia co mam robić, a prościej napisać co się dzieje juz nie można, mam nadzieję że wszytko jest zrozumiałe. Dodam że w tym samochodzie samoczynnie zaczęły chodzić wycieraczki i pojawiały się mniej wazne incydenty tak mi powiedzial byly właściciel, wspominał również ze kiedyś było robione coś przy instalacji elektrycznej, dokładnie co to już nie wiem :( ostatnio podczas włączania kierunkowskazu czy długich świateł na desce rozdzielczej delikatnie podświetlały się inne lampki kontrolne.

    renault megane 98r - centralny zamek awaria


    Kolego, podświetlanie się kontrolek - możliwy brak masy. Ale niestety, działanie wycieraczek czy innych systemów raczej wskazuje na zalanie skrzynki UCBIC z bezpiecznikami w kabinie (a dokładniej to skrzynki sprzężonej z modułami elektronicznymi...). Raczej dobrze będzie odstawić pojazd do elektryka, póki odpala silnik.

  • #6 24 Wrz 2016 11:05
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Szkoda, że samemu nic nie mogę zdziałać, no nic to poszukam jakiegoś elektryka i dam znać, co było przyczyną tych błędów :( . Dzięki za pomoc.

  • #7 25 Wrz 2016 14:43
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Zrobiłem mały sprawdzian, otóż drzwi zamykam wszystkie z kluczyka lub w kabinie jest przycisk gdzie zamykają się wszytskie drzwi jak dotąd nie zauważyłem żeby drzwi były otwarte następnego dnia i nie widziałem żeby światła awaryjne się świeciły, wiec dochodzę do wniosku ze to coś z pilotem może być nie tak albo ogólnie z centralnym zamkiem

  • #8 25 Wrz 2016 23:39
    Ture11
    Poziom 33  

    Aha, kolego, to może zrobiłeś tak, że zablokowałeś drzwi samochodu dodatkowym alarmem, a odblokowałeś kluczykiem immobilisera?

    Generalnie sprawa wygląda tak, że fabrycznie ta meganka ma tylko pilota na podczerwień - pozwala on na włączenie i wyłączenie immobilisera i blokadę / odblikowanie drzwi. U Ciebie ktoś zamontował autoalarm, który również ma funkcję zamykania zamków - ale nie wpływa na immobiliser. Prawdopodobnie więc, jeśli zablokujesz drzwi z immobilizera, a potem spróbujesz zablokować je również z alarmu, zamknięte już zamki będą próbowały się drugi raz zamknąć. Zupełnie odwrotnie jest przy odblokowywaniu.

    Czyli pewnie na co dzień otwierasz drzwi autoalarmem dodatkowym, a będąc w kabinie, pstrykasz dwa razy w sufit kluczykiem (zamki się zamykają i otwierają, po czym przestaje migać kontrolka immobilisera i samochód można odpalić).

    Wychodzi więc, że po prostu zablokowałeś autoalarm, a drzwi i immobilizer odblokowałeś pilotem fabrycznym - immobilizer i drzwi są odblokowane, a autoalarm wciąż jest uzbrojony i myśli, że samochód ma zaryglowane drzwi...

    Być może w Twoim przypadku autoalarm głupieje, bo jeden z zamków jest "master" i ma czujnik otwarcia pojazdu kluczykiem... Niestety, bez możliwości przyjrzenia się instalacji w Twoim samochodzie zapewne wiele nie pomożemy...

    Inna sprawa, czy udało Ci się kiedyś zablokować immobilizer tak, by nie dało się uruchomić silnika? Może po prostu immo jest wycięty?

  • #9 26 Wrz 2016 07:50
    paawelo
    Poziom 2  

    Ture11 napisał:
    bo jeden z zamków jest "master" i ma czujnik otwarcia pojazdu kluczykiem...

    W tym aucie sterownik w drzwiach kierowcy nie jest master (oszczędności) - można to sprawdzić zamykając auto mechanicznie z zewnątrz poprzez przekręcenie kluczyka w zamku w drzwiach kierowcy - zamkną się tylko drzwi kierowcy a pozostałe zostaną otwarte.
    Skoro w aucie było coś grzebane do proponuję auto do dobrego elektryka który to organoleptycznie zdiagnozuje gdzie może tkwić problem bo na odległość zbyt wiele gdybania i niewiadomych - może masa gdzieś nie do chodzi, może niedokładny montaż alarmu i jest gdzieś zwarcie do masy, może padło immo, może ktoś je odłączył,może ...... i tak dalej.
    Proponuję jeszcze sprawdzić wizualnie moduł który znajduje się pod podsufitką przy lampkach oświetlenia wnętrza przy przedniej szybie (pod zaślepką z symbolem kłódeczki) - czy nie ma śladów zalania wodą- często ulegał on zlaniu przez otwór od anteny i wariował.

  • #10 26 Wrz 2016 12:48
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Dzięki za pomoc w przyszłym tygodniu w poniedziałek oddaje auto do elektryka. Dziś mi powiedział ze to być może do wymiany jest moduł BSI (chyba dobrze zrozumiałem go ), rozmawiałem z nim to powiedział też ze to może być wina zalanej wtyczki, lub gdzieś luz jest, dodał ze w tym samochodzie jest wyłączony immobiliser, dużo tego mówił ile przyczyn może być. Dam znać w poniedziałek najpóźniej we wtorek

  • #11 03 Paź 2016 11:47
    samochodxyz
    Poziom 3  

    Witam wszystkich ponownie juz wiem co było przyczyną owego problemu.  Cały moduł BSI bez zarzutów, problem tkwił w przepalenym wejściu w desce rozdzielczej. Na obecną chwilę wszytko bez zarzutów jest, problem z światłami na desce rozdzielczej znikł a co do awaryjnych to jeszcze nie wiem, na razie wszytko jest okej. Co do Immobilisera to jest wyłączony, ktoś już wcześniej to zrobił

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson