Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nubira I - szarpie na zimnym silniku, wysokie obroty, na ciepłym ciężko odpala.

krzych_100 23 Wrz 2016 13:35 513 0
  • #1 23 Wrz 2016 13:35
    krzych_100
    Poziom 3  

    Witam.
    "Szukaj" nie pomogło, więc zapytam.
    Nubira 1,6/16V SX, 98r, bez gazu.

    Od jakiegoś czasu, stopniowo, autem szarpało na zimnym silniku. Ostatnio problem nasilił się i doszedł nowy, mianowicie na ciepłym silniku ciężko odpala.
    Co zrobiłem:
    - nowy akumulator,
    - nowe przewody wn, cewka i świece,
    - sprawny grzybek EGR, obecnie zaślepiony blachą, wężyk także zaślepiony,
    - nowy czujnik położenia przepustnicy,
    - sprawdzona wiązka elektryczna (sterowanie silniczkiem krokowym, wtryskiwaczami itp) - nie ma blaszek,
    - wymieniony czujnik temp. silnika (w sumie to oba czujniki były wymienione),
    - wymieniony rozrząd.
    - wymienione końcówki wężyków podciśnienia (przepustnica, MAP itp),
    - silniczek krokowy - byłem u mechanika i jak zwykle jest OK (nie mam jednak zaufania do tego, tej rzeczy nie robiłem sam, ale chyba będę musiał...),
    Wszystko to co opisałem, zrobiłem od początku roku.

    Silnik zimny, wsiadam i odpalam, obroty wskakują na ok. 2 tys.
    Gaszę, odpinam minusową klemę, odpalam ponownie i czekam aż silnik się zagrzeje (obroty w normie), chcę jechać i wciskając trochę gazu auto zadławia się i obroty stają się wyższe. I potem to już bez znaczenia, czy ciepły, bo obroty utrzymują się w przedziale 1,5 - 2 tys.
    Dziś miałem takie zdarzenie, że stojąc w korku przy 2 tys.obrotów zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie - wolne obroty "wskoczyły" na normalny poziom poniżej tysiąca.

    Jak silnik jest zagrzany ma z kolei problem z odpaleniem. Rozrusznik kręci ale trzeba wspomóc pedałem gazu.

    Ogólnie mam wrażenie, że może być problem z ciśnieniem paliwa (regulator ?), pompę słyszę przy przekręcaniu kluczyka, ale kto wie, może jest za niskie ciśnienie w układzie. Zaznaczam, nie mam gazu i nie zauważyłem jakiegoś kopcenia (fakt, bierze olej, ale dziennie przejeżdżam 30-50 km i tak w skali miesiąca doleję może 0,7 - 1l). Nie zauważyłem też jakiegoś szczególnie dużego zużycia paliwa, staram się też nie jeździć na oparach.
    Auto jak wróci przypadkiem do swojej normalnej pracy zachowuje się poprawnie.

    Reasumując: na zimnym silniku szarpie (np. przy zmianie biegu) dławi się (przy lekkim dodawaniu gazu), na ciepłym ciężko odpala.

    No i przeglądając internet nie znajduję jakiejś konkretnej przyczyny. Proszę o pomoc, czy ktoś z Was miał taki przypadek?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo