Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno samochodu z silnikiem diesla do 20tys.

Morsartt 23 Wrz 2016 13:38 5727 101
  • #1 23 Wrz 2016 13:38
    Morsartt
    Poziom 7  

    Witam forumowiczow. Planuje zakup auta na najblizsze 5 lat, i mam ogromny dylemat nad wyborem. Mam na oku: Volvo V50/S40 z silnikiem 2.0D 136KM, Kia Ceed 1.6CRDi 115KM, badz Golfa V/Jetta/Octavie II w wersji kombi z 1.9TDI. Audi niestety do tej kwoty sa za stare roczniki. Co o tych samochodach? Jak awaryjnosc i koszta czesci.

    0 29
  • #2 23 Wrz 2016 14:12
    pitool
    Poziom 30  

    Morsartt napisał:
    Mam na oku: Volvo V50/S40 z silnikiem 2.0D 136KM

    Bardzo dobry wybór,Silniki te montowane są też w Fordach,fiatach,Lanciach,psa.Serwisuje Scudo z przebiegiem 400tyś,jak i focusa 2 z 380tyś,W focusie robiona dwumasa i oczywiście łańcuch na rozrządzie.

    0
  • #3 23 Wrz 2016 14:42
    wielecki
    Poziom 20  

    Kolego, kia to wciaz troche egzotyczna marka, problem z naprawa/diagnozą, wykonanie byle jakie. Reszta z twoich typów jest Ok aby nie były zajezdzone czy bite. Osobiscie mam do sprzedania ładne v50 136 po lifcie :) . Jak bys był zainteresowany to wal na priv.

    1
  • #4 23 Wrz 2016 16:05
    Morsartt
    Poziom 7  

    Wlasnie obawiam sie tego lancucha bo nie wiem jak to wygląda. W sumie moje pierwsze auto bez paska :) To mowisz ze Focus 2 z takim silnikiem wiele sie nie rozni? Bo sa duzo tansze ale znowu ludzie narzekaja na fordy w dieslu.

    0
  • #5 23 Wrz 2016 16:29
    pitool
    Poziom 30  

    Rozrząd masz na pasku,ale napęd z walka wydechowego na ssący masz przekazany poprzez łańcuch i jak na 400 tys przebiegu to i tak wygląda dobrzenie tylko napinacz sie wyciera. Volvo v50 robione jest na płycie podłogowej focusa.

    0
  • #6 23 Wrz 2016 16:35
    Morsartt
    Poziom 7  

    A jak z cenami czesci w porownaniu do 1.9TDI?

    0
  • #7 23 Wrz 2016 17:05
    helmud7543
    Poziom 42  

    Morsartt napisał:
    Wlasnie obawiam sie tego lancucha bo nie wiem jak to wygląda. W sumie moje pierwsze auto bez paska :)

    Jeśli rozrząd nie jest wadliwy to żywotność łańcucha jest bardzo duża. Jak się wyciągnie to go słychać. Oczywiście serwis takiego napędu rozrządu, jeśli już konieczny, jest droższy.

    0
  • #9 23 Wrz 2016 22:56
    Morsartt
    Poziom 7  

    Alfa? Napisalem o jakie auta pytam.
    Alf, Fiatow, Suzuki itd. Nie biorę pod uwage.
    Tylko nie wiem co tansze bedzie w utrzymaniu z aut wymienionych na poczatku :)

    0
  • #10 23 Wrz 2016 23:16
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Po pierwsze jakie robisz przebiegi i gdzie?
    Bo jak miasto 2 km do pracy, to życze wszystkiego dobrego z dieslami.

    Pytam o to nie bez powodu bo 90% osób które wybierają diesla pod maską uważa że to lepszy wybór niż PB bo to jakaś nie wiem kwestia prestiżu...

    po drugie rocznikiem nie jeździsz, Audi A3 8P 1,9 tdi na pewno nie będzie starsze niż Golf V bo to z zasady to samo auto, może różnica rok..

    Nie mówiąc o tym że wolałbym fajne A3 8L I gen. 1,9 tdi ASZ niż jakiegoś biedulka 1,9 tdi 90 km czy 105 Golf V 2004..czy A3 8P..bo co można kupić za 20k?
    może Golfa V 2004 1,9 tdi ale na pewno nie w wersji wypasionej.

    grupa VW ma 1,9 tdi w dwóch wariantach 90 i 105..przy czym unikać należy wersji BXE..

    potem były 2,0 TDI PD ale te to masakra.

    Ja bym pomyślał nad Volvo, bo Kia dla mnie jest jakoś tak mało pociągająca.

    A może coś z Opla Astry?

    0
  • #11 23 Wrz 2016 23:52
    Tharovandall
    Poziom 5  

    Witam kup Skode Octavie 1.9 ja mam taka i się spisuje swietnie po przejechaniu już 424 tys mil chodzi jak nowa zero awarij. Jak chcesz się dowiedzieć czegos więcej to pisz

    1
  • #12 24 Wrz 2016 00:58
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Za 20 tys bardzo łatwo kupisz wyjechany złom z przebiegiem 350-450+. W 10-letnim dieslu to loteria, będzie diałać , albo = ciągłe inwestycje w dpf'a dwumase wtryskiwcze, świece żarowe , akumulatory co 2 lata itp. Nie wiem po co pchać sie w coś takiego na najblizsze 5 lat.Auta 2-3 letnie mają po 200kkm na szafie , a 10 letnie ile? Znam wiele aut na pozór jeszcze świeżo wyglądających 8-10 letnich z inwestycjami około silnikowymi rzedu 6-8 tys. Musisz zrobić, bo inaczej stoi , albo sprzedasz za 3 tys.
    Na silniki benzynowe nigdy nie wydałem na ogarnięcie/naprawę 1/5 tej kwoty.
    Jak już ma być diesel to 1,9 TDI, 2,4 D5 1,9 JTD, 2,4JTD, te silniki przy prawidłowym utrzymaniu przez poprzednich właścicieli jeszcze trochę przejadą.
    Ale wg mnie leiej kupić dobry benzynowy z 250-300kkm przebiegu i ogazować . Zawsze wyjdzie taniej : w kosztach paliwa , i naprawach.

    0
  • #13 24 Wrz 2016 07:12
    Morsartt
    Poziom 7  

    Do pracy jezdze dziennie okolo 20km w jedna strone. Weekendy czesto jezdzimy po 400km wiec diesel mi odpowiada. Wiem ze Volvo 2.4D to bylby idealny wybor tylko chcialem juz kupic cos co wizualnie bedzie mi sie podobalo a stare volva jakos mnie odrzucaja. Mam na oku np Skode Octavie 2 1.9 z rocznika 2008 4x4 tylko obawiam sie tego napedu bo to jednak cos nowego. Volvo z 2.0 znajduje na ladnym wypasie z przebiegami ok 200-250tys za 19tys. Druga sprawa nie jestem zwolennikiem gazu w samochodzie i nie ruszajmy tego tematu. Spojrzalem na silniki 2.4D i znalazlem cos takiego: Volvo S60

    0
  • #14 24 Wrz 2016 09:13
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Przebieg wyświetlany na zegarach nie ma żadnego znaczenia, to losowy ciąg cyfr który ustawia się dowolnie w kwadrans w większości modeli,. Dla diesla, droższego w zakupie i serwisowaniu, używanego w szeroko pojętej Europie Zachodniej średni roczny przebieg to pomiędzy 30 a 50k km, czyli dla dziesięcioletnich egzemplarzy będzie to około 300 - 500k km, bywa że i więcej. Przy czym to i tak ma niewielkie znaczenie, jeśli samochód był właściwie serwisowany to nawet duży przebieg nie robi na nim wrażenia. A jeśli nie, to przed 200k km będzie trupem. Przy używanych egzemplarzach nie ma co do tego żadnej pewności, zapewnienia sprzedawcy to baśnie z mchu i paproci, książkę serwisową podrobić to żadna sztuka.

    20 km w jedną stronę to akurat dla diesla, żeby się nagrzał. No ale skoro gazu nie, Fiata nie, tego nie, tamtego nie, to chcącemu nie dzieje się krzywda, bierz sobie co ci się podoba. Z podanych modeli teoretycznie wziąłbym Volvo, potem Kię, Octavię tylko w ostateczności, brzydki i awaryjny pojazd przedstawiciela handlowego.

    0
  • #15 24 Wrz 2016 09:53
    igorrr
    Poziom 15  

    wielecki napisał:
    kia to wciaz troche egzotyczna marka, problem z naprawa/diagnozą, wykonanie byle jakie.

    Mam w domu obecnie Audi A6 C6, Passata B5, i Kia Sportage 3.
    Kia już dawno z niezawodnością pokonała "zachodnią" konkurencję.
    Konstrukcja przemyślana, wykonanie przyzwoite i nie przekombinowane jak np w Audi

    0
  • #16 24 Wrz 2016 10:51
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Poszukaj Hondy 2.2 ctdi 140KM.

    0
  • #17 24 Wrz 2016 14:54
    wielecki
    Poziom 20  

    igorrr napisał:

    Kia już dawno z niezawodnością pokonała "zachodnią" konkurencję.
    Konstrukcja przemyślana, wykonanie przyzwoite


    Tu masz fotki 10 letniej sportage. I nie leżała na dnie Wisły :D
    Kupno samochodu z silnikiem diesla do 20tys. Kupno samochodu z silnikiem diesla do 20tys. Kupno samochodu z silnikiem diesla do 20tys.

    2
  • #18 24 Wrz 2016 17:17
    igorrr
    Poziom 15  

    Stare faktycznie rdza żarła, aż było słychać, obecne kijanki to co innego.
    Znajomy ma przerysowany bok do gołej blachy, kilka miesięcy tak jeździ, grama rdzy nie ma.
    Teraz zobaczyłem, że to fotki z sieci, czytałeś cały artykuł? Problem dotyczył Sportage od końca maja do połowy września 2009.

    0
  • #19 24 Wrz 2016 20:16
    Morsartt
    Poziom 7  

    O właśnie, a jak z tą Hondą Accord 2.2?

    0
  • #20 24 Wrz 2016 20:26
    wichurewicz
    Poziom 24  

    A jak ma być? 2.2 i-CDTi to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy diesel ostatnich lat. VAG nawet nie ma startu ze swoim badziewiem.

    1
  • #22 24 Wrz 2016 20:34
    Morsartt
    Poziom 7  

    A ceny części do tego silnika w porównaniu z Volvo dwulitrowym?

    0
  • #23 24 Wrz 2016 20:46
    wielecki
    Poziom 20  

    tikka.masala napisał:
    wielecki dałeś się zrobić w konia jak dziecko! To nie są zdjęcia KIA tylko tylko jakiegoś starego Aston Martina.


    O sit! Sorki. wrzuciłem pierwsze lepsze z googla. Dokładnie z tąd. http://www.autolatest.com/news-cars/kia-sport...oded-kia-sportage-4x4-has-problems-with-rust-

    Nie zmienia to jednak faktu ze starsze koreańce rdzewieją na potęgę. A te nowsze...zobaczymy za kilka lat.
    Przy okazji wyszło jak media manipulują konsumentem :evil:

    0
  • #24 24 Wrz 2016 21:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Morsartt napisał:
    Alf, Fiatow, Suzuki itd. Nie biorę pod uwage.

    Bo ... Jakieś uprzedzenia na poziomie uno? A kia może być? Jeśli chodzi o koszty to 1,6 CRDI moze być najtańszy w utrzymaniu w twojej stawce, ale nie najwygodniejszy, a co za 5 lat? Trudno powiedzieć.
    To właśnie odrzucasz np cromę- auto jedne z lepszych w swojej klasie z jednymi z lepszych silników diesla na rynku z tamtych lat. Np z silnikiem 2,4 multijet to niezła rakieta, bardzo ładne wnetrze, komfort i wyposażenie . Nie stać Cie na audi, to własnie chroma jest dla Ciebie, bo lepsza i tańsza.
    Co do gazu : nie jesteś zwolennikiem , bo miałes i było źle, czy słyszałeś? Bo jak jestem praktykiem z 21 letnim doświadczeniemi mam dokładnie odwrotne zdanie, zwłaszcza gdy chodzi o niskie koszty utrzymania i bardzo łatwą późniejszą odsprzedaż . Szukałbym silnika min. 2,0 140KM np. hyundai sonata IV-(choć poczytaj o tym aucie , a zmienisz zdanie) lub jakieś sprawdzone turbo ( volvo, laguna II z końca produkcji itp)
    Prześledź ceny 10-letnich diesli i benzyn "nadających się do gazowania" w tych samych modelach aut i sam wyciągnij wnioski- czemu diesle sa takie tanie, skoro były znacznie droższe w zakupie jako nowe?
    Jak ma byc koniecznie diesel, to np. za 20 tys kupisz sonatę CRDI 2008-9, crome 2009, a audi A4 ze złomem 2,0 tdi pod maską 2004-5 rok ( przewaga dzieki technice !!! :D ), volvo V70 2004-5 ??.

    0
  • #25 24 Wrz 2016 21:43
    pawlik118
    Poziom 25  

    Przejedź się Accordem VII z roczników 2003 - 2005 do 20tyś idzie kupić. Trzeba szukać egzemplarza bez korozji - zdarzają się 1 na 10szt. Miejsca dużo, wygoda jest. Na pewno lepsze to niż jakiś VW.

    0
  • #26 25 Wrz 2016 09:00
    Morsartt
    Poziom 7  

    Sonata bardzo ladne autko. Croma rowniez widzialem za te pieniadze na sporym wypasie. A Volvi jedyne jakie mi do gustu przypadlo to wlasnie S40/V50. Zaraz poogladam sobie Sonaty i Cromy. Jeszcze chyba Magnetis to brat Sonaty? I z jakimi silnikami szukac tych aut?

    0
  • #27 25 Wrz 2016 20:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Sonata z 2,0 CRDI tylko jeden diesel. Ja bym polecał 2,0 16V, 2,4 16V, 3,3 24V. Dobrze tolerują gaz. Auto w rozdzinie od 6 lat na LPG , 2,4 w automacie +LPG, typowa obsługa eksploatacyjna, auto bezproblemowe.

    0
  • #28 25 Wrz 2016 22:52
    vag_padło
    Poziom 14  

    wielecki napisał:
    Kolego, kia to wciaz troche egzotyczna marka, problem z naprawa/diagnozą, wykonanie byle jakie. Reszta z twoich typów jest Ok aby nie były zajezdzone czy bite. Osobiscie mam do sprzedania ładne v50 136 po lifcie :) . Jak bys był zainteresowany to wal na priv.


    kijanka 1.6 crdi to bardzo dobry wybór , silniki udane i prawie bezawaryjne .

    0
  • #29 26 Wrz 2016 07:53
    Morsartt
    Poziom 7  

    Ale mam metlik w glowie :D Volvo mi sie najbardziej podoba, i wydaje mi sie marka dobra. Kia za te pieniadze ma wszystko co potrzebuje, a silniki 1.9TDI znam na wylot. Doradzcie cos z tych trzech. Nie polecajcie nic innego bo mi listy braknie co ogladac ;) Sonata i Croma rowniez ladne auta ale nigdy nie zaglebialem sie w ich tematach :)

    0
  • #30 26 Wrz 2016 08:17
    pitool
    Poziom 30  

    Bierz Volvo.Widzisz sam ile jeździ flotowych aut z tymi silnikami,(MondeoIV,focusII,scudo).

    0