Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1 - Nie kręci z rana? Akumulator

Winczu 24 Wrz 2016 09:16 2262 44
  • #1 24 Wrz 2016 09:16
    Winczu
    Poziom 4  

    Witam, mam problem z moim kropkiem. Wczoraj i dziś z rana rozrusznik ledwo kręcił (nie zapalił), po południu natomiast odpala bez problemu. Stawiam początkowo na akumulator (z 5-6 lat nie wymieniany) jednakże po odczytaniu napięć miernikiem wszystko jest w normie. Dodam, że taki problem miałem też rok temu, ale przy mrozach -20, a nie przy dodatniej temperaturze. Po naładowaniu akumulatora (rok temu na mrozach) kręcił od razu, jednak z rana znów ten sam problem. Dziś po pracy będę ładował go ponownie przed zimą, lecz rozważam też kupno nowego. Mam jednak pytanie, co w związku gdy przyczyną jest np rozrusznik, czy alternator - miał ktoś kiedyś podobny problem? Pozdrawiam

    0 29
  • #2 24 Wrz 2016 09:31
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Albo masy nie ma i po próbie kręcenia nagrzewa łączenia i dostaje styku na kilka godzin albo po prostu akumulator jest do wymiany, jak się odpala co kilka godzin to daje radę bo jest pobudzony ale jak postoi nockę na chłodzie to robi się kaplica.
    Przed wymianą akumulatora i tak wypadało by, oczyścić wszystkie główne połączenia prądowe, masa(y) (silnik-buda-akumulator), klemy, połączenia alternatora, dopiero można myśleć dalej.

    0
  • #3 25 Wrz 2016 11:22
    Winczu
    Poziom 4  

    Przeciściłem wczoraj klemy i podładowałem akumulator, na razie jest okej, jednak gdy padnie w ciągu tygodnia, kupię nowy.

    0
  • #4 08 Paź 2016 09:46
    Winczu
    Poziom 4  

    No i pojawił się kolejny problem. Auto przez 2 tygodnie chodziło bez zarzutu, a dzisiaj z rana próbując odpalić - rozrusznik ładnie kręci a auto nie odpala. Ktoś ma przyczynę takiego problemu?

    0
  • #5 08 Paź 2016 09:52
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Pompę paliwa słychać? Iskra jest?

    0
  • #6 08 Paź 2016 10:52
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Jest instalacja gazowa w aucie?
    -paliwo
    -iskra
    Może być czujnik położenia wału, może być cewka, może być pompa.

    0
  • #7 08 Paź 2016 11:15
    Winczu
    Poziom 4  

    Benzyniak. - przewody i świece wymieniałem niespełna rok temu.

    Od czego więc zacząć?

    1
  • #8 08 Paź 2016 11:36
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Od usłyszenia pompy i sprawdzenia iskry.
    Pompa powinna bzyczeć po włączeniu zapłonu (2-4s).
    Później lokalizacja przekaźnika pompy i sprawdzenie czy jest wysterowany z ECU. (w przypadku braku pracy pompy).

    0
  • #9 08 Paź 2016 15:26
    Winczu
    Poziom 4  

    Pompa działa, iskra jest. Nawet coś jakby go łapało teraz, lecz padł akumulator całowicie przy kilku próbach odpalenia.

    0
  • #10 08 Paź 2016 15:48
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Obecność iskry nie wyklucza uszkodzenia czujnika położenia wału, nie zawsze psują się na całkowitą przerwę.
    Może być też czujnik podciśnienia.
    Najprościej będzie pojechać na komputer.

    0
  • #11 08 Paź 2016 20:00
    Winczu
    Poziom 4  

    Odpaliłem auto na "popych" i zaraz po tym zgasiłem go i z kluczyka od razu palił z pierwszego.
    Podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył akumulator - jest w porządku. Kazał jutro z rana, jeżeli auto nie odpali odłączyć czujnik temperatury i jeżeli zapali po odłączeniu - będzie do wymiany.
    Wujek miał podobny problem z hondą civic - kręcił ale nie odpalał, winna była cewka zapłonowa, jednakże mój punciak pali z popychu i od takiego zabiegu auto pali dzień, nawet czasem na drugi, przy czym honda nie paliła. On natomiast stawia na rozrusznik, kokretniej na tulejki bądź bendiks, skoro auto po podłączeniu pod prostownik zapala, z popychu też i jak tylko na dworze jest cieplej.
    Co do czujnika położenia wału, mechanik mówił, że gbyby był uszkodzony, auto w ogóle by nie paliło z kluczyka, a punto pali.

    Póki co stoimy na:
    Punciaku 1.1 (55km) 1996 wersji SX - benzyna
    Akumulator sprawny
    Alternator sprawny - skoro ładuje podczas jazdy
    Świece, przewody - wymieniane, sprawne
    czujnik położenia wału - sprawny
    pompa paliwowa - sprawna (wymieniałem nawet w tym roku profilaktycznie filterek)
    sprawdzone wszystkie bezpieczniki - w porządku
    profilaktycznie również sprawdziłem dzisiaj wszystkie połączenia kablowe - ok

    zostaje ten czujnik temperatury, bendiks, tulejki rozrusznika, hmm... czy o czymś jeszcze zapomniałem?

    0
  • #12 08 Paź 2016 20:25
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    A weź go odpal w zupełnej ciemności i rozpylaczem pryskaj wodą na przewody WN i cewkę, może mieć przebicie, puki ciepły to działa, postoi zimny kilka godzin to łapie wilgoć i już z niskich obrotów (rozrusznika) nie odpala bo co drugą iskrę gubi.

    0
  • #13 09 Paź 2016 12:07
    Winczu
    Poziom 4  

    teraz odpalił normalnie, ale wiadomo - temperatura 9st... później spróbuję taki zabieg

    0
  • #14 11 Paź 2016 09:11
    Winczu
    Poziom 4  

    Dodam, że auto od soboty znowu pali normalnie, z tym że od jakiegoś czasu gry odpalam zamiast kręcić rozrusznik, wydaje ciągły dźwięk (jakby się coś zacięło - nie zawsze - 1 odpalenie na 10) - gdy potrzymam z 3s na rozruszniku, dźwięk ustaje i zaczyna kręcić finalnie odpalając.

    0
  • #15 11 Paź 2016 09:17
    Michal_WWL
    Poziom 23  

    Winczu napisał:
    Witam, mam problem z moim kropkiem. Wczoraj i dziś z rana rozrusznik ledwo kręcił (nie zapalił), po południu natomiast odpala bez problemu. Stawiam początkowo na akumulator (z 5-6 lat nie wymieniany) jednakże po odczytaniu napięć miernikiem wszystko jest w normie. ...

    Czy napięcie sprawdzałeś podczas kręcenia rozrusznikiem, po włączeniu zapłonu, czy w ogóle bez kluczyka. Miarodajny będzie pomiar napięcia pod obciążeniem.

    0
  • #16 11 Paź 2016 09:34
    Winczu
    Poziom 4  

    bez kluczyka sprawdzałem akumulator.

    co do dźwięku, który co jakiś czas się pojawia przy odpaleniu to mniej więcej coś takiego:

    https://www.youtube.com/watch?v=y3UvIm3zqcs

    gdy przytrzymam na rozruszniku z 3 sekundy - gaśnie i normalnie zapala, niejednokrotnie jednak nie kręci wcale (jak jest poniżej 0 st na dworze) a najczęściej odpala zupełnie normalne. Czyli jednak ten rozrusznik? :P

    0
  • #17 11 Paź 2016 11:19
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Bendiks się zacina, tuleje rozrusznika też mogą dokładać swoje 3 grosze i jest jak jest.

    0
  • #18 11 Paź 2016 11:29
    Winczu
    Poziom 4  

    tak też przypuszczam, przy najbliższym dniu wolnym wstawię go do mechanika i napiszę czy problem ustąpił.

    0
  • #19 13 Paź 2016 13:23
    Winczu
    Poziom 4  

    Auto po wizycie u elektryka. Wymieniony bendiks, tulejki, szczotki na rozruszniku - ogółem zestaw naprawczy.
    Koszt: 180zł - więc teraz pozostaje czekać do mroźnych dni i testować czy zakręci czy nie. Dam znać za jakiś czas w poście czy to było 100-procentową przyczyną czy przeoczyliśmy coś jeszcze.
    Póki co dziękuję za zainteresowanie tematem oraz udzielone podpowiedzi.

    0
  • #20 13 Paź 2016 13:32
    Michal_WWL
    Poziom 23  

    Winczu napisał:
    Auto po wizycie u elektryka. Wymieniony bendiks, tulejki, szczotki na rozruszniku - ogółem zestaw naprawczy.
    Koszt: 180zł - więc teraz pozostaje czekać do mroźnych dni i testować czy zakręci czy nie. Dam znać za jakiś czas w poście czy to było 100-procentową przyczyną czy przeoczyliśmy coś jeszcze.
    Póki co dziękuję za zainteresowanie tematem oraz udzielone podpowiedzi.

    Sprawdź napięcie akumulatora pod obciążeniem, podczas zimniejszego poranka. Pokaże to lepiej kondycję akumulatora niż sprawdzenie napięcia bez wkładania kluczyka.

    0
  • #21 13 Paź 2016 14:53
    Winczu
    Poziom 4  

    Michal_WWL napisał:
    Winczu napisał:
    Auto po wizycie u elektryka. Wymieniony bendiks, tulejki, szczotki na rozruszniku - ogółem zestaw naprawczy.
    Koszt: 180zł - więc teraz pozostaje czekać do mroźnych dni i testować czy zakręci czy nie. Dam znać za jakiś czas w poście czy to było 100-procentową przyczyną czy przeoczyliśmy coś jeszcze.
    Póki co dziękuję za zainteresowanie tematem oraz udzielone podpowiedzi.

    Sprawdź napięcie akumulatora pod obciążeniem, podczas zimniejszego poranka. Pokaże to lepiej kondycję akumulatora niż sprawdzenie napięcia bez wkładania kluczyka.


    ok

    0
  • #22 27 Paź 2016 09:07
    Winczu
    Poziom 4  

    napięcia w porządku również i pod obciążeniem. Auto dzisiaj bardzo ciężko zakręciło za pierwszym razem - nie odpalił, ale zaraz za drugim normalnie pociągnął i zapalił. Objaw bardzo nasila się gdy temp spadnie do 0st. Na ciepłym pali pięknie. Co jeszcze może być przyczyną?

    0
  • #23 27 Paź 2016 09:12
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Płyty akumulatora nagrzewają się przy kręceniu rozrusznikiem dlatego kilka sekund po pierwszej próbie druga jest najczęściej bardziej skuteczna.
    Może ktoś "doktora" wlał do silnika i jak spada temperatura to masz miód a nie olej.
    Gdybać można do jutra, tulejki rozrusznika też nie wykluczone.

    0
  • #24 27 Paź 2016 09:26
    Winczu
    Poziom 4  

    ale tulejki wymieniałem 2 tygodnie temu, wraz z bendiksem i szczotkami. Doktora nie lałem, auto 12 lat u mnie. Jedynie co to gęsty olej 20w50 mineralny (brał go a nie znałem rok temu przyczyny) ale po wymianie uszczelki pod deklem bierze go połowę mniej. (jeszcze delikatny wyciek spod filtra, ale tym się zajmę za 2 tygodnie od razu z jego wymianą, też poszła uszczelka) także olej świeży jakby nie patrzeć ;x

    0
  • #25 27 Paź 2016 11:51
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Trzeba by to :
    -słyszeć
    -zmierzyć napięcie na akku + na rozruszniku
    Inaczej tylko szklana kula.

    0
  • #26 27 Paź 2016 12:33
    Winczu
    Poziom 4  

    napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.

    0
  • #27 27 Paź 2016 12:47
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odłącz na noc akumulator i wtedy zobacz rano.

    0
  • #28 27 Paź 2016 21:14
    Winczu
    Poziom 4  

    macie tutaj filmik z objawami przy temperaturze 5-6 stopni (postój 9h). Gdy jest na minusie jest już problem z zakręceniem


    Link
    [/youtube]

    0
  • #29 27 Paź 2016 22:11
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    W jaki sposób mierzyłeś akumulator pod obciążeniem?

    0
  • #30 28 Paź 2016 10:31
    Winczu
    Poziom 4  

    1. w stanie spoczynku - 12,6 v (ale już na rozgrzanym silniku bo nie mam w domu urządzenia pomiarowego)
    2. na odpalonym silniku - 14,5 v
    3. podczas kręcenia - 9,6


    muszę chyba zostawić auto by kumpel zmierzył napięcie po nocnym postoju w niskiej temperaturze

    a gdzieś na forum wyczytałem że gdy podczas rozruchu spada poniżej 10v to wina akumulatora, a więc?

    0