Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV Polo 6R 2010 - Brak klaksonu, proszę o schemat lub poradę

24 Wrz 2016 17:43 1920 6
  • Poziom 9  
    Witajcie, od 2 tyg. jestem posiadaczem Polo 1.4 LPG. Dzisiaj żona zgłosiła mi że nie działa klakson, pewnie nie działał od 2 tyg. lecz nikt tego nie sprawdzał. Zacząłem od klaksonów, zlokalizowałem, sprawdziłem, są sprawne. Rozebrałem kierownicę i sprawdziłem piny od klaksonu, zwierają, bezpiecznik nr.46 podobno jest od klaksonu, jest OK. Taśma pod kierownicą sprawdzona, jest przejście na wszystkich pinach. Po naciśnięciu kierownicy nie słychać aby jakiś przekaźnik "tykał", sterowanie z kiery jest poprzez masę, więc musi być gdzieś jakiś przekaźnik. Zlokalizowałem pod kierownicą kilka przekaźników, bodajże 5 wszystkie są sprawne. Od klaksonów idzie brązowy przewód (masa) jest OK i żółto/czarny który wchodzi w główną wiązkę która idzie do kabiny i nie jestem go w stanie zlokalizować, nie dochodzi do żadnego przekaźnika, ani do skrzynki z bezpiecznikami, rozebrałem i sprawdziłem to dzisiaj od podstaw. Na pewno jest to banalna usterka, lecz bez schematu ani rusz. Podejrzewam że są jeszcze gdzieś przekaźniki lub bezpieczniki, tylko gdzie? Proszę o sugestie co i gdzie szukać jeszcze, gdzie przekaźnik, proszę o schemat i rozpiskę bezpieczników, bo nie mam żadnej dokumentacji, dzięki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Podgląd vagiem parametrów Bordnetz-a wyjaśni wszystko.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź, lecz czy jest inny sposób aby to odnaleźć, nie uśmiecha mi się jechać i płacić za podpięcie pod kompa, kiedy mam troszkę wiedzy i zapału, lecz nie mam schematu gdzie co idzie,instalacja od klaksonu z reguły jest prosta jak drut, tylko trzeba schematu lub rozpiski przekaźników i małej sugestii, resztę ogarnę sam.
  • Poziom 43  
    W tym roczniku już nie jest prosta,bez podglądu parametrów i el.wykonawczych nic nie zdziałasz.
  • Poziom 9  
    Więc tak sprawa wygląda, zlokalizowałem kabel od klaksonów w pinie 72 od modułu, zapodałem mu stałego plusa i klaksony działają, wróciłem do wtyczki pod kierownicą, znalazłem że piny 11 i 12 odpowiadają za działanie klaksonu, zwarłem i dalej cisza. Podejrzewam że albo ktoś pokombinował coś w module albo sam moduł jest uwalony. Znalazłem też instalację pomiędzy kierownicą i modułem i też jest OK, tak że raczej jest coś pomieszane w kodowaniu, może ktoś włączył kierownicę mulifunkcyjną. Mam też problem z szybą w prawych drzwiach, uchyla się po otwarciu drzwi tak na około 5mm i domyka po zamknięciu, podejrzewam że jest tam kodowanie od cabrio, proszę o poradę jakie ma być prawidłowe kodowanie tych drzwi i klaksonu, będę miał dostęp w weekend do kabla i programu i chciałbym to poustawiać prawidłowo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Klakson w tym roczniku to nie taka prosta sprawa że z kierownicy podawany jest plus na przekaźnik i działa. Tutaj sterowanie jest w komputerze bordnetz, pierwsze co to parametry sprawdź czy pojazd widzi jak wciskasz przycisk od klaksonu. Później bedziemy szukać dalej. Co do kodowania to najpierw podepnij komputer podaj jaki masz sterownik ile ma bajtów i podaj jedo oznaczenie oraz obecne kodowanie. Dopiero później będzie można Ci pomóc. I dopiero później będzie Ci potrzebny schemat. A jeśli juz to uzupełnij dane pojazdu, podaj oznaczenie silnika przynajmniej. Reszta przycisków multi na kierownicy działa?
  • Poziom 9  
    Kierownica nie jest multi, prosta zwykła kierownica z czujnikiem skrętu i tyle, jak podepnę pod kompa to napiszę wszystkie dane.