Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CRV II; 03', PB/LPG - Ukręcony czujnik spalania stukowego

bayo84 25 Wrz 2016 09:33 3717 0
  • #1
    bayo84
    Poziom 11  
    Witam

    Około miesiąc temu zaświeciła się, w mojej Hondzie, kontrolka check engine. Przy użyciu złącza OBD II i czytnika Icar III odczytałem błąd P0325 - problem z czujnikiem spalania stukowego lub jego okablowaniem. Sprawdziłem okablowanie - jest w porządku. Postanowiełem wymienić czujnik. Kupiłem czujnik w internecie. Udało mi się uzyskać dostęp od dołu auta i wykręcić stary czujnik. Nowy ma być dokręcony momentem 31 Nm. Przeczyściłem gniazdo czujnika - wkręcałem nowy i zanim dokręciłem momentem 31 Nm, nowy czujnik ukręcił...prawdopodobnie w miejscu przejścia nakrętki w element z gwintem zewnętrzynym - chyba działałem prawidłowo, bo sprzęgło klucza dynamometrycznego nie zadziałało. Mam pytania
    1. Czy Zdarzyła się komuś taka sytuacja? Jak sobie poradził? Chyba bez demontażu kolektora dolotowego się nie obędzie (dostęp od spodu jest trudny).
    2. Jeżdże bez działającego czujnika spalania stukowego - czy istnieje realne ryzyko uszkodzenia silnika? Silnik pracuje cicho i dynamicznie - jedynie check engine się świeci. Czasem są wyczuwalne, na kierownicy, bardzo delikatne drganie (tylko na obrotach jałowych). Znalazłem informacje , że przy zasilaniu paliwem lpg ryzyko drgania stukowego jest mniejsze, niż w przypadku PB (ze względu na liczbę oktanową).
    Auto Honda CRV II 2.0, 03' z LPG.