Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizhub C258 - Brak możliwości skanu do SMB

25 Wrz 2016 14:32 5283 19
  • Specjalista - kserokopiarki
    Mam duży problem z maszyną Bizhub C258 . Maszyna nowa, z naszej dystrybucji. Wypakowana z kartona,uruchomiona zgodnie z procedurą , wgrany najświeższy MassProduction - soft z językiem ojczystym. Kopiarka ta zastąpiła u klienta wysłużoną C220. Nadany ręcznie IP , brama , maska itp. Drukuje bez zarzutu , komunikuje się z siecią prawidłowo . Niestety po wpisaniu jej analogicznie jak we wszystkich maszynach , danych książki adresowej do skanu po SMB pliki nie docierają do folderów. C220 skanuje prawidłowo. Wyeliminowałem już wszelkie możliwe zabezpieczenia sieci i blokady w komputerach klienta. Nawet zabrałem swojego laptopa i po bezpośrednim połączeniu go z maszyną w dalszym ciągu skanowane pliki nie docierają do foldera. Po różnych próbach konfiguracji SMB pod ustawieniami administratora - ustawienia sieci - SMB w szczegółach błedu wyświetlanego na ekranie maszyny jest albo brak określonej lokalizacji albo błąd wysyłania TX . Szczegóły ustawień sieciowych z ostatniego podejscia do maszyny załączam w PDF. Jeżeli macie taką maszynę i skanuje prawidłowo byłbym wdzięczny za podobny załącznik z jej ustawieniami lub poprawną konfigurację ustawień SMB. Skanowanie na e-mail nie wchodzi w grę. Doczytałem że można posłużyć się FTP Utylity i postawić skan do foldera przez FTP . Póki co na jednym komputerze ustawiłem tej maszynie skan TWAIN po sieci. Działa prawidłowo. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym jak mój problemem i wie co przestawić żeby to cholerstwo zaczęło w końcu skanować do foldera. Mi się już pomysły skończyły ...

    C.
  • Poziom 37  
    Ja to sprawdzam "z palca" dostęp do zasobu sieciowego w problematycznym komputerze. Np Win 8.1 i 10 bardzo chętnie prowadzą użytkownika na przejście na grupę domową, co ztcw nie chodzi z bizhubami.
    Jakie Windowsy,
    Rozumiem nie jest to twój przypadek, wszystkie komputery mają takie same niepowodzenie?

    Hmm ... IPv4 się kłoci z IPv6?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Windowsy 7 x64 na wszystkich komputerach. Konflikt IP raczej można wykluczyć . Jeżeli takowy by był to maszyna miałaby także problem z drukiem i obsługą via przeglądarka. Poza tym wykluczam komputery klienta - skany z C220 przechodziły bez problemu. Co ciekawe ta C220 postawiona w innym dziale z dostępem do sieci nadal skanuje bez problemu na te komputery. Spróbowałem tez podejść temat od drugiej strony i przeglądać sieć od strony maszyny. Jest ona widoczna , widać komputery i foldery. Grupa robocza jest zatem widoczna . Niestety próbując zeskanować do tak ustalonej lokalizacji skany nadal nie przechodzą .

    C.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Wyłącz antywirusa na 10 min i sprawdź.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Sprawdzane. Tak jak pisałem - sieć i komputery klienta odpadają. Nawet mojego lapka zabrałem i bezpośrednio do maszyny podpiąłem wyłączając wszystkie zapory i antywirusy. Bez rezultatu. To kwestia ustawień w maszynie. Dlatego ponawiam prośbę - ma ktoś taką skanującą do SMB to prosiłbym o wydruk ustawień sieciowych lub samej konfiguracji SMB.

    C.
  • Poziom 29  
    Witam

    W raporcie przy zakladce smb masz na maszynie autoryzacje smb w wersji 1.0 - masz mozliwosc ustawic wyzszy ? Wylacz tez IPv6 - moze tez robic problemy.
    Kontaktowales sie z magikami z KMBS - moze problem jest znany.
    Maszyna loguje sie po adresach ip czy po nazwie komputera ? Sprawdz obie wersje.

    Pozdrawiam
  • Specjalista - kserokopiarki
    Juz ustawiałem wyższy i nic to nie dało . Będę prawdopodobnie jutro u klienta to sprawdzę ten IPv6 . Maszyna loguje sie po nazwie komputera . Na laptopie sprawdzałem tez z IP - bez efektu. Magicy z KMBS juz wiedza o problemie i czekam na jakąś pomoc. Podobno w tych maszynach jest kilka ustawień w SMB i trzeba pokombinować żeby było dobrze . Dziwne to troche biorąc pod uwagę że w żadnej starszej nigdy taki problem nie występował i żadne inne nastawy nie musiałybyć zmieniane ...

    C.
  • Poziom 22  
    Z tego, co wiem, ta kserokopiarka obsługuje protokół FTP. Może próbuj w ten sposób? Na komputerze zainstaluj serwer, ja przy tego typu rozwiązaniach korzystam z "FileZilla Server". Trzeba tylko mieć na uwadze, że zapewne mamy zablokowane na firewallu porty wykorzystywane przez FTP, czyli 20 i 21, trzeba je otworzyć.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Myśle o tym rozwiązaniu w ostateczności ... Tu nie o to chodzi żeby szukać środków zastępczych ! To ma skanować do SMB i juz ! Starsza maszyna mogła a nowsza i teoretycznie lepsza nie potrafi ??!!! Naprawdę nikt z Was nie stawiał tego ustrojstwa po SMB ? Nikt nie ma tych ustawień z menu administratora ? Moze być z innej tej serii np. C308. Nie chce mi sie wierzyć że to nie bedzie działać ...

    C.

    p.s. IP v6 nie ma znaczenia - wyłączyłem i nadal nic . Wstyd juz tam jeździć powoli :(
  • Poziom 21  
    nie miałem jeszcze przyjemności ustawiać tej kopiarki ale to co mogę podpowiedzieć:

    1) (Administrator Mode) -->Network -->SMB Setting --> Direct Hosting Setting --> set to “ON”
    2) jak nie pomoże odistaluj aktualizacje oznaczone: KB3161949 i KB3161949
    3) Ustaw w Konice TĄ SAMĄ GRUPĘ DOMOWĄ co na komputerze nawet jak wysyłasz po IP.
    4) jeśli masz uruchomiony firewall otwórz porty: 137, 138, 139 i 445 ( może być uruchomiony nawet na routerze).
    5) to że masz wyłączony antywirus nie znaczy że zapora została równiez wyłączona w wielu antywirusach (np Eset Smart Security) zaporę wyłącza się oddzielnie, a dodatkowo tworzone są strefy w programach antywirusowych ( siec publiczna - w programie nie systemie).
    6) czy w loginie jest znak "@" jak tak spróbuj założyć nowe konto i dać mu uprawnienia do folderu skanowania bez tego znaku w loginie.
    7) spróbuj na protokole autoryzacji SMB ustawić 2.0
  • Poziom 21  
    Dziś podłączyłem taka maszynę u nas w firmie z najnowszym firmware'm i skanowanie po smb poszło bez problemu. Ustawiłem to na kilku kompach i działa.
    Zresztą kilka maszyn u klientów chodzi już od jakiegoś czasu i nie ma problemu ze skanowaniem po smb. Albo masz jakąś trefną sztukę, lub problem jest w sieci u klienta albo zapędziłeś się w jakiś "kozi róg" podczas ustawiania u tego klienta.
    Przy następnej wizycie podłącz maszynę 1:1 do swojego kompa, bo może jednak jest jakiś problem z routerem klienta.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Tez tak robiłem - nic to nie dało . Skany nie przechodzą . Jeżeli masz taką maszynę to prześlij mi proszę jej ustawienia sieciowe z ustawień administratora. Będę miał możliwość porównać te u Ciebie i te które ja mam poustawiane. Wystarczy w ustawieniach administratora / ustawienia sieci wydrukować raport z ustawieniami i jego skan wrzucić do tego wątku. Moze komuś tez sie przyda ...

    C.
  • Poziom 16  
    Do tej pory stawiałem jedną taką sztukę i na 5 kompów na 2 skan po SMB nie chciał działać. Systemy operacyjne co prawda różne, ale to nie ma znaczenia. Po godzinie walki odpuściłem i ustawiłem maila. Ustawienia na kompach wykluczam, bo poprzedniczka też skany wysyła.
  • Poziom 14  
    Witam

    Ja dzisiaj instalowałem C308 i wykonałem skan po SMB na 10 kompach.
    Systemy różne od Xp do win10.
    Udostępniłem katalog z pełnymi prawami, adres IP, brama, maska i tyle.
    Wszystko działa.
    W sumie kilkanaście sztuk już instalowałem i nie ma z żadną problemu.
    pozdrawiam
  • Poziom 16  
    To jeszcze kwestia czy wszyscy wygrywają ten sam Mass.
  • Specjalista - kserokopiarki
    W środę jadę do tej maszyny . Sprawdzę dokładnie co i jak z tymi ustawieniami. Ogólnie wydaje mi sie to niemozliwe ... 99,9% maszyn instaluję na SMB i tylko ta jedna nie chce skanować :( Sam zaczynam podejrzewać firmware który wgrałem do niej . Na wszelki wypadek zabiorę ze sobą 3 pendrive ze wszystkimi wersjami MassProduction - od najstarszej do najnowszej . Wszystko wyjaśniłoby się gdybym podłączył ten skan bez instalacji polskiego. Cóż , teraz juz za późno :( Wiem że to bedzie drobiazg ale trzeba go zlokalizować . Myśle o wykonaniu jej całkowitego resetu wszystkich ustawień . Nie wiem tylko jaki bedzie tego efekt . Nie mam jeszcze doświadczenia z tą maszyną wiec nie wiem czego sie po takim resecie spodziewać . To bedzie ostateczność .
    Póki co dzięki za podpowiedzi - dam znac co udało sie zrobić i jakie są efekty.

    C.
  • Poziom 11  
    Wejdź w Panel sterowania > Sieć > Centrum sieci i udostępniania > Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania. Zaznacz "Włącz odnajdywanie sieci", "Włącz udostępnianie plików i drukarek", "Wyłącz udostępnianie chronione hasłem". Zwróć uwagę na profil sieci. Wejdź we właściwości folderu który udostępniasz > Zabezpieczenia > Edytuj > Dodaj > i wpisz "Wszyscy" > Sprawdź nazwy i zastosuj. Ustaw na pełną kontrolę. To samo w zakładce udostępnianie. Ustaw w kopiarce DNS taki jak adres routera, czasami bez tego jest problem z nazwami.