Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizhub C258 - Brak możliwości skanu do SMB

25 Sep 2016 14:32 6984 24
  • Photocopiers specialist
    Mam duży problem z maszyną Bizhub C258 . Maszyna nowa, z naszej dystrybucji. Wypakowana z kartona,uruchomiona zgodnie z procedurą , wgrany najświeższy MassProduction - soft z językiem ojczystym. Kopiarka ta zastąpiła u klienta wysłużoną C220. Nadany ręcznie IP , brama , maska itp. Drukuje bez zarzutu , komunikuje się z siecią prawidłowo . Niestety po wpisaniu jej analogicznie jak we wszystkich maszynach , danych książki adresowej do skanu po SMB pliki nie docierają do folderów. C220 skanuje prawidłowo. Wyeliminowałem już wszelkie możliwe zabezpieczenia sieci i blokady w komputerach klienta. Nawet zabrałem swojego laptopa i po bezpośrednim połączeniu go z maszyną w dalszym ciągu skanowane pliki nie docierają do foldera. Po różnych próbach konfiguracji SMB pod ustawieniami administratora - ustawienia sieci - SMB w szczegółach błedu wyświetlanego na ekranie maszyny jest albo brak określonej lokalizacji albo błąd wysyłania TX . Szczegóły ustawień sieciowych z ostatniego podejscia do maszyny załączam w PDF. Jeżeli macie taką maszynę i skanuje prawidłowo byłbym wdzięczny za podobny załącznik z jej ustawieniami lub poprawną konfigurację ustawień SMB. Skanowanie na e-mail nie wchodzi w grę. Doczytałem że można posłużyć się FTP Utylity i postawić skan do foldera przez FTP . Póki co na jednym komputerze ustawiłem tej maszynie skan TWAIN po sieci. Działa prawidłowo. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym jak mój problemem i wie co przestawić żeby to cholerstwo zaczęło w końcu skanować do foldera. Mi się już pomysły skończyły ...

    C.
  • Level 38  
    Ja to sprawdzam "z palca" dostęp do zasobu sieciowego w problematycznym komputerze. Np Win 8.1 i 10 bardzo chętnie prowadzą użytkownika na przejście na grupę domową, co ztcw nie chodzi z bizhubami.
    Jakie Windowsy,
    Rozumiem nie jest to twój przypadek, wszystkie komputery mają takie same niepowodzenie?

    Hmm ... IPv4 się kłoci z IPv6?
  • Photocopiers specialist
    Windowsy 7 x64 na wszystkich komputerach. Konflikt IP raczej można wykluczyć . Jeżeli takowy by był to maszyna miałaby także problem z drukiem i obsługą via przeglądarka. Poza tym wykluczam komputery klienta - skany z C220 przechodziły bez problemu. Co ciekawe ta C220 postawiona w innym dziale z dostępem do sieci nadal skanuje bez problemu na te komputery. Spróbowałem tez podejść temat od drugiej strony i przeglądać sieć od strony maszyny. Jest ona widoczna , widać komputery i foldery. Grupa robocza jest zatem widoczna . Niestety próbując zeskanować do tak ustalonej lokalizacji skany nadal nie przechodzą .

    C.
  • Photocopiers specialist
    Wyłącz antywirusa na 10 min i sprawdź.
  • Photocopiers specialist
    Sprawdzane. Tak jak pisałem - sieć i komputery klienta odpadają. Nawet mojego lapka zabrałem i bezpośrednio do maszyny podpiąłem wyłączając wszystkie zapory i antywirusy. Bez rezultatu. To kwestia ustawień w maszynie. Dlatego ponawiam prośbę - ma ktoś taką skanującą do SMB to prosiłbym o wydruk ustawień sieciowych lub samej konfiguracji SMB.

    C.
  • Level 29  
    Witam

    W raporcie przy zakladce smb masz na maszynie autoryzacje smb w wersji 1.0 - masz mozliwosc ustawic wyzszy ? Wylacz tez IPv6 - moze tez robic problemy.
    Kontaktowales sie z magikami z KMBS - moze problem jest znany.
    Maszyna loguje sie po adresach ip czy po nazwie komputera ? Sprawdz obie wersje.

    Pozdrawiam
  • Photocopiers specialist
    Juz ustawiałem wyższy i nic to nie dało . Będę prawdopodobnie jutro u klienta to sprawdzę ten IPv6 . Maszyna loguje sie po nazwie komputera . Na laptopie sprawdzałem tez z IP - bez efektu. Magicy z KMBS juz wiedza o problemie i czekam na jakąś pomoc. Podobno w tych maszynach jest kilka ustawień w SMB i trzeba pokombinować żeby było dobrze . Dziwne to troche biorąc pod uwagę że w żadnej starszej nigdy taki problem nie występował i żadne inne nastawy nie musiałybyć zmieniane ...

    C.
  • Level 22  
    Z tego, co wiem, ta kserokopiarka obsługuje protokół FTP. Może próbuj w ten sposób? Na komputerze zainstaluj serwer, ja przy tego typu rozwiązaniach korzystam z "FileZilla Server". Trzeba tylko mieć na uwadze, że zapewne mamy zablokowane na firewallu porty wykorzystywane przez FTP, czyli 20 i 21, trzeba je otworzyć.
  • Photocopiers specialist
    Myśle o tym rozwiązaniu w ostateczności ... Tu nie o to chodzi żeby szukać środków zastępczych ! To ma skanować do SMB i juz ! Starsza maszyna mogła a nowsza i teoretycznie lepsza nie potrafi ??!!! Naprawdę nikt z Was nie stawiał tego ustrojstwa po SMB ? Nikt nie ma tych ustawień z menu administratora ? Moze być z innej tej serii np. C308. Nie chce mi sie wierzyć że to nie bedzie działać ...

    C.

    p.s. IP v6 nie ma znaczenia - wyłączyłem i nadal nic . Wstyd juz tam jeździć powoli :(
  • Level 21  
    nie miałem jeszcze przyjemności ustawiać tej kopiarki ale to co mogę podpowiedzieć:

    1) (Administrator Mode) -->Network -->SMB Setting --> Direct Hosting Setting --> set to “ON”
    2) jak nie pomoże odistaluj aktualizacje oznaczone: KB3161949 i KB3161949
    3) Ustaw w Konice TĄ SAMĄ GRUPĘ DOMOWĄ co na komputerze nawet jak wysyłasz po IP.
    4) jeśli masz uruchomiony firewall otwórz porty: 137, 138, 139 i 445 ( może być uruchomiony nawet na routerze).
    5) to że masz wyłączony antywirus nie znaczy że zapora została równiez wyłączona w wielu antywirusach (np Eset Smart Security) zaporę wyłącza się oddzielnie, a dodatkowo tworzone są strefy w programach antywirusowych ( siec publiczna - w programie nie systemie).
    6) czy w loginie jest znak "@" jak tak spróbuj założyć nowe konto i dać mu uprawnienia do folderu skanowania bez tego znaku w loginie.
    7) spróbuj na protokole autoryzacji SMB ustawić 2.0
  • Level 21  
    Dziś podłączyłem taka maszynę u nas w firmie z najnowszym firmware'm i skanowanie po smb poszło bez problemu. Ustawiłem to na kilku kompach i działa.
    Zresztą kilka maszyn u klientów chodzi już od jakiegoś czasu i nie ma problemu ze skanowaniem po smb. Albo masz jakąś trefną sztukę, lub problem jest w sieci u klienta albo zapędziłeś się w jakiś "kozi róg" podczas ustawiania u tego klienta.
    Przy następnej wizycie podłącz maszynę 1:1 do swojego kompa, bo może jednak jest jakiś problem z routerem klienta.
  • Photocopiers specialist
    Tez tak robiłem - nic to nie dało . Skany nie przechodzą . Jeżeli masz taką maszynę to prześlij mi proszę jej ustawienia sieciowe z ustawień administratora. Będę miał możliwość porównać te u Ciebie i te które ja mam poustawiane. Wystarczy w ustawieniach administratora / ustawienia sieci wydrukować raport z ustawieniami i jego skan wrzucić do tego wątku. Moze komuś tez sie przyda ...

    C.
  • Level 18  
    Do tej pory stawiałem jedną taką sztukę i na 5 kompów na 2 skan po SMB nie chciał działać. Systemy operacyjne co prawda różne, ale to nie ma znaczenia. Po godzinie walki odpuściłem i ustawiłem maila. Ustawienia na kompach wykluczam, bo poprzedniczka też skany wysyła.
  • Level 14  
    Witam

    Ja dzisiaj instalowałem C308 i wykonałem skan po SMB na 10 kompach.
    Systemy różne od Xp do win10.
    Udostępniłem katalog z pełnymi prawami, adres IP, brama, maska i tyle.
    Wszystko działa.
    W sumie kilkanaście sztuk już instalowałem i nie ma z żadną problemu.
    pozdrawiam
  • Level 18  
    To jeszcze kwestia czy wszyscy wygrywają ten sam Mass.
  • Photocopiers specialist
    W środę jadę do tej maszyny . Sprawdzę dokładnie co i jak z tymi ustawieniami. Ogólnie wydaje mi sie to niemozliwe ... 99,9% maszyn instaluję na SMB i tylko ta jedna nie chce skanować :( Sam zaczynam podejrzewać firmware który wgrałem do niej . Na wszelki wypadek zabiorę ze sobą 3 pendrive ze wszystkimi wersjami MassProduction - od najstarszej do najnowszej . Wszystko wyjaśniłoby się gdybym podłączył ten skan bez instalacji polskiego. Cóż , teraz juz za późno :( Wiem że to bedzie drobiazg ale trzeba go zlokalizować . Myśle o wykonaniu jej całkowitego resetu wszystkich ustawień . Nie wiem tylko jaki bedzie tego efekt . Nie mam jeszcze doświadczenia z tą maszyną wiec nie wiem czego sie po takim resecie spodziewać . To bedzie ostateczność .
    Póki co dzięki za podpowiedzi - dam znac co udało sie zrobić i jakie są efekty.

    C.
  • Level 12  
    Wejdź w Panel sterowania > Sieć > Centrum sieci i udostępniania > Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania. Zaznacz "Włącz odnajdywanie sieci", "Włącz udostępnianie plików i drukarek", "Wyłącz udostępnianie chronione hasłem". Zwróć uwagę na profil sieci. Wejdź we właściwości folderu który udostępniasz > Zabezpieczenia > Edytuj > Dodaj > i wpisz "Wszyscy" > Sprawdź nazwy i zastosuj. Ustaw na pełną kontrolę. To samo w zakładce udostępnianie. Ustaw w kopiarce DNS taki jak adres routera, czasami bez tego jest problem z nazwami.
  • Level 24  
    Przepraszam rozwiązał Kolega problem?
    Właśnie byłem przy takiej dziwnej kopiarce. I właśnie C308. Także dziwnym trafem nie chce skanować tylko po SMB. Na mojego własnego laptopa także.
    Coś się udało w temacie?
  • Level 15  
    Jeżeli maszyna była po DHCP to mogła pobrać nazwę domeny, usuń ją. W pliku z ustawieniami nie widać wpisu, ale warto to sprawdzić.
    Wyłączenie ipv6, ale to już zrobione podobno.
  • Photocopiers specialist
    Przepraszam za zwłokę w tym temacie. Przyczyna była jakby to powiedzieć - prozaiczna ! Wszystkie komputery mają taką samą nazwę ! Maszyna się po prostu gubiła gdzie ma skan wysłać :D Cała ta sytuacja spowodowana zaś była koniecznością dostępu do programu przewidzianego na jedno stanowisko . Oszczędności czasem nie popłacają !
    Temat do zamknięcia.

    C.
  • Level 24  
    copyman wrote:
    Przepraszam za zwłokę w tym temacie. Przyczyna była jakby to powiedzieć - prozaiczna ! Wszystkie komputery mają taką samą nazwę !

    C.


    Wyżej Kolega napisał, że na laptopie podłączanym indywidualnie przez kabel sieciowy także skan do SMB nie działał
    Nie rozumiem :-(
  • Photocopiers specialist
    Po prostu nie miałem autoryzacji hasłem na lapku.

    C.