Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A3 8P 1,6 - BRC, przepalał bezpiecznik, teraz nie przechodzi na gaz

powder 25 Sep 2016 15:11 2469 12
Wago
  • #1
    powder
    Level 9  
    Witam!
    Mam problem z instalacją gazowa w moim Audi a3 8p 1,6 benzyna, instalacja gazowa to brc sequent 24.11 i reduktor genius, instalacja 2 letnia, większych problemow z nią nie miałem poza falujacymi obrotami i szarpaniem na niskich obrotach i podczas zmiany biegów. Ostanio podczas jazdy zgasły światełka od kontrolki ( tego co pokazuje ilość gazu i na czym jadę, wewnątrz auta) Ustaliłem że przepalil się bezpiecznik od instalacji, wymieniłem, odpaliłem auto patrzę działa, szczęśliwy pojechałem do pracy ale problem się powtórzył.. I tak w sumie spalilem jeszcze dwa bezpieczniki.. Stwierdziłem, że może jest jakies zwarcie. Posprawdzalem łączenia kabli, tyle na ile mogłem ( nie znam się na elektryce ani na mechanice) i sytuacja się trochę zmieniła, teraz podczas jazdy kontrolki świecą się (bezpiecznik się nie przepala) ale gdy następuje przyłączenie na gaz po sekundzie przełącza się spowrotem na benzynę i zaczyna pikac tak jak to robi gdy skończy się gaz, mimo że pokazuje że jest full gazu (i faktycznie jest). Jeśli jestem na postoju to po przełączeniu na benzynę auto po prostu gaśnie.. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić we własnym zakresie? Czy pozostaje wizyta u gazownika... Pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    marqqv
    Level 32  
    Posprawdzałem:
    powder wrote:
    i sytuacja się trochę zmieniła,

    Jeszcze raz przeglądnij całą instalację . Może coś jest nie zaizolowane lub nie dokręcone sprawdź przewody do masy Jeżeli ruszałeś nimi i się coś zmieniło to prawdopodobne że jest coś na rzeczy.
  • Wago
  • #3
    Pedros050
    Level 43  
    Zwarcie może być w instalacji pod karoserią zasilanie elektrozaworu butli ,nie zahaczyłeś gdzieś podwoziem lub izolacja kabli została zdarta i + zwiera się do masy podczas włączenia na gaz .
  • #4
    powder
    Level 9  
    Jestem zielony w temacie, poproszę o tłumaczenie jak laikowi, gdzie dokładnie szukać tych przetarc? Nie przypomnam sobie żebym przytarl ale kto wie...
  • #5
    Pedros050
    Level 43  
    Przewody do zasilania elektrozaworu są owinięte na przewodzie doprowadzającym gaz do reduktora z butli pod podwoziem samochodu .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze wszystkie przewody na elektrozaworach .
  • #6
    powder
    Level 9  
    Na elektrozaworach wygląda ok, przetarc też żadnych nie dostrzegam.. Chyba się nie obejdzie bez specjalisty.
  • Helpful post
    #7
    Pedros050
    Level 43  
    Podjechać do gazownika na pewno ustali usterkę.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Tutaj prędzej elektromechanik a nie gazownik. Trzeba posprawdzać przejścia na kablach bo zwarcie jest gdzieś na 100%.
  • #9
    kmielczarek
    Level 14  
    Elektromechanik nie tknie instalacji gazowej. Jak jesteś zielony w temacie to jedź do gazownika. To co mogles juz sprawdziles
  • #10
    sebap
    Level 41  
    kmielczarek wrote:
    Elektromechanik nie tknie instalacji gazowej

    Niby dlaczego? Czym się różni instalacja elektryczna LPG od innej instalacji?
  • #11
    kmielczarek
    Level 14  
    Bo nie chcą. Nie znają się na instalacjach i nie chcą się znać. LPG to inne podwórko
  • #12
    marqqv
    Level 32  
    Nie chcą ingerować w inst. elektr. od gazu bo gdyby coś się stało ( wybuchło :) ) lub coś podobnego to jeszcze wina będzie skierowana na nich . A tak to gazownik robi komplet i to tylko jego wina :D
  • #13
    psooya
    Level 38  
    Spalona cewka elektrozaworu może to powodować. Można odpiąć raz w butli raz pod maską i słuchać czy podczas przełączenia słychać "cyknięcie" zaworu. Jeśli jeden nie cyka a jest podłączony najprawdopodobniej jego cewka ma zwarcia międzyzwojowe i należy ją wymienić.