Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV Golf 3 1.6 benzyna 95r. Po zmianie oleju-kopci na biało

Grimolec93 25 Wrz 2016 23:27 1593 44
  • #1 25 Wrz 2016 23:27
    Grimolec93
    Poziom 4  

    Witam. Ostatnio w Golfie 3 1.6 benzyna 95rocznik wymieniany był olej z W15 40 na W10 40 i od tego czasu strasznie kopci na biało. Zaznacze , ze wczesniej przed wymiana nie bylo z tym problemu. Co jest grane? Czy moge wlać np tego Doktora?

    0 29
  • #2 26 Wrz 2016 01:22
    marqqv
    Poziom 31  

    Jeżeli miałeś olej mineralny, to syntetyk ma właściwości myjące, i w tej sytuacji, gdy był olej mineralny, może to spowodować rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może powodować problem opisany przez ciebie. I moto doktor już dużo nie pomoże

    0
  • #3 26 Wrz 2016 06:28
    malimaro
    Poziom 10  

    Ten silnik to już tylko mineralny. Jeżeli zalałes syntetyk to poszły uszczelniacze. Nie opłaca się tego robić w tym silniku. Lepiej kupić drugi.

    0
  • #4 26 Wrz 2016 15:02
    Grimolec93
    Poziom 4  

    Ja tego nie robiłam. Robił to mechanik, który teraz wykłóca się ze mną , że mozna z mineralnego przejsc na półsyntetyk i nic sie nie stanie. Teraz gdy wlałam Doktora już nie kopci ale wiem, że to na chwilę tylko.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zaznaczę , że za wymiane oleju i filtrów skasował mnie 280zl(150zl robocizna), tak wiem smiech na sali. Cały czas upiera się, że zrobił dobrze a wszyscy inni mechanicy to papudraki. Dobra dzięki chłopaki, na drugi raz będę wiedziała żeby sprawdzic mechanika dwa razy . Pozdrawiam

    0
  • #5 26 Wrz 2016 15:10
    rooter75
    Poziom 17  

    Możliwe że był wlany doktor już wcześniej i przy każdym oleju będzie kopcił. Auto masz od niedawna?

    0
  • #6 26 Wrz 2016 15:13
    Grimolec93
    Poziom 4  

    Tak auto mam od czerwca. Auto kupowałam w rodzinie i wiem , że nie był dolewany doktor. Lany byl tylko i wyłącznie olej w15 40.

    0
  • #7 26 Wrz 2016 15:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Stary samochodzik, więc i przebieg pewnie znaczny - zalewanie olejem 10W to był raczej średni pomysł. Wróć przy następnej zmianie z powrotem do 15W i tyle. A zalewanie Motodoktorem to już zupełnie bardzo zły pomysł.

    0
  • #8 26 Wrz 2016 15:22
    ciuqu
    Poziom 34  

    Mechanik ma rację, do sprawnego szczelnego silnika wlewając nawet syntetyk po mineralnym nic się nie stanie. Niestety nikt nie leje mineralnego do sprawnych współczesnych silników :)

    Niestety jeżeli tam był już lany motodoktor to musisz go lać aby podtrzymywać silnik w agonii.

    0
  • #9 26 Wrz 2016 15:25
    Grimolec93
    Poziom 4  

    No przebieg 258 tys km. Zapomniałam dodać , ze dwa dni po wymianie oleju podczas parkowania samochod zgasł sam i juz nie odpalił. Ten sam mechanik probowal mi go naprawiać kilka dni(wymienił świece, kable, cewkę) a samochod ani rusz. Pojechalam do innego i okazalo sie, ze pompa paliwa przepalala bezpiecznik. Nie wiem czy ma to cos wspolnego.

    0
  • #10 26 Wrz 2016 15:26
    marqqv
    Poziom 31  

    Grimolec93 napisał:
    Auto kupowałam w rodzinie i wiem , że nie był dolewany doktor. Lany byl tylko i wyłącznie olej w15 40.

    ciuqu napisał:
    Niestety jeżeli tam był już lany motodoktor to musisz go lać aby podtrzymywać silnik w agonii.


    Czytaj kolego co autor pisze

    0
  • #11 26 Wrz 2016 15:29
    Grimolec93
    Poziom 4  

    I zapomniałam dodac ze dwoch innych mechaników, u ktorych sie radziłam zgodnie powiedzieli, że przez ten olej poszły pierścienie(a w dzisiejszych czasach w takich starych autkach juz nikt nie bawi sie w wymiane takowych pierścieni) i albo nowy silnik albo wlać tego doktora i narazie miec spokój.

    0
  • #12 26 Wrz 2016 22:56
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    marqqv napisał:
    eżeli miałeś olej mineralny, to syntetyk ma właściwości myjące


    W dzisiejszych czasach i mineralne oleje najtańsze maja dodatki myjące. Wiec zmiana nie robi różnicy.

    0
  • #13 26 Wrz 2016 23:09
    Grimolec93
    Poziom 4  

    No najwidoczniej zrobiło różnicę , skoro przed wymianą samochod byl cacy a odrazu po wymianie zaczął kopcic na taki ni to niebieski ni biały . Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi . Pozdrawiam

    0
  • #14 26 Wrz 2016 23:45
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    Przy starszych i większych przebiegach robię zmiany na syntetyczne ale wtedy jest badana kondycja silnika i jeżeli nie ma sporych przeciwwskazań nie robi to dla nich różnicy jedynie dynamika się zmienia. Ale sięgam po górną półkę oleju a wiem ze producent producentowi nie równy.

    Sam jeżdżę w aucie z 91r z przebiegiem 500tyś i zmieniałem na syntetyczny.

    0
  • #15 27 Wrz 2016 06:35
    malimaro
    Poziom 10  

    Nie rozumiem tego jak można przejść z mineralnego na półsyntetyczny. To jest po prostu zabójstwo dla silnika. Lepiej wylej ten olej i to tak żeby najlepiej stał cała dobę i ociekal. Ja bym jeszcze wykręcił miskę i ją wyczyścił. Wlał olej mineralny odpalił sokolnik i żeby trochę pochodził. Następnie wylewał ten olej i wlał nowy. Jeżeli będziesz jeździć na żadszym to nie długo silnik kaput.

    0
  • #16 27 Wrz 2016 08:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    malimaro napisał:
    Nie rozumiem tego jak można przejść z mineralnego na półsyntetyczny. To jest po prostu zabójstwo dla silnika. Lepiej wylej ten olej i to tak żeby najlepiej stał cała dobę i ociekal. Ja bym jeszcze wykręcił miskę i ją wyczyścił. Wlał olej mineralny odpalił sokolnik i żeby trochę pochodził. Następnie wylewał ten olej i wlał nowy. Jeżeli będziesz jeździć na żadszym to nie długo silnik kaput.


    Człowieku bez wiedzy, do silnika wlewa się taki olej na jaki został zaprojektowany, nic więcej.
    A Twoim wywodem najlepiej było by teraz wlać przepalony olej z Reichu nie wymieniany 50000km.
    Nic gorszego jak wymieniać olej na pałę, tak się kończy silniki definitywnie i z pełnym sukcesem.

    0
  • #17 27 Wrz 2016 19:33
    kokolino24
    Poziom 12  

    "Nie rozumiem tego jak można przejść z mineralnego na półsyntetyczny. To jest po prostu zabójstwo dla silnika. Lepiej wylej ten olej i to tak żeby najlepiej stał cała dobę i ociekal. Ja bym jeszcze wykręcił miskę i ją wyczyścił. Wlał olej mineralny odpalił sokolnik i żeby trochę pochodził. Następnie wylewał ten olej i wlał nowy. Jeżeli będziesz jeździć na żadszym to nie długo silnik kaput."

    Witam. Po co i na co odkręcać miskę ??. A silnikowi nic nie będzie oprócz wycieków :-)

    0
  • #18 27 Wrz 2016 19:38
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Grimolec93 napisał:
    Zapomniałam dodać , ze dwa dni po wymianie oleju podczas parkowania samochod zgasł sam i juz nie odpalił. ................ Nie wiem czy ma to cos wspolnego.

    Nie ma podobnie jak do przepalonej żarówki z przodu i stuków w zawieszeniu i gwożdzia w oponie jutro lub za tydzień.
    Silnik był szrotem na motodoktorze i po wlaniu normalnego oleju reakcję miał wymiotną.

    0
  • #19 27 Wrz 2016 19:44
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    malimaro napisał:
    Jeżeli będziesz jeździć na żadszym to nie długo silnik kaput


    A kolega wie co oznacza cyferka po "W" jak i przed "W"

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    do silnika wlewa się taki olej na jaki został zaprojektowany


    Często w instrukcjach obsługi starszych aut było umieszczane tłustym drukiem że oleje są systematycznie unowocześniane wiec może zachodzić konieczność późniejszej zmiany. Tylko już nie podali czy na lepsze czy na gorsze.

    0
  • #20 27 Wrz 2016 19:57
    Macio256
    Poziom 6  

    Olej mineralny tworzy grubszy film olejowy od pól czy syntetyka,
    Czyli wlewając pół albo syntetyk sprawiasz że dociera on lepiej do innych miejsc
    Mineralny w tym przypadku miał wystarczający film olejowy i swoje osady które dodatkowo uszczelniały i dlatego auto nie kopciło, zmiana spowodowała ze film był za cienki i się przepala.

    Co do lania oleju wg producenta, wszystko zależy od tego jak go używamy i jak mocno jest silniki zużyty, jeśli zgadzają się wszystkie normy to możemy zalać zamiast przykładowo Elfa Lotos

    0
  • #21 27 Wrz 2016 20:27
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    Macio256 napisał:
    Olej mineralny tworzy grubszy film olejowy od pól czy syntetyka,


    A niby dla czego?? Na rozgrzanym silniku mają podobna lepkość.

    0
  • #22 27 Wrz 2016 21:00
    Macio256
    Poziom 6  

    Film olejowy a lepkość to dwie różne bajki,

    Film odpowiada za grubość oleju w danym miejscu

    Lepkość za to jak mocno jest rozrzucany olej, czasem potrzebujesz smarowanie rozbryzgowe a czasem smarowanie jest poprzez przekazywanie sobie oleju przez współpracujące elementy.

    Nie wiem jak Ci to dokładnie wytlumaczyć

    0
  • #23 27 Wrz 2016 21:03
    kokolino24
    Poziom 12  

    Minerał będzie gęstszy no i skład nawet sama nazwo o tym świadczy , mineralny i syntetyczny

    0
  • #24 27 Wrz 2016 21:25
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    kokolino24 napisał:
    Minerał będzie gęstszy no i skład nawet sama nazwo o tym świadczy , mineralny i syntetyczny


    Znam kilka przypadków gdzie zmiana oleju na niewłaściwy niszczy silnik, i jest to na pewno 3 cylindrowe silniki opla 1.0 gdzie producent przewidział 0W30, a fachowcy od 7 boleści leją mineralne shity, drugi przypadek to silniki F9Q reno gdzie niewłaściwy olej lub wymiana niszczy panewki i 3 flagowy przykład to BMW gdzie półgłówki leją co popadnie a musi być olej syntetyczny, już od 1991r.

    0
  • #25 27 Wrz 2016 22:16
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    Macio256 napisał:
    Film olejowy a lepkość to dwie różne bajki,

    Film odpowiada za grubość oleju w danym miejscu


    Tylko że lepkość odpowiada za wytrzymałość i grubość filmu i w tym przypadku jest to samo wiec nadal nie rozumiem w czym jest różnica (oczywiście nadal mówimy o 10W40 i 15W40) co innego gdyby był to 50 60 lub 30 wtedy jest różnica

    kokolino24 napisał:
    Minerał będzie gęstszy no i skład nawet sama nazwo o tym świadczy


    A wiesz jaka jest różnica gęstości w 100stC miedzy mineralnym a półsyntetycznym? już ci odpowiadam znikoma.

    0
  • #26 28 Wrz 2016 10:32
    malimaro
    Poziom 10  

    Nie interesuje mnie czy jest w czy xx, chodzi mi o to że jest zasada z rzadkiego przechodzimy na gęstszy. A jak ktoś przejdzie z mineralnego na półsyntetyczny albo z półsyntetycznego na syntetyk, to niech rozgląda się za wymianą silnika.

    0
  • #27 28 Wrz 2016 10:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bzdury i bajki dla internetowych troli i lamerów. Czym sie różni mineral od syntetyka np. 10w40? Wytrzymałością na zerwanie filmu olejowego i stabilnymi parametrami w zakresie temperatury. Jedyny minus po przejściu z długiego uzytkowania oleju mineralnego na pełen syntetyk to ew. pocenie się starych uszczelek. Olej przechodzi przez filtr i wszelkie uwolnione paprochy w nim pozostają.

    0
  • #28 28 Wrz 2016 10:41
    ciuqu
    Poziom 34  

    malimaro napisał:
    ......zasada z rzadkiego przechodzimy na gęstszy.


    Zasadą jest lanie oleju przewidzianego przez producenta, gęstszy lejemy do złomu w którym już nic nie uszczelnia i lejemy aż się rozleci potem oddajemy na złom choć ten sposób nie jest wcale zły bo utrzymujemy agonię silnika przez ładnych parę lat, potem motodoktor w silnik, trociny w skrzynię i na giełdę :)

    0
  • #29 28 Wrz 2016 18:11
    kokolino24
    Poziom 12  

    "A wiesz jaka jest różnica gęstości w 100stC miedzy mineralnym a półsyntetycznym? już ci odpowiadam znikoma."

    Ale jest a w 20sto letnim silniku tą różnicę widać, słychać i czuć :-)

    0
  • #30 28 Wrz 2016 19:32
    Jarzabek666
    Poziom 26  

    kokolino24 napisał:
    widać, słychać i czuć


    Co niby?

    0
  Szukaj w 5mln produktów