Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan - Złe wskazania przeplywomierza AFN

mattib4 26 Wrz 2016 14:49 1230 29
  • #1 26 Wrz 2016 14:49
    mattib4
    Poziom 9  

    Witam
    Samochód to Sharan MK1 110KM AFN 1998 rok. Problem polega na tym, że któregoś dnia auto weszło w tryb awaryjny i straciło moc. Po powrocie do domu i podpięcia Vaga wyszedł błąd:
    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    31-00 - Open or Short to Ground

    Pomierzyłem napięcia i wszystko było ok. Zakupiłem sam wkład pierburga. Auto w sumie odżyło ale nie pokoi mnie kanał 3 na vagu w silniku. Wartość zadana jest 290 a ja mam 590 na biegu jałowym. Mając pod ręką skodę nie wiem z jakim silnikiem ale numer przepływomierza się zgadzał 038906461c oryginalny boscha. Postanowiłem zamontować ją na chwile u siebie(całość z obudową). po zamontowaniu wartość rzeczywista zmalała do 490 a kiedy wsadziłem swój wkład pierburga do 350mg. Zacząłem się zastanawiać o co chodzi i zauważyłem, że obudowy się różnią bo moja ma numer 06a906461 originalna boscha. Obudowy różnią się trochę budową. Moja jest pusta i ma tylko podwójną siatkę plastik i metal. A ta ze skody ma w środku taka mniejszą rurkę z siatką. Wyczytałem, że 06a906461 jest poprzednikiem numeru 038906461c. Powiedzcie mi o co chodzi skąd te rozbieżności?

    0 29
  • #2 26 Wrz 2016 15:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Egr zamknięty i ssie więcej z filtra.

    0
  • #3 26 Wrz 2016 15:10
    ciuqu
    Poziom 34  

    Czy temperatura silnika i temperatura otoczenia przy twoich pomiarach była taka sama w każdym przypadku, czy takie samo było wypełnienie zaworu EGR czy może EGR zaślepiony. Zrób logi dynamiczne.
    Jeżeli numer na "lizaku" jest taki sam to nie szukaj dziury w całym :)

    0
  • #4 26 Wrz 2016 15:26
    mattib4
    Poziom 9  

    Czy zaślepiony nie mam zielonego pojęcia. Wydaję mi się, że nie. Tylko skąd taka różnica jak założę inną obudowę :/ Temperatura taka sama i otoczenia i silnika bo było to wszystko robione od razu w przeciągu 30min. Co to jest "lizak"? :) Które kanału zlogować i jak sprawdzić czy egr jest zaślepiony nie ingerując mechanicznie? :)

    0
  • #5 26 Wrz 2016 15:35
    ciuqu
    Poziom 34  

    Lizak to jest właśnie wkład. Loguj grupę 003 w Basic settings oraz dynamicznie.
    Zrób też 011.

    1
  • #6 26 Wrz 2016 15:36
    mattib4
    Poziom 9  

    Dynamicznie czyli w measblocks? Nie no lizak jest pierburga wcześniej był w sumie też ale używany a jeszcze wcześniej bosch. A co to tej obudowy co sądzisz?

    0
  • #7 26 Wrz 2016 15:40
    ciuqu
    Poziom 34  

    Link

    Co do obudowy nie wiem ale może być dopasowywana do całego układu dolotu, filtra itp.

    0
  • #8 26 Wrz 2016 15:47
    mattib4
    Poziom 9  

    Wystarczyło powiedzieć, że tak :) Już to robiłem ale dawno :) Taka jest różnica. Pierwszy to 038906461c a dwa ostatnie 06a906461VW Sharan - Złe wskazania przeplywomierza AFN VW Sharan - Złe wskazania przeplywomierza AFN VW Sharan - Złe wskazania przeplywomierza AFN

    1
  • #9 26 Wrz 2016 20:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    No dobra a gdzie problem, w afn przepływomierz steruje jedynie erg. Więc gdzie logi

    mattib4 napisał:
    ale nie pokoi mnie kanał 3 na vagu w silniku


    To niech cię nie niepokoi bo to nie PD i przepływomierz ma jedynie interakcje z EGR.
    I też wątpię że przyczyną notlaufa był właśnie przepływomierz.

    0
  • #10 26 Wrz 2016 20:47
    mattib4
    Poziom 9  

    Nie rozumiem. No martwi mnie wartość na kanale trzecim w mesuring blocks czy jakoś tak. Wartość ma być 290 a mam 590. Tamten padł bo wartość stała na 500 coś i się nie ruszała. A teraz się rusza. Przez cow takim razie wylazł tryb awaryjny ?

    0
  • Pomocny post
    #13 27 Wrz 2016 08:02
    ciuqu
    Poziom 34  

    EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.

    0
  • #14 27 Wrz 2016 08:08
    mattib4
    Poziom 9  

    To, że turbo to wiem. Już trochę podcieka także będzie remont. Po czym wnosisz, że egr nie działa? Może być zaślepiony? Robić to czy nie? Jeszcze czasem syczy mi pedał hamulca może przez to podciśnienie ocieka? Wczoraj jeszcze zmierzyłem w skodzie blok 3 i wskazywał zmierzonej wartości 430 jak wsadziłem całą przepływkę do siebie było to samo więc może lizak jest walnięty?:/

    0
  • Pomocny post
    #15 27 Wrz 2016 08:44
    ciuqu
    Poziom 34  

    EGR nie działa bo nie widać zmiany masy powietrza, nie koniecznie musi być zaślepiony wystarczy zatkać mu rurkę od podciśnienia, sprawdź tylko czy ktoś go celowo zaślepił czy pękła membrana w gruszce i ucieka podciśnienie. Co do przepływomierza to jak pisałem nie szukaj dziury w całym, jest dobrze, różnica może wynikać z jego stanu, stary bardziej zużyty zaniża wskazania. Zajmij się turbiną.

    0
  • #16 27 Wrz 2016 08:51
    mattib4
    Poziom 9  

    Ewentualnie jak egr nie jest zaślepiony to mogę go zaślepić tymi dwiema zaślepkami? A wężyk podciśnienia zaślepić śrubą i powinno być ok czy nie bawić się w to? Da się sprawdzić bez rozbierania czy ta membrana jest dziurawa np zdjąć wężyk z n18 i dmuchać?

    0
  • #17 27 Wrz 2016 08:58
    ciuqu
    Poziom 34  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    No dobra a gdzie problem, w afn przepływomierz steruje jedynie erg. Więc gdzie logi
    mattib4 napisał:
    ale nie pokoi mnie kanał 3 na vagu w silniku


    To niech cię nie niepokoi bo to nie PD i przepływomierz ma jedynie interakcje z EGR.
    I też wątpię że przyczyną notlaufa był właśnie przepływomierz.


    A co z ograniczeniem dymienia?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zdjąć wyczyścić, sprawdzić czy grzybek dolega, nie musisz nic dawać bo sam z siebie jest zatkany chyba że zawalone nagarem i grzybek nie uszczelnia dobrze, zatkać wężyk. Załóż wężyk na EGR i ssij :)

    0
  • #18 27 Wrz 2016 09:01
    mattib4
    Poziom 9  

    Hehe ssij czy dmuchaj? :) Nie jesteś zwolennikiem zaślepiania EGRu? Auto ma 320000km i pewnie nie było t nigdy ruszane więc stawiam na nagar.

    0
  • #19 27 Wrz 2016 09:13
    ciuqu
    Poziom 34  

    Nie wiem jakie masz płuca, możesz dmuchnąć jak będzie dziura to poczujesz a jak szczelny i dobrze possiesz to i grzybek ci się podniesie :)

    Jak EGR dobry to zdejmij i wyczyść.

    320000? wierzysz w to bo ja nie bardzo, chyba że krajowy :)

    0
  • #20 27 Wrz 2016 09:17
    mattib4
    Poziom 9  

    Ok ale pewnie razem kolektorem żeby to miało ręce i nogi :/ A jeśli grzybek jest nieszczelny to wtedy zaślepić?

    0
  • #21 27 Wrz 2016 09:21
    ciuqu
    Poziom 34  

    Najlepiej cały dolot z kolektorem i turbiną. Grzybek jak nie ma syfu pod sobą to będzie szczelny, jak grucha dziurawa to albo wymień EGR albo zaślep wężyk.

    0
  • #22 27 Wrz 2016 09:53
    mattib4
    Poziom 9  

    Ewentualnie zaworek n18 może nie chodzić?

    0
  • #24 27 Wrz 2016 11:24
    mattib4
    Poziom 9  

    Jakbym wsadził ten lizak do nowego typu obudowy to ma 300 coś także wtedy by nie przekraczało :)

    Dodano po 24 [minuty]:

    I jeszcze co do turbiny to takie wyniki mogą być przez syczące serwo hamulcowe? Dzisiaj jeszcze założę całą przeplywkę od kolegi u którego działa idealnie.

    0
  • #25 27 Wrz 2016 11:53
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jak wsadzisz przepływkę która zaniża to zaraz będzie post że auto nie ma mocy.

    Jest dobrze, przepływkę zostaw w spokoju pokazuje ci 550 (choć to trochę dużo) bo nie dostaje spalin z EGR'u, napraw EGR i będzie pokazywać 290.

    Logi robiłeś z filtrem powietrza czy bez?

    0
  • #26 27 Wrz 2016 11:54
    mattib4
    Poziom 9  

    Heh ok pewnie najwcześniej w weekend napiszę co i jak :) Z filtrem powietrza a co? No i co z tym syczącym serwem? :/

    0
  • #27 28 Wrz 2016 08:17
    mattib4
    Poziom 9  

    Wczoraj z racji tego, że było późno nie zrobiłem za wiele ale. Sprawdziłem n18 działa. Dmuchnąłem w wężyk od egra i słyszałem taki pykanie. Nie wiem dokładnie jak powinno to działać z zewnątrz. Zdjąłem też rure dolotową idącą do kolektora żeby do niego zajrzeć i powiem szczerze, że asfaltu to tam jest sporo.

    0
  • #28 28 Wrz 2016 14:50
    mattib4
    Poziom 9  

    Jeszcze jedno wpadło mi do głowy. Czy może być uszkodzony czujnik ciśnienia atmosferycznego w ecu lub przewód idący do niego? Co Wy na to?

    0
  • Pomocny post
    #29 28 Wrz 2016 17:23
    ciuqu
    Poziom 34  

    Widzisz go na kanale 010 więc sobie porównaj jak masz barometr w domu i będziesz wiedział.

    0
  • #30 28 Wrz 2016 18:40
    mattib4
    Poziom 9  

    Sprawdziłem w drugim oknie ciśnienie stało na 1009,8 i w drugim też chyba że dodam gazu to wtedy rośnie. Mało tego po wczorajszym wygrzebaniu trochę smoły z kolektora ssącego wskazania w grupie trzeciej zmalała z 590 na 520 :)

    Dodano po 22 [minuty]:

    ciuqu napisał:
    Nie wiem jakie masz płuca, możesz dmuchnąć jak będzie dziura to poczujesz a jak szczelny i dobrze possiesz to i grzybek ci się podniesie :)

    Jak EGR dobry to zdejmij i wyczyść.

    320000? wierzysz w to bo ja nie bardzo, chyba że krajowy :)


    Co do przebiegu to jestem drugim właścicielem w kraju w sumie trzecim ogólnie. Nie wiem czy ma tyle ale na to jak wygląda i pracuje to powiem szczerze,że może tak być. Zresztą fajna wersja mi się trafila. Projektzwo z eberem postojowym :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów