Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)

26 Wrz 2016 15:55 2103 3
  • Poziom 5  
    cześć,

    odstawiłem auto po 20 km, minęła godzina, ponowny poprawny rozruch silnika, przejechałem 200 m i zgasł, rozrusznik kręci, nie odpala.

    Accord 1994 2.2i ES F22B5 Coupé A/T

    błędy przed wymazaniem pamięci:
    1 Primary Oxygen Sensor (HO2S) / Podgrzewany Czujnik Tlenu (HO2S)
    7 Throttle Position Sensor / Czujnik Położenia Przepustnicy (TP)
    8 Top Dead Center Position Sensor (TDC) / Czujnik Górnego Martwego Położenia Tłoka (TDC)

    ponownie błędów już nie dostaje, albo bo silnik nie zapala albo były stare.

    iskry nie ma (o ile dobrą świecę wpiąłem na szybko, ale nawet bez świec powinno coś pójść po obudowie silnika - a propos, przeczytałem tez niepokojącą wiadomość, że takie sprawdzanie iskry może uszkodzić cewkę właśnie, prawda to?). słuchać pompę paliwa, wtrysków nie umiem sprawdzić, nie pamiętam czy obrotomierz drga (ważne to dla diagnostyki?), nie mam omo/voltomierza, immobiliser wypięty z obwodu (zwarcie mi robił w zeszłym roku).

    po przewałkowaniu forów, zauważyłem powtarzające się opinie (mam nadzieję, że to po prostu odzwierciedlenia rzeczywistości a nie "powielacze z poprzednich tematów"/narodziny plotki) i myślę, że powinienem się zainteresować:

    - cewką w aparacie zapłonowym
    - modułem/zapłonnikiem
    - sensorem TDC

    tylko tu już się zaciąłem, nie wiem jak to rzetelnie sprawdzić (tak, mam manual do tego samochodu eng/pl). czy może po prostu kupić cały aparat zapłonowy i po problemie?

    gdzie kupujecie części takie, i czy te elementy powinny być nowe?

    dzięki za wskazówki

    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)F22B5.jpg Download (401.61 kB)
  • Poziom 34  
    Padały moduły zapłonowe. Najprościej szukać całego aparatu używanego i podmienić.
  • Poziom 5  
    nie bawić w sprawdzanie poszczególnych podzespołów i kupić np sam moduł?
  • Poziom 5  
    ROZWIĄZANIE:

    doszedłem do wniosku, że warto dokładniej określić co jest przyczyną usterki i wymienić precyzyjnie element, który był wadliwy: wszystko wskazywało na cewkę zapłonową (ignition coil) - a że części eksploatacyjne montujemy nowe, więc:

    kupiłem OYO 70E4002 (107 PLN) ze sklepu z częściami do aut japońskich JAPPARTS (japparts.pl) - prowadzą współpracę głównie z warsztatami samochodowymi.

    załączam kilka zdjęć i instrukcję wymiany, żeby było na przyszłość (a wychodzi na to, że w internecie dużo "pseudo-logicznych" porad w tym temacie).

    ps. paluch rozdzielacza juz mocno skorodował, ale samochód po wymianie przejechał już 120 km nienagannie.

    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)23-88 Wymi...onowej.png Download (624.72 kB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (2.69 MB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (2.1 MB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (1.82 MB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (2.3 MB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (2 MB)
    Honda Accord'94 2.2i ES A/T - kręci, nie pali (cewka,zapłonnik,TDC)IMG_23..jpg Download (742.93 kB)