Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna

piter23b 26 Sep 2016 20:05 11175 10
  • #1
    piter23b
    Level 10  
    Witam,
    Jako że powoli kończę ogarniać to auto, a do tego przez przypadek zostałem jego nowym właścicielem (a właściwie to żona) robię przymiarkę do uruchomienia klimy. Jako że jestem fanem starszych aut ( jestem właścicielem corrado od 10 lat😎 ) nie miałem za bardzo styczności z naprawa klimy.
    Wiec zabrałem się za czytanie forum ale coś nie znajduje tego czego szukam.
    Tak wiec proszę o info co po kolei sprawdzić zanim zacznę rozkręcać:)
    Poprzedni właściciel wskazał na kompresor ( ale ile w tym prawdy???)
    Po wciśnięciu AC nic się nie dzieje nawet przycisk się nie podświetla.
    Posiadam w garażu nowa sprężarkę sanden sd5h14 producent opisuje ja jako uniwersalną kolo pasowe nie podejdzie ale reszta ??? Nie dobrałem się jeszcze do swojej wiec nie wiem.
    Pozdrawiam
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 40  
    Więc najpierw zrób tak aby dostawał prąd na kompresor.
  • #3
    kubus1111111112
    Level 13  
    sprawdz bezpieczniki i napiecia ewentualnie vagiem
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    A może najpierw cisnienie w układzie? I co tam vagiem sprawdzać w manualu?
  • #5
    piter23b
    Level 10  
    Jutro coś grzebnę
    Ciśnienie w układzie jak sprawdzić i jakie powinno być???
    Elektrykę ogarnę, to nie problem, jak klima nie jest nabita to sprężarka załączy się czy nie????
    Dzięki za dobre rady
    Ps odnośnie vaga manualna klime czyta czy nie??
    Pozdrawiam
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Witam, kompresor nie załączy się gdy w układzie nie ma gazu.
    ...........Ciśnienie w układzie jak sprawdzić i jakie powinno być??? - sprawdzisz je na maszynie, która nabija gaz do układu.
    dobre rady, ja robię tak = nabijam układ powietrzem sprężonym nie włączam kompresora sprawdzam szczelność, jeżeli po kilku godzinach jest taka sama ilość gazu, nabijam gaz z olejem i próbuje odpalić kompresor - jeżeli nie odpala problem z elektryka, czujnikiem ciśnienia, kompresorem, sprzęgłem..........Elektrykę ogarnę, to nie problem. pozdrawiam.
  • #7
    piter23b
    Level 10  
    Dzisiaj trochę pogrzebałem. Co tylko ruszę tam druciarstwo.
    Na dzień dobry przycisk AC nie świeci po wciśnięciu na włączonym zapłonie, a po wyłączeniu zapłonu zaświeca się. Przycisk obiegu zamkniętego też nie działa, ale znalazłem przekaźnik ( jakaś przeróbka bo szlifowany żeby pasował w gniazdo) i po jego wyciągnięciu oba przyciski działają tyle że AC nadal po wył zapłonu się podświetla. Co to jest za przekaźnik (powinien tam być czy znowu jakaś przeróbka???).
    Ciśnienia w układzie brak - bardzo niskie.
    Ma ktoś silnik dmuchawy razem z tym wiatrakiem?? u mnie połamany, ma bicie i chodzi jak traktor.
    Kilka fotek, przy rozruszniku znalazłem też kable odcięte (jedne były od wstecznego światła to już zrobiłem) a te widoczne na foto nie wiem od czego.
    Przekaźnik
    golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna
    Gniazdo przekaźnika za panelem ogrzewania
    golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna
    Druciarstwo
    golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna
    Druciarstwo 2
    Co to za czujnik na 2 piny (wtyczka na foto nie wiem z czego ale na 4 piny i nie pasuje było izolacją przyklejone
    golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna
    Tajemnicze obcięte przewody może ktoś pozna po kolorach nie będę musiał szukać :) wiązka w okolicach rozrusznika
    golf 1.9 tdi alh - klimatyzacja manualna

    (nie wiem jak dać obrazki jeden obok drugiego więc dałem na środku)
    Pozdrawiam
  • #8
    piter23b
    Level 10  
    Witam, ciepło się zrobiło wiec biorę się za klime.
    No i tak poprzedni domorosły elektryk namotal w kablach i nie mogę ogarnąć za bardzo.
    Klima nabita i szczelna. Pogrzebałem troche w kablach i klima ruszyła, ale zagrzała się i przez jakiś zawór upustowy zeszło ciśnienie, bo nie włączają się wentylatory.
    Poradzi ktoś cos na odległość???.
  • #9
    psilos1
    Level 32  
    Trudno cokolwiek poradzić skoro to zapewne "ulep"po druciarskim dodaniu klimatyzacji...moze warto kupic wiązkę i zrobic to jak w oryginale ze sterownikiem wentylatorów pod akumulatorem?
  • #10
    piter23b
    Level 10  
    Ulep jak cholera.
    Opisze do czego się dogrzebałem :
    Pod panelem nawiewu mam 4 przewody z przekaźnikiem, przekaźnika brak.
    2 przewody leca do załączenia załączenia sprężarki
    1 chyba do wyzwolenia przekaźnika zaświeca się po wciśnięciu przycisku AC jak zewrę go z którymś od sprężarki klima się włącza, ale podświetlenie przycisku gasnie. Ostatni czwarty przewód to mistrzostwo idzie pod maskę do przekaźnika przeróbki(przekaźnik ma włączyć wentylator) i równolegle do czujnika ciśnienia. Czujnik ciśnienia zamieniony na 2pinowy ( a powinien być 4) z drugiego pinu czujnika przewód prowadzi do kostki ktora jest miedzy skrzynia a blokiem.
    Wydaje mi się że czujnik jest uwalony bo na 2 pinach świeci + jak by na jednym pinie byl - to by wyzwalał przekaźnik wentylatora. A tak wywala bezpiecznik.
    Ps sterownik wentylatora jest pod akumulatorem, nie przypominam sobie żeby wiatraki kiedyś się włączyły temp 90stopni wody nie gotuje.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Teraz kilka pytań.
    Czy w oryginale tez jest przekaźnik pod panelem nawiewu????
    2 przewody które sa u mnie jak zwieram do + czy to jeden czy drugi to załącza się sprężarka.
    Jak prawidłowo podłączony jest czujnik ciśnienia 4 pinowy dokąd ida te 4 przewody.
    Gdzie znajdę jakiś schemat ?????
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ps
    Klima chyba była w oryginale ale może coś się wysypało i dlatego te przeróbki.
    Ps2
    Gosc co klime nabijał mówił cos że Sa założone 2 zaworki na rurce do nabijania i ze to też jakieś druciarstwo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ps3
    Te odcięte kable na fotce powyżej ro właśnie od klimatyzacji.