Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy piec c.o. jaki ? uzytkowanie zwykłego a z podajnikiem.

26 Wrz 2016 20:06 3786 42
  • Poziom 16  
    Witam. Niestety wczoraj mój stary piec c.o. zaczął cieknąć. Piec ma już na pewno ponad 10 lat wiec w grę wchodzi nowy który i tak miałem w planach kupić ale w przyszłym roku. Mam kilka pytań o piec itp. ponieważ sam jestem laikiem w tych sprawach. Przeprowadziłem się z bloków do domu 5 lat temu.
    A wiec tak, stary piec zwykły, mocy pieca nie znam.
    Instalacja otwarta z naczyniem u góry działała jako grawitacyjna, od 2 lat dołożona pompa. Od pieca idą grube rury ( jak to w grawitacji ) czym wyżej tym węższe.
    Mieszkanie które ogrzewam to 1 piętro 94m2 + jeden mały grzejnik na korytarzu.
    W mieszkaniu 2 duże żeliwne grzejniki po 30 żeberek + 3 małe po 10 żeberek + jeden nowy stalowy 60x60cm
    Parter domu ogrzewany inna niezależna instalacja ( inny właściciel)
    Dom z cegły nieocieplony, wszystkie okna nowe, pokoje 2,5m wysokości.
    Sama instalacja działa okej.
    Jak już pisałem powyżej piec miałem zwykły, bez podajnika, bez dmuchawy, nie rzadko musiałem biegać do piwnicy żeby utrzymać temperaturę. Albo gasnął, albo go przydusiłem i tak w kółko. Komin ma dobry cug, regularnie odwiedzany przez kominiarza, ponadto sam czyszczę komin co półtora miesiąca.
    1. Jaka moc pieca wybrać ? Z innych tematów wynika że około 15kW.
    2. Co do samego pieca to czy warto zainwestować i kupić z podajnikiem ?
    3 Czy piece z podajnikiem są awaryjne ? kolega taki ma i co jakiś czas mu się ten ślimak zacina. Czy może wybrać taki zwykły jak miałem ale z nadmuchem i sterownikiem.
    4 Czy warto rozglądać się za piecem w sklepach typu hipermarket kastorama ?

Od wczoraj naczytałem się już tyle tematów ze sam zgłupiałem co i jak wybrać.
    Jeśli nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.