Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 35L - kierownica do góry nogami po naprawie serwisowej Rano do reklamacji

27 Wrz 2016 00:03 2478 26
  • Poziom 23  
    Passat rocznik 1990 - 200tyś. przebiegu - jestem nowym właścicielem.
    Trzy dni temu podczas jazdy kierownica nagle zaczęła kręcić się dokoła, a koła nie skręcały.
    Autoholowanie zabrało auto do serwisu.
    Przy okazji zgłosiłem problem delikatnego bicia kierownicy i drgań całej karoserii.
    Mechanik stwierdził, że maglownica do regeneracji. OK dałem zgodę na wymianę.

    Dzisiaj odebrałem samochód bez jakichkolwiek uwag warsztatu jako samochód w pełni sprawny i:
    1. Kierownica zamontowana do góry nogami i do tego lekko przekoszona w lewo.
    W wyniku reklamacji mechanik mówi, że przekoszenie wynika z nieustawionej zbieżności kół i zalecił pojechanie na ustawienie zbieżności. Nie chciałem przyjąć kierownicy do góry nogami więc ustaliłem, że będzie to zmieniał i przy okazji ustawi zbieżność. Dlaczego zbieżności nie ustawił od razu skoro warsztat ma takie możliwości techniczne tego nie wiem, choć jutro zadam to pytanie właścicielowi warsztatu, który mnie skasował za naprawę. Jak można było wydać auto do jazdy, gdy odwrotnie zamontowana kierownica powoduje, że poprzeczki kierownicy zasłaniają zegary na tablicy?
    2. Drgania kierownicy wyeliminowane, nie mam zastrzeżeń ale... podczas jazdy samochód jakby lekko niesterowny, lekko piszczące opony przy skrętach ale to pewnie wina nieustawionej zbieżności, czy TAK?
    3. Pozostało drganie karoserii. Przypadkowo zauważyłem, że gdy auto stoi na luzie i wówczas na luzie delikatnie wciskam pedał gazu drganie karoserii i uciążliwe związane z tym dźwięki ustają całkowicie. Tak samo jest podczas jazdy. Gdy ruszam wciskając gaz drgania karoserii całkowicie ustają, podobnie podczas jazdy ale gdy zwalniam przed światłami albo przystaję karoseria zaczyna drgać.
    Co jest tego powodem??? Warsztat tego nie wyeliminował pomimo mojej sugestii to proszę o diagnozę.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    galante napisał:
    Pozostało drganie karoserii.

    poduszka silnika
    galante napisał:
    lekko piszczące opony przy skrętach ale to pewnie wina nieustawionej zbieżności, czy TAK?

    Może być zła zbieżność.
  • Poziom 23  
    Poduszka silnika? Ale do wymiany czy naprawy?
    Czy to prosta czy skomplikowana naprawa/wymiana?
  • Poziom 23  
    Po wizycie w warsztacie, kierownicę chcieli poprawić na miejscu ale auto pozostało w kwestii wymiany poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów.
    Potrzebuję ustalić model ewentualnie numery poduszek w VW Passat 35L 1588cm3 59KW rok produkcji 1991.
    Szukałem w internecie ale nie znalazłem.
    Może ktoś pomoże?
  • Poziom 23  
    Warsztat naprawia ale jak naprawia to napisałem wyżej.
    Poza tym warsztat krzyknie 1000 to nie znaczy, że ja będę łapał...

    Zależało mi na znalezieniu modeli/numerów oryginalnych poduszek zamontowanych w Passacie 35L aby na tej podstawie dobrać zamienniki i z tym mam problem. Ty dałeś stronę z poduszkami, tylko kto mnie zapewni, że będą pasowały???
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Stary dobry sposób wykręcasz i jedziesz do sklepu lub Jedziesz do sklepu oni szukają w katalogu czytając numer VIN i jak nie pasują zamieniasz lub oddajesz .:)
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    galante napisał:
    Warsztat naprawia ale jak naprawia to napisałem wyżej.
    Poza tym warsztat krzyknie 1000 to nie znaczy, że ja będę łapał...

    Zależało mi na znalezieniu modeli/numerów oryginalnych poduszek zamontowanych w Passacie 35L aby na tej podstawie dobrać zamienniki i z tym mam problem. Ty dałeś stronę z poduszkami, tylko kto mnie zapewni, że będą pasowały???


    Zamienniki nie będą dobre jak oryginalne poduszki które mają odpowiednio dobraną gęstość gumy aby tłumić drgania. Oryginałów już nie kupisz, to 1990 rocznik. A jak znajdziesz to będzie to 20-letni leżak magazynowy dawno sparciały. Przerabiałem to w swoim rzęchu, 10 lat młodszym.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Kolego sprawdź wewnętrzne półosie jeśli po wymianie poduszek będzie nadal to samo.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    galante napisał:
    Ty dałeś stronę z poduszkami, tylko kto mnie zapewni, że będą pasowały???

    To Inter Cars, nie jakiś sklep z pierwszej-lepszej łapanki. Mają numery z katalogów producenta, nie uważasz?
  • Poziom 23  
    tabul napisał:
    Kolego sprawdź wewnętrzne półosie jeśli po wymianie poduszek będzie nadal to samo.
    dzięki będę miał na uwadze

    Nic nie uważam, po prostu jak zdać się na mechaników i nic nie wymagać to partaczą robotę. Problem drgań budy zgłosiłem pierwszego dnia i oddali samochód z odwrotnie przykręconą kierownicą, a drgania karoserii przemilczeli, dlatego rzeźbię dalej.
    Auto ma być dla 20-letniego syna -świeżego kierowcy i pomimo jego (auta) starczego wieku silnik ma zdrowy, zawsze było w rodzinie więc znane zło, tylko trzeba poprawić zużyte części.
    Wolałbym aby ktoś mi wskazał może z własnego doświadczenia konkretne poduszki do tego modelu i powiedział: bierz te i będą ok, bo i producent ok i model pasuje.
    Natomiast wskazanie strony sklepu Inter cars na której jest miszmasz nie ułatwia mi wyboru.
    Może przynajmniej podpowiedzcie do dwóch jakich producentów ograniczyć szukanie.
    Na razie czekam na tel. z warsztatu na wycenę wymiany wszystkich 3 poduszek - sugerowali Lemfordera.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Najlepiej Hutchinson, jeśli nie będzie to może być Sasic. Lemfordera można spotkać wiele podróbek.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    tikka.masala napisał:
    Zamienniki nie będą dobre jak oryginalne poduszki które mają odpowiednio dobraną gęstość gumy aby tłumić drgania.


    Większość zamienników ma tylko z nazwy olejowe dlatego jest różnica.
  • Poziom 23  
    Po wymianie 1szt. poduszki pod silnikiem i wymianie maglownicy, oraz umocowaniu kierownicy po urwaniu, jadę w poniedziałek na ustawienie zbieżności.
    Jaką usługę powinienem wykonać?
    1. Ustawienie zbieżności kół osi przedniej!
    i co jeszcze?
    Widzę, że jest jeszcze:
    2. regulacja pochylenia koła.
    3. geometria kół.
    Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy jest to zbędne?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    galante napisał:
    Po wymianie 1szt. poduszki pod silnikiem i wymianie maglownicy, oraz umocowaniu kierownicy po urwaniu, jadę w poniedziałek na ustawienie zbieżności.
    Jaką usługę powinienem wykonać?
    1. Ustawienie zbieżności kół osi przedniej!
    i co jeszcze?
    Widzę, że jest jeszcze:
    2. regulacja pochylenia koła.
    3. geometria kół.
    Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy jest to zbędne?


    Musi być zrobione, nie oszczędzaj na dziecku.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    galante napisał:
    Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy jest to zbędne?

    Gdy ustawiałem zbieżność w swoim VW (z tego samego powodu, wymiana/regeneracja przekładni) to sprawdzali komputerowo obydwie osie. Ustawili przednią. To jest w pakiecie za tę samą cenę.
    Tu uwaga: Do niektórych felg aluminiowych nie daje się przymocować przyrządu.
  • Poziom 23  
    Zdałem się na Auto Centrum w Warszawie przy 17stycznia.
    Zleciłem ustawienie zbieżności.
    Po wykonanej usłudze zapłaciłem 100zł i otrzymałem wydruk komputerowy z danych przed i po regulacji z podziałem: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył.
    Nie znam się na tych danych, które zmieniły się w nieznacznym stopniu ale opony nie piszczą podczas jazdy i skręcania, a piszczały, oraz kierownica ustawiona idealnie, a była lekko krzywo.
    Zatem i nie drogo i bez zastrzeżeń z mojej strony.
    Generalnie temat uważam za zamknięty. Łączny koszt: holowanie, naprawa urwanej kierownicy, wymiana maglownicy, wymiana 1szt. poduszki pod silnikiem, ustawienie zbieżności = ok 1550 złotych.

    Jeszcze jeden temat.
    W załączniku foto tablicy rozdzielczej. Passat 35L - kierownica do góry nogami po naprawie serwisowej Rano do reklamacji

    Z prawej strony kierownicy trzy pokrętła: dmuchawy, nawiewy itd.
    Pierwsze z lewej pokrętło najbliższe kierownicy ma skalę od 1 do 4.
    U mnie po przekręceniu na 1,2,3 nie ma nic, a na 4 włącza się nawiew ale po chwili samoczynnie się wyłącza.
    Gdy nacisnę palcem na pokrętło włącza się, gdy odpuszczę palec wyłącza się.
    Przydałby się ten nawiew, jak już nie na 1,2,3,4 to przynajmniej na 4.
    Co mu jest?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Standard, jest tam taka blaszka stykowa w kształcie litery S. Rozhartowała sie i straciła sprężystość, Można spróbować rozebrać i wyczyścić bardzo drobnym papierem ściernym tą blaszkę i styki na pewien czas pomoże.
  • Poziom 23  
    Podpowiedz jeszcze proszę jak się dobrać do tej blaszki i tych styków?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jak poszukasz w internetach to znajdziesz opis całej naprawy. Na szybko znalazłem takie zdjęcie.
    Nie pamiętam czy najpierw plastik maskownicę zdejmujesz czy najpierw pokrętła. Pokrętła są na wcisk, czasem tzeba kombinerki i szmatkę, żeby zdemontować Passat 35L - kierownica do góry nogami po naprawie serwisowej Rano do reklamacji
  • Poziom 23  
    Bardzo pomocne, będę szukał więcej ale pytanko czy aby dostać się do wnętrza wystarczy podważyć jakąś małą plastikową maskownicę?
  • Poziom 23  
    Faktycznie ze zdjęciem plastiku nie było problemu.
    Dalej zacząłem kombinować z blaszką. Nie łatwo było ją poprawnie ustawić.
    Najpierw zniknął całkowicie nawiew, a po kolejnym skorygowaniu ustawienia blaszki pojawił się na pozycji 2 i 3 (lekki i mocny nawiew).
    Te dwie pozycje 2 i 3 działają w tej chwili bardzo stabilnie, praktycznie 10/10 ustawień co mnie w pełni zadowala.
    Nie działa na 4 ale jak działało to wiatr głowę urywał.
    Zatem osiągnąłem w pełni zamierzony cel za co dziękuję. "ladamaniac"
  • Poziom 23  
    Powrócił problem nawiewu. Jak zdjąć pokrętło, które na foto jest zdjęte? Ciągnąć na siłę? Kiedyś to zdjąłem, teraz nie idzie.
    Passat 35L - kierownica do góry nogami po naprawie serwisowej Rano do reklamacji
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Pociągnąć do siebie mocno, zeskoczy.